Leo-Pekka Tähdeltä karu paljastus – on tullut torjutuksi, koska istuu pyörätuolissa: "Se satuttaa tosi paljon"
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/leo-pekka-tahdelta-karu-paljastus-o…
Voisitko sinä seurustella pyörätuolissa olevan kanssa? jos voisit tai et, niin perustele.
Halvaus kun ei ole mikään älyvamma tai muuta ihmisen perusluonnetta ja parisuhteessa henkinen yhteys on tärkeintä. En ymmärrä näitä ihmisiä jotka ajattelee että pyörätuolilla liikkuva ihminen on nolo tai parisuhteelle on esteenä se kun ajatellaan että toista joutuisi auttamaan tai ei voi olla yhteisiä harrastuksia ja usein myös heti ensimmäisenä mietitään toimiiko seksi. Jos on vaan alaraajat pois pelistä niin sellainen ihminen harvemmin tarvitsee apua, pystyy asumaan omassa kodissa ilman avustajia jos koti on muokattu vammaiselle sopivaksi ja jos ei voi harrastaa jotain lajia yhdessä niin mitä sitten, maailmassa on varmasti miljoona muuta asiaa joita voitte tehdä yhdessä ja itselle ainakin harrastukseen pääseminen on sitä aikaa kun haluan tuulettaa