Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltatähti 38 vuotiaana?

Vierailija
15.11.2019 |

Minä 37 ja mies 38. Meillä on 2 lasta iäktään 8v.ja 5v. Tekisi mieli yrittää vielä yhtä lasta ja muuta estettä sille en nä kun ikä. Olen tietoinen että vammaisen lapsen mahdollisuus on nyt paljon suurempi ja myös siitä että en välttämättä edes enää tule raskaaksi.

Jos päätyisimme yrittämään niin pystyn asennoitumaan hyvin siihen että se ei välttämättä onnistu sekä siihen että jos ultrissa selviäisikin vammaisuus niin tiedostan että meidän voimavaramme ei siihen varmaankaan riittäisi. Mitä muuta? Olemmeko sitten mielestänne liian vanhoja vanhempia?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ette varmasti olisi aina ne vanhimmat vanhemmat! Nykyäänhän on ihan tavallista saada lapsia vielä yli nelikymppisenä. Just yks tuttava sai esikoisensa 39-vuotiaana ja toivovat saavansa vielä ainakin yhden lisää. Kyllä raskautumisen pitäs sun iässä olla vielä melko helppoa, varsinkin kun oot jo saanut kaks lasta.

Vierailija
42/49 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sai minut kuopuksensa 38-vuotiaana. Meillä oli aina todella läheiset välit äidin kanssa. Itse olen jo viisikymppinen ja äitini on jo kuollut, mutta muistelen häntä suurella rakkaudella ja kaipuulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on saman ikäset lapset kuin sinulla ja olen itse saman ikäinen ku sinä. Välillä käy mielessä kaipuu kolmanteen lapseen, mutta sitten taas koetan järkeillä, että vastahan olen näistä edellisistä saanut järkeviä olentoja kasvatettuja. Jos oma jaksamiseni olisi huippuluokkaa ja olisin usein pirteä ja iloinen ja söisin terveellisesti ja liikkuisin paljon, niin varmasti kokisin, että jaksaisin uuden lapsen. Nyt kun koti ja työt aiheuttavat vaihtelevasti stressiä, enkä jaksa harrastaa, niin yritän pitää lapsihaaveet taka-alalla.

Vierailija
44/49 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tämä ihme myytti on tullut, että nelikymppinen ei jaksaisi valvoa tms olisi vanha?

Itse sain lapsen 25 v ja 39 v ja parikymppisenä valvominen oli yhtä tuskaa. Nelikymppisenä ei mitään ongelmaa.

Ei se ole mikään myytti vaan yleensä se on niin, sinä olet poikkeus tässä tapauksessa.

Ja ystäväpiiriini on poikkeus myös. 4 äidin kanssa juuri puhuimme asiasta.

Joo, meitä poikkeuksia on aika paljon! Itse sain kuopuksen 43-vuotiaana eikä minkäänlaisia ongelmia jaksamisessa missään vaiheessa ole ollut! Tunnen myös useampia muita "poikkeuksia".

Vierailija
45/49 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ole liian vanhoja. Eikä ikäerokaan vielä mahdottoman suuri olisi. Sitä miettisin, riittääkö rahkeet kaikkinensa kolmeen, eli kun kaikki harrastaa, jos pitää kuljettaa, riittääkö rahat jne. Itse olen onnellinen, että jätettiin kahteen, koska nyt kahden lapsen kuskauksissa on ihan tarpeeksi. Rahat kyllä riittäisi vaikka minkälaiseen suurperheeseen miehen hyvien tulojen ansiosta.

Vierailija
46/49 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
47/49 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 38v ja lapset 4v ja 8v. En ikimaailmassa enää jaksaisi vauvaa. Mulla on molemmat lapset nukkuneet niin huonosti pari eka vuotta, että menisin lopullisesti sekaisin jos pitäisi vielä valvoa.

Mutta minusta 38v ei ole liian vanha, itse en vaan enää jaksaisi.

Vierailija
48/49 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt mikään iltatähti ole jos toiset lapset on noin pieniä. Iltatähdellä on vähintään sellaiset 10 vuotta ikäeroa toiseksi nuorimpaan.

Vierailija
49/49 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei! Itselläni täällä lähes samanlainen tilanne. Erona toki vain se, että olen 35 vuotias  ja ainokaisemme on jo 6 vuotias. Täyttää parin kuukauden päästä seitsemän eli menee ensi syksynä kouluun. Olen alkanut kuumeilla myös toisesta lapsesta :( Mies ei ole yhtä innokas, mutta toki on sanonut, että jos asia on minulle kovin tärkeä, niin on valmis toiseen lapseen. Mutta oma ikäni mietityttää. Myös lasten ikäero mietityttää. 

:( 

En näe ongelmaa ikäerossa. Ajattele miten kätevää kun olet vauvan kanssa kotona pikku koululaisen tullessa kotiin! Ei ongelmia siitä, miten hän pärjää kotona yksin, pitkistä kesälomista nyt puhumattakaan. Sitten kun tämä nuorempi aloittaa koulunsa, niin esikoinen on hänen turvanaan ja laittaa välipalaa ja katsoo kesälläkin vähän perään, ettei tarvitse koko päivää olla yksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä