Leo-Pekka Tähdeltä karu paljastus – on tullut torjutuksi, koska istuu pyörätuolissa: "Se satuttaa tosi paljon"
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/leo-pekka-tahdelta-karu-paljastus-o…
Voisitko sinä seurustella pyörätuolissa olevan kanssa? jos voisit tai et, niin perustele.
Halvaus kun ei ole mikään älyvamma tai muuta ihmisen perusluonnetta ja parisuhteessa henkinen yhteys on tärkeintä. En ymmärrä näitä ihmisiä jotka ajattelee että pyörätuolilla liikkuva ihminen on nolo tai parisuhteelle on esteenä se kun ajatellaan että toista joutuisi auttamaan tai ei voi olla yhteisiä harrastuksia ja usein myös heti ensimmäisenä mietitään toimiiko seksi. Jos on vaan alaraajat pois pelistä niin sellainen ihminen harvemmin tarvitsee apua, pystyy asumaan omassa kodissa ilman avustajia jos koti on muokattu vammaiselle sopivaksi ja jos ei voi harrastaa jotain lajia yhdessä niin mitä sitten, maailmassa on varmasti miljoona muuta asiaa joita voitte tehdä yhdessä ja itselle ainakin harrastukseen pääseminen on sitä aikaa kun haluan tuulettaa omaa päätä joten en kaipaa kumppania sinne mukaan. Seksi on muutakin kuin munaa reikään, se on suuseksiä, sormien ja lelujen käyttöä niin mitä sitten jos jokin yhdynnän muoto ei onnistu. Kellekkään meistä ei ole luvattu ikuista terveyttä, meistä kuka tahansa pystyy halvaantumaan kun tarpeeksi pahasti niskaan tai selkään osuu, joten siksi pitäisi olla empaattisempia ja nähdä ihmisessä kokonaisuus eikä niin että ei voida alkaa seurustelemaan jonkin vamman tai sairauden takia... Terveisin pyörätuolissa istuvan miehen vaimo, joka on mulle parhain mies ikinä ja rakastavin isä lapsillemme ja helvetin komea kasvoista ja hyvä kroppa vammasta huolimatta kun ei ole lihava!
Kommentit (302)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi voi.
Ihmiset valitsee kumppaninsa niillä kriteereillä kuin haluavat.
Toiset on suositumpia kuin toiset.
Semmosta elämä vaan on.Sori tyly kommentti, mutta mua vaivaa sääliuupumus.
Omakin elämä on ollut ja on yhä rankkaa.Sama minulla. Täällä nyt on jollakin älytön tehtävä yrittää vakuuttaa, että pyörätuolissa oleva on samalla viivalla kaikessa kävelevien kanssa ja että kaikkia asioita voi muuttaa. No voi varmasti muuttaakin, mutta ei ole mitään tarvetta.
On sillä tarvetta sille ihmiselle, joka siinä pyörätuolissa istuu ja jos joku ihminen ajattelee hänen olevan tutustumisen arvoinen vammastaan huolimatta. Jokainen voi olla siinä tilanteessa ja muutenkin inhimillisyys on vaan hyvä asia.
pyörätuolipuoliso elämäntyylinä. Jotkut kammoaa Prismaperheilyä. Rasite, hidate, haitta, järjesteltävää, huomiota, impontessi, ei pääse kävelee kumppanin kanssa spesiaalikohteissa. Pyörätuolipuolison myötä vammaiselämää sitten lopun ikää.
Onneksi jokainen meistä voi kokea tämän henkilökohtaisesti, ihan itse voi jäädä nallina kalliolle, oma lapsi vammautuu ja puolisokin voi. Ei tartte miettiä, että kiinnostaako joku tuntematon pyörätuolia käyttävä. Ehkä se on osa tätä en halua, että riipaisisi liian pahasti ajatella omalle kohdalle. Vai ehkä olisitte niitä nöyriä vammaisia, jotka ymmärtävät pysyä sitten pois tieltä.
Eipä sitä siinä vaiheessa miettisi että voisiko vai eikö voisi jos rakastuisi. Sitten sitä vaan järjestäisi asiat niin että voisi.
