Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Leo-Pekka Tähdeltä karu paljastus – on tullut torjutuksi, koska istuu pyörätuolissa: "Se satuttaa tosi paljon"

Vierailija
14.11.2019 |

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/leo-pekka-tahdelta-karu-paljastus-o…

Voisitko sinä seurustella pyörätuolissa olevan kanssa? jos voisit tai et, niin perustele.

Halvaus kun ei ole mikään älyvamma tai muuta ihmisen perusluonnetta ja parisuhteessa henkinen yhteys on tärkeintä. En ymmärrä näitä ihmisiä jotka ajattelee että pyörätuolilla liikkuva ihminen on nolo tai parisuhteelle on esteenä se kun ajatellaan että toista joutuisi auttamaan tai ei voi olla yhteisiä harrastuksia ja usein myös heti ensimmäisenä mietitään toimiiko seksi. Jos on vaan alaraajat pois pelistä niin sellainen ihminen harvemmin tarvitsee apua, pystyy asumaan omassa kodissa ilman avustajia jos koti on muokattu vammaiselle sopivaksi ja jos ei voi harrastaa jotain lajia yhdessä niin mitä sitten, maailmassa on varmasti miljoona muuta asiaa joita voitte tehdä yhdessä ja itselle ainakin harrastukseen pääseminen on sitä aikaa kun haluan tuulettaa omaa päätä joten en kaipaa kumppania sinne mukaan. Seksi on muutakin kuin munaa reikään, se on suuseksiä, sormien ja lelujen käyttöä niin mitä sitten jos jokin yhdynnän muoto ei onnistu. Kellekkään meistä ei ole luvattu ikuista terveyttä, meistä kuka tahansa pystyy halvaantumaan kun tarpeeksi pahasti niskaan tai selkään osuu, joten siksi pitäisi olla empaattisempia ja nähdä ihmisessä kokonaisuus eikä niin että ei voida alkaa seurustelemaan jonkin vamman tai sairauden takia... Terveisin pyörätuolissa istuvan miehen vaimo, joka on mulle parhain mies ikinä ja rakastavin isä lapsillemme ja helvetin komea kasvoista ja hyvä kroppa vammasta huolimatta kun ei ole lihava!

Kommentit (302)

Vierailija
81/302 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveesti näitä vaeltajia täällä.

Kävely on hyvä ja halpa harrastus. Asun kansallispuiston reunalla ja käyn koirani kanssa kävelemässä siellä ainakin pari kertaa viikossa viikonloppuisin varsinkin. Yleensä emme mene koiran kanssa mitään pääreittejä, eli niitä missä pääsee vaikka lastenrattailla, vaan kuljemme polkuja pitkin. Poluilla taas sattuu vaan olemaan juurakkoja ja kiviä, kallioita, kapeita pitkospuita ja muita hankalia kohtia, joihin pyörätuolilla ei ole mitään asiaa.

Sen lisäksi käyn marjastamassa ja sienestämässä ihan niin kuin aika moni muukin, sillä aina siellä metsässä ihmisiä tulee vastaan.

Vierailija
82/302 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sitä rakkautta tai rakastumista ei voi ollenkaan valita. Sen voi sitten kyllä valita, onko sen rakkauden kohteen kanssa yhdessä, vai hylkääkö tilaisuuden jonkun asian x takia. Jokainen tekee omat ratkaisunsa, ketään syyllistämättä. Tähän vaikuttaa niin monet asiat, tausta, tavoitteet, näkemys elämästä ylipäätään, tulevaisuudesta jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/302 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JUlmia vastauksia julmilta ihmisiltä. Muistatte ne, kun ette itse pääse liikkumaan. Se kohtaa meistä jokaisen.

Minä en melkein pääsekään, on nivelrikko ja muutoinkin jäykät jalat luultavasti psoriasiksen surauksena, varmasti istun kymmenen vuoden päästä itsekin tuolissa, jos tilanne pahenee.

Et sinä voi tietää vastaajienkaan tilannetta, ei kaikki jotka ei seurustelisi pyörätuolimiehen kanssa, ole itsekään terveitä.

Mielensairaita ainakin.

LOL, no minulla ainakin on mt-ongelmia, unohdin nekin mainita. En tiedä ovatko luokiteltu mielisairauksiksi. "eristäytyvä persoonallisuus" ja "masennus". En näe tai kuule harhoja kuten esim skitsofreenikot, että vaikka mieli on sairas järki on tallella, jotenkin..

Olen se kelle vastasit.

Vierailija
84/302 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JUlmia vastauksia julmilta ihmisiltä. Muistatte ne, kun ette itse pääse liikkumaan. Se kohtaa meistä jokaisen.

Mistä tuo tähti tietää saaneensa pakit tuolinsa vuoksi... Onhan se voinut laukasta jonkun perinteisen iskureplankin, joka saa naisen kuin naisen ensin oksentamaan ja sitten juoksemaan karkuun.

En minäkään edes terveenä osaa vinkua kun pakkia on tullut syystä jos toisesta. Jos yhden kanssa ei natsaa, katsotaan seuraavaa eikä sanota että väärin jätetty.

Vierailija
85/302 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

C morella Veitolan jakso jo nähtävissä missä Tähti asiasta kertoo. 

Vierailija
86/302 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitä tullut miehiä torjuttua pienemmistäkin syistä. Huonot hampaat, honottava nauru, suu auki mässyttäminen, tappava jalkahiki jne että ei se pyörätuoli nyt siihen verrattuna kovin omituinen syy ole.

Vierailija
87/302 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan torjuminen tarkottaa vaikka koulun pihaakin, kaikki heti luuli että jotain rakkausjuttuja.

Vierailija
88/302 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveesti näitä vaeltajia täällä.

Jep. Laskin aikani kuluksi. Kokonaiset neljä viestiä, joissa harrastuksena mainitaan vaeltaminen/luontopolut. Tosi monta.

Palstailijat ovat kovakuntoisia.

Palatailijat ovat normaaleja ihmisiä, jotka pystyvät kävelemään ja menemään omin jaloin mm. metsään. Kaikki eivät asu estettömissä taloissa jossakin palveluiden lähettyvillä ja kaikkia ei ehkä nappaa vaikka kuntosaliharjoittelu. On se rankkaa. :)

Vierailija
89/302 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset pitävät erilaisista asioista. 

Minä haluaisin miehekseni absolutistin. Heitä on Suomessa hyvin, hyvin vähän. 

90/302 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kylläpä on surullista, että LP ei saa kaikkea mitä haluaa! Että kaikkien pitäisi olla hänen edessään heti valmiina, oli juttu mikä tahansa, tai muuten tyyppi on paha paha paha.

Joo, en jaksanut edes avata juttua, koska ei kiinnosta. En tiedä mikä tuossa ihmisessä on, mutta minä en vain pidä koko tyypistä. En ole koskaan pitänyt ja tuskin tulen koskaan pitämäänkään.

Voisin varmasti olla ystävä jonkun toisen pyörätuolissa istuvan kanssa, mutta tyypin tulee olla jo täydellinen, että hänet miehekseni ottaisin. Se nyt vain on totta, että ihan kaikki asiat ovat vaikeampia. Harrastan myös mm. vaellusta ja siinä pyörätuoli ei toimi ollenkaan. Mutta ei hätää, olen jo löytänyt mieheni.

Missä Leo-Pekka Tähti on sanonut mitään tuollaista? Vähänkö luet rivien välistä. Ihmiselle saa ja voi tulla kyseisestä asiasta paha mieli, eihän hän sille pyörätuolilleen mitään voi.

Aivan. Eihän ap:n linkkaamassa jutussa ole muuta kuin Tähden toteamus, että hänet on torjuttu pyörätuolin takia ja että se on satuttanut.

Vierailija
91/302 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaisiko leo pekalle nainen joka istuu pyörätuolissa ?  En usko

Vierailija
92/302 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan hän naimisissakin. Miksi tuli ero?

Vierailija
93/302 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi.

Vierailija
94/302 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelpaisiko leo pekalle nainen joka istuu pyörätuolissa ?  En usko

Ero asenteessa naisiin ja miehiin tulee just tässä että vammaisen miehen tulee totta kai  saada terve nainen kun taas vammaisesta naisesta ajatellaan kai se nyt on selvä ettei terve mies sellaista halua

Vierailija
95/302 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kylläpä on surullista, että LP ei saa kaikkea mitä haluaa! Että kaikkien pitäisi olla hänen edessään heti valmiina, oli juttu mikä tahansa, tai muuten tyyppi on paha paha paha.

Joo, en jaksanut edes avata juttua, koska ei kiinnosta. En tiedä mikä tuossa ihmisessä on, mutta minä en vain pidä koko tyypistä. En ole koskaan pitänyt ja tuskin tulen koskaan pitämäänkään.

Voisin varmasti olla ystävä jonkun toisen pyörätuolissa istuvan kanssa, mutta tyypin tulee olla jo täydellinen, että hänet miehekseni ottaisin. Se nyt vain on totta, että ihan kaikki asiat ovat vaikeampia. Harrastan myös mm. vaellusta ja siinä pyörätuoli ei toimi ollenkaan. Mutta ei hätää, olen jo löytänyt mieheni.

Missä Leo-Pekka Tähti on sanonut mitään tuollaista? Vähänkö luet rivien välistä. Ihmiselle saa ja voi tulla kyseisestä asiasta paha mieli, eihän hän sille pyörätuolilleen mitään voi.

En tiedä onko tämän jutun otsikointi sitten oikea, mutta siinä luki, että "Leo-Pekka Tähdeltä karu paljastus – on tullut torjutuksi, koska istuu pyörätuolissa: "Se satuttaa tosi paljon".

Ja tuo on sinulle synonyymi väitteellesi, että hän on katkera tms kun ei saa kaikkea mitä haluaa? 🤔ohis

Ajattele mitä haluat ja sanoita kirjoitukseni täysin uudelleen, ihan sama.

Älä viitsi uhriutua pötypuheittesi jälkeen. Naurattavaa.

Vierailija
96/302 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saanut pakit, koska minulla on silmälasit. Tuli mieleen, että olisinko kelvannut, jos käyttäisin piilolinssejä.

Vierailija
97/302 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi.

Lyhyesti vastaan minäkin, että en voisi.

En viitsi selitellä.

Vierailija
98/302 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin seurustella. Riippuu tapauksesta.

M48

Vierailija
99/302 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pystyy liikkumaan itsenäisesti, selviää arjestaan, seksi toimii, on hyvä ihminen jonka kanssa asiat natsaa niin kyllä voisin.

Vierailija
100/302 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen perusruma ja köyhä, tyydyn siis kaltaiseeni tai olen yksin.

Ajattelen vammaisistakin niin että heidän hyvä seurustella omanlaisten kanssa.

Vanhat miehet tyytykööt vanhoihin naisiin jne.