Leo-Pekka Tähdeltä karu paljastus – on tullut torjutuksi, koska istuu pyörätuolissa: "Se satuttaa tosi paljon"
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/leo-pekka-tahdelta-karu-paljastus-o…
Voisitko sinä seurustella pyörätuolissa olevan kanssa? jos voisit tai et, niin perustele.
Halvaus kun ei ole mikään älyvamma tai muuta ihmisen perusluonnetta ja parisuhteessa henkinen yhteys on tärkeintä. En ymmärrä näitä ihmisiä jotka ajattelee että pyörätuolilla liikkuva ihminen on nolo tai parisuhteelle on esteenä se kun ajatellaan että toista joutuisi auttamaan tai ei voi olla yhteisiä harrastuksia ja usein myös heti ensimmäisenä mietitään toimiiko seksi. Jos on vaan alaraajat pois pelistä niin sellainen ihminen harvemmin tarvitsee apua, pystyy asumaan omassa kodissa ilman avustajia jos koti on muokattu vammaiselle sopivaksi ja jos ei voi harrastaa jotain lajia yhdessä niin mitä sitten, maailmassa on varmasti miljoona muuta asiaa joita voitte tehdä yhdessä ja itselle ainakin harrastukseen pääseminen on sitä aikaa kun haluan tuulettaa omaa päätä joten en kaipaa kumppania sinne mukaan. Seksi on muutakin kuin munaa reikään, se on suuseksiä, sormien ja lelujen käyttöä niin mitä sitten jos jokin yhdynnän muoto ei onnistu. Kellekkään meistä ei ole luvattu ikuista terveyttä, meistä kuka tahansa pystyy halvaantumaan kun tarpeeksi pahasti niskaan tai selkään osuu, joten siksi pitäisi olla empaattisempia ja nähdä ihmisessä kokonaisuus eikä niin että ei voida alkaa seurustelemaan jonkin vamman tai sairauden takia... Terveisin pyörätuolissa istuvan miehen vaimo, joka on mulle parhain mies ikinä ja rakastavin isä lapsillemme ja helvetin komea kasvoista ja hyvä kroppa vammasta huolimatta kun ei ole lihava!
Kommentit (302)
En voisi. Vaatisi minulta liikaa. Menisi elämä ja harrastukset uusiksi koska olen liikkuva ihminen. Meillä ei olisi mitään yhteisiä harrastuksia koska olen aina menossa. Joten ei mulle.
Voisin. Olen aina rakastunut persooniin, en niinkään mihinkään fyysisiin ominaisuuksiin. Tottakai se pyörätuoli vähän vaikeuttaisi elämää mutta jos tyypin kanssa kemiat mätsäisi niin homma saataisiin varmasti toimimaan.
Mutta kuulostaa kyllä vähän kurjalta tuo itkeskely että pakit tuntuu kurjalta. Totta helkutissa ne tuntuu kurjalta. Ja jos vaikka itse saisin pakit lyhyyteni takia niin se olisi tavallaan helppo hyväksyä. Että tälle tyypille lyhyyteni on niin iso juttu että estää tutustumisen, kiitos ja näkemiin, seuraavaa ukkoa putkeen. En pysty tilanteelle mitään tekemään.
Mutta jos mies kertoisi että sosiaalisten tilanteiden pelkoni on pakkien syy niin rupeaisin hirveästi analysoimaan, miettimään ja tuskailemaan että miten voisin tilannetta ja itseäni muuttaa. Pystynkö ja haluanko muuttaa persoonaani, jos olisin hallinnut pelkoani niin olisiko tilanne toinen jne.
Erikoisia syitä erolle Sandrasta.
"Ei ollut mielekästä tekemistä" ja treenatakin piti päivin illoin.
Vierailija kirjoitti:
En voisi. Vaatisi minulta liikaa. Menisi elämä ja harrastukset uusiksi koska olen liikkuva ihminen. Meillä ei olisi mitään yhteisiä harrastuksia koska olen aina menossa. Joten ei mulle.
Mutta jos mietin niin esim. tämä Tähti on kanssa suht liikkunnallinen mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos mietin niin esim. tämä Tähti on kanssa suht liikkunnallinen mies
Tähti taitaa treenata huomattavasti enemmän päivittäin kuin monikaan tämän keskustelun nainen, joka vetoaa liikunnallisuuteensa.