Teen karun paljastuksen.
Mua pilkattiin koulussa 10-vuotiaasta asti silmälasien takia. Jotkut opettajat mukana.
Oli selvää, että pojat ei huoli rillipäätä, vaikka muuten olisin tehnyt tai ollut mitä.
Tämä asia vaikuttaa yhä käsitykseeni omasta arvostani.
Lisäksi on rajoittavaa kun näkee huonosti.
Piilareita en ole voinut käyttää.
Mihin instanssiin saan valittaa?
Vastaus: En mihinkään. Elämä ei ole reilua eikä varsinkaan ihmiset ole reiluja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vaan on niin että jos ihmisellä on jokin vamma tai sairaus niin saa useammin pakit kuin terve ihminen ja elämän ei tarvitsisi olla niin julmaa jos kaikki kiinnittäisivät asenteeseensa huomiota. Kuten jo aikasemmin sanottiin niin kellekkään ei ole luvattu ikuista terveyttä, sen voi menettää koska tahansa, mutta eipä sitä terveenä tuu ajateltua tälläsiä... sitä vaan ajattelee itsekkäästi että ei mulle kuitenkaan mitään satu. Mutta jos sattuukin niin mitenkäs sitten suu pannaan, onko kiva tulla hylätyksi pelkän vamman tai sairauden takia vaikka tiedät että sulla on niin paljon annettavaa ja osaat olla upea kumppani!?
Onhan se sekin, että tällaisessa tilanteessa varmaan helposti automaattisesti ajattelee torjumisen syyksi nimenomaan pyörätuolin, vaikka eihän sitäkään varmasti voi tietää ellei toinen ihan suoraan sano? Voihan se ihan hyvin olla ettei tyyppi muutenkaan nappaa. Näitä on siis sikäli vähän hankalaa erottaa toisistaan. Minäkin olen sitä mieltä, että sitten kun rakastuu harvoin mikään on kokonaan este (joku väkivalta nyt tietysti)
Vierailija kirjoitti:
JUlmia vastauksia julmilta ihmisiltä. Muistatte ne, kun ette itse pääse liikkumaan. Se kohtaa meistä jokaisen.
Minä en melkein pääsekään, on nivelrikko ja muutoinkin jäykät jalat luultavasti psoriasiksen surauksena, varmasti istun kymmenen vuoden päästä itsekin tuolissa, jos tilanne pahenee.
Et sinä voi tietää vastaajienkaan tilannetta, ei kaikki jotka ei seurustelisi pyörätuolimiehen kanssa, ole itsekään terveitä.
He ovat ihmisiä ja arvokkaita siinä missä muutkin. Ja useimmille heistäkin on jossain kumppani odottamassa.
Mutta en ymmärrä että pitää syyllistää nyt kaikkia jotka eivät ole halunneet pariutua pyörätuoli-ihmisen kanssa.
Ihan kuin pelkästään siksi että joku on pyörätuolissa, pitäisi väkisinkö kiinnostua?
Kai heillä on muitakin ominaisuuksia kuin vain se vamma, vai määrittääkö se heidät ihmisinä niin että pelkästään siksi jokaisen pitäisi haluta heidän kanssaan seurustella?
Ihan pimeä asetelma koko kysymyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Hirveesti näitä vaeltajia täällä.
Jep. Laskin aikani kuluksi. Kokonaiset neljä viestiä, joissa harrastuksena mainitaan vaeltaminen/luontopolut. Tosi monta.
Vierailija kirjoitti:
He ovat ihmisiä ja arvokkaita siinä missä muutkin. Ja useimmille heistäkin on jossain kumppani odottamassa.
Mutta en ymmärrä että pitää syyllistää nyt kaikkia jotka eivät ole halunneet pariutua pyörätuoli-ihmisen kanssa.
Ihan kuin pelkästään siksi että joku on pyörätuolissa, pitäisi väkisinkö kiinnostua?Kai heillä on muitakin ominaisuuksia kuin vain se vamma, vai määrittääkö se heidät ihmisinä niin että pelkästään siksi jokaisen pitäisi haluta heidän kanssaan seurustella?
Ihan pimeä asetelma koko kysymyksessä.
Ketään ei pidä syyllistää mistään. Pedareistakin on suuri osa lapsena hyväksikäytettyjä. Murhaajien taustalla voi olla lapsena koettua väkivaltaa.
Kaikki saavat myötätuntoni, sillä eivät he tiedä mitä tekevät. Suuria halauksia mm. Jammulle ja pakastevauvojen äidille. Heitä ei ole ymmärretty kylliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveesti näitä vaeltajia täällä.
Jep. Laskin aikani kuluksi. Kokonaiset neljä viestiä, joissa harrastuksena mainitaan vaeltaminen/luontopolut. Tosi monta.
Palstailijat ovat kovakuntoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JUlmia vastauksia julmilta ihmisiltä. Muistatte ne, kun ette itse pääse liikkumaan. Se kohtaa meistä jokaisen.
Minä en melkein pääsekään, on nivelrikko ja muutoinkin jäykät jalat luultavasti psoriasiksen surauksena, varmasti istun kymmenen vuoden päästä itsekin tuolissa, jos tilanne pahenee.
Et sinä voi tietää vastaajienkaan tilannetta, ei kaikki jotka ei seurustelisi pyörätuolimiehen kanssa, ole itsekään terveitä.
Mielensairaita ainakin.
Sanooko joku siis suoraan, että kiitos ei treffeille, koska istut pyörätuolissa? Tuli mieleen se Frasierin jakso, missä Frasier sanoi jollekin tyypille etten halua olla kaverisi, koska olet vammainen. Tosiasiassa se tyyppi oli rasittava, mutta se halusi säästää sen tunteita.
Miten pyörätuolissa istuvan torjuminen kun tyyppi ei kiinosta on jotenkin paheksuttavaa mutta terveen torjuminen ei? Jos ei natsaa niin ei natsaa. Syitähän voi olla mitä vaan lähtien pahanhajuisesta hengityksestä likasiin farkkuihin. Enkä usko etteikö tämäkin tyyppi olisi itse erittäin valikoiva mitä naisiin tulee.
On täälläkin loukkaantujia. En halua pyörätuoli-impotenttia ja shitten siitä otetaan itteensä syyllisyyttä, että jotain sanotaan takaisin:D Eikö vain voi olla sinut sen kanssa, että minulla on tällaisia rajoituksia. Miksi pitää inistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vaan on niin että jos ihmisellä on jokin vamma tai sairaus niin saa useammin pakit kuin terve ihminen ja elämän ei tarvitsisi olla niin julmaa jos kaikki kiinnittäisivät asenteeseensa huomiota. Kuten jo aikasemmin sanottiin niin kellekkään ei ole luvattu ikuista terveyttä, sen voi menettää koska tahansa, mutta eipä sitä terveenä tuu ajateltua tälläsiä... sitä vaan ajattelee itsekkäästi että ei mulle kuitenkaan mitään satu. Mutta jos sattuukin niin mitenkäs sitten suu pannaan, onko kiva tulla hylätyksi pelkän vamman tai sairauden takia vaikka tiedät että sulla on niin paljon annettavaa ja osaat olla upea kumppani!?
No voi kyynel taas kerran. Jaxuhalit.
Sulla empatiakyky täys nolla.
Voisin. Vaikka itse tykkäänkin vaeltaa ja juosta koirien kanssa metsässä.
Kyllä vammattomatkin saavat rukkasia. Kaikkiahan ne rukkaset satuttaa oli terve tai vammainen. On normaalia haluta kumppanikseen terve omilla jaloillaan kävelevä ihminen.
Miksei Leo-Pekka suuntaa katsettaan va.mm
.aisiin naisiin?
Eivätkö he kelpaa?
Kukaan ei tietty tiedä mitä LP on oikeasti sanonut, mutta jos kommentti on tosi, niin hänhän on tyylipuhdas u.li.
Ruma, sairas tai työtön ovat ainakin sellaisia ettei kiinnosta tutustua oli sitten miten ihana ihminen sisimmässään tahansa.