Olen ollut vammaisavustaja vuosikymmenen. Mieheni kävelevä. Mutta olen sanonut hänelle että olisin hänen kanssaan vaikka pyörätuolissa olisi
Voisin. Kehitysmaissa työskennellessä eteen tuli kaikenlaista, yksi pyörätuoli jossain Suomen kaltaisessa pumpulimaassa on yksi kärpäsen p**ru,
Vierailija kirjoitti:
Säälistäkö pitäisi suostua? Mua ei kiinnostaisi, vaikka ei istuisikaan pyörätuolissa. Johonkuhun toiseen saattaisin silti ihastua, enkä usko, että olisi este.
Onko joku sanonut, että pitäisi? Ei.
Mä ottasin kyllä LeoPekka Tähden ihan mielelläni,olisinpa nuorempi ja kauniimpi.Hän on komea ja uljaspiirteinen urheilullinen mies.
Mitä tuohon seksiin tulee,niin hänellä ei varmaan ole sen kanssa ongelmia,jalat on käsittääkseni vain poissa pelistä,eikä se nyt muutenkaan ole tään jutun puheenaihe.Siihen löytyy toki monia ilmenemismuotoja.
Ei hän varmaan myös tarvitse mitään avustajia,nostaa varmasti noilla hartioilla itsensä autoonsa,pyörätuoliin,vessaan ja mihin nyt haluaakin.
Must tuntuu että avustais pian minuakin kaikissa voimaa tarvitsevissa asioissa kunhan vois tehdä ne istualtaan.
On täällä kapea-alaista maailmankuvaa.
En suoralta kädeltä tuomitse näitä torjujia. Jos kemiat kohtaa muuten todella hyvin niin itse en näkisi tuota pyörätuolia esteenä, mutta ymmärrän jos jollekin todella liikunnalliselle ulkoilmaihmiselle se olisi este pysyvän parisuhteen muodostamiselle. Jos itse haluat mennä viipottaa pitkin tuntureita kaiken vapaa-ajan, haluat varmaan samanhenkisen kumppanin? Toki elämä on arvaamatonta, jos tällainen erähenkinen reippailija löytää samanhenkisen kumppanin joka kymmenen avioliittovuoden jälkeen halvaantuu samanlaiseen toimintakykyyn kuin Tähti.. Kyllä siinä vaiheessa tuomitsisin, jos jättäisi.
Vierailija kirjoitti:
Halvatus ei este mutta se että aikuinen mies ajaa rullatuolilla kilpaa! Huhhuh
Elikä kaikki urheilijat ovat typeriä? Leo-Pekka on yksi Suomen parhaimpia ja menestyneimpiä urheilijoita, eikä hänen urheilulajissaan ole mitään hävettävää. Leo-Pekka on tehnyt huikeaa työtä Suomen paraurheilun arvostuksen nostamisen eteen ja onnistunut siinä erittäin hyvin. Nykyään paraurheilijoita arvostetaan ihan toisella tavoin kuin silloin kun Leo-Pekka nousi Suomen huippujen joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Erikoisia syitä erolle Sandrasta.
"Ei ollut mielekästä tekemistä" ja treenatakin piti päivin illoin.
No huippu-urheilijan pitää treenata enemmän kuin kerran päivässä, ja siihen pitää elämänkumppanin vain sopeutua. Leo-Pekkahan kertoo, että yritti järjestää yhteistä tekemistä, mutta yhteiselo ei vaan onnistunut. Vaimo ei ilmeisesti ollut niitä, jotka voisivat olla onnellisia olleessaan vain kotona oleva vaimo huippu-urheilijan rinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vammattomatkin saavat rukkasia. Kaikkiahan ne rukkaset satuttaa oli terve tai vammainen. On normaalia haluta kumppanikseen terve omilla jaloillaan kävelevä ihminen.
Ja epänormaalia valita sairas tai vammainen vai?
Miksi ei herralle kelpaa pyörätuolia käyttävä nainen?
Vierailija kirjoitti:
Leo-Pekalla pyörätuolissa istumiseen johtanut vamma on synnynnäinen, mutta olisi hyvä muistaa että aivan kuka tahansa meistä voi joutua pyörätuoliin mistä syystä tahansa, riittää että astut ovesta ulos niin riskit kasvavat jo huimasti. Pelossa ei voi eikä kannata elää, mutta sääliksi käy niitä jotka katsovat liikuntavammaisia nenänvartta pitkin, koska yksikään meistä ei ole turvassa onnettomuuksilta ja kävelykykyä kannattaa tosissaan arvostaa.
Ei halua seurustella pyörätuolissa istuvan kanssa=katsotaan nenänvartta pitkin?
Kääntäkääpä mammat pihvi ympäri. Mitäs sitten, jos esim. joudutte onnettomuuteen ja alaraajat halvaantuvat. Jos olette parisuhteessa, niin lähteekö mies lätkimään ja etsii jalattoman naisen tilalle uuden jalallisen mimmin? Tai jos olette vielä sinkku, niin mites suu pannaan, kun miehet eivät edes vilkaise, kun huomaavat vain pyörätuolin? Tai teillä on syntymästä asti alaraajat pois käytöstä kuten Tähdellä?
On melko yleistä, että ihmiset nähdään vain jonkin yhden ominaisuuden kautta. Sen voivat kaikki mm. hom'ot, mustala'iset anteeksi rom'anit, juut'alaiset, intiaa'nit, vamm'aiset, pärsyt ja kokkarit todistaa. Tämä yksi ominaisuus voi peittää alleen kaiken muun niin, että esimerkiksi
-mielent'erveyspotilaalla ei ole enää oikeutta tuntea surua tai vihaa, vaan ne lääkitään pois tai laitetaan potilas pakkopaitaan, onhan hän hullu ja kaikki suru ja viha johtuu hulluudesta
-pyörätuolissa istuvaa on kohdeltava eri tavalla kuin muita ihmisiä (hänelle ei kerrota esim totuutta suoraan, koska hän ei sitä varmasti kestäisi vammansa takia)) ja hänen äärimmäisen vttumaista ja aggressiivista luonnetta on siedettävä, koska hän on vamm'ainen
-juut'alainen ei voi olla ateisti, samoin kuin mus-limi ei voi olla maallistunut, miksi he muuten kuuluisivat ko. uskontokuntiin. Sen sijaan maallistunut tai jumalan kieltävä, kristilliseen kirkkoon tavan vuoksi kuuluva tyyppi hahmotetaan jo ihan naapurin Penaksi - se haluaa lapsilleen saman kuin muille penskoille, sen takia se ei ole eronnut kirkosta, vaikkei uskokaan yhtään
-duunipaikalla on kaksi julkihomo'miestä, niistä tulee pari ja ne laitetaan jokaisen toimesta pussauskoppiin, vaikka miehet inhoavat toisiaan, eivätkä halua olla missään tekemisissä toistensa kanssa, eivätkä he voi pitää Mozartista, koska kaikista klassisista säveltäjistä hän ei ollut hom'o.
jne jne
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei herralle kelpaa pyörätuolia käyttävä nainen?
Mistä olet saanut päähäsi, ettei kelpaa?
Vierailija kirjoitti:
Onhan tolla Leo Pekalla naisia riittänyt, kun aina on uusi morsmaikku rinnalla esim. Linnan juhlissa ja muissa pippaloissa.
Niinpä. Voi olla pinnallista torjua joku pyörätuolin takia mutta samalla tavalla myös Leo Pekalla todennäköisesti on pinnallisia preferessejä siitä, millaisen kumppanin hän tahtoo. Hänen naisystävänsä eivät ole olleet kovin vaatimattoman näköisiä vaan nättejä naisia.
Ja itse voisin seurustella pyörätuolissa olevan kanssa, jos asenne ja seksi pelaa.
En voisi, kuten tosi moni ei ole voinut seurustella minun kanssani koska olen hieman ylipainoinen. Vika sekin. Onneksi löytyi mies, joka minut tällaisena pulleana hyväksyi. Ja Leo-Pekallekin on löytynyt kumppaneita, joita ei pyörätuoli haittaa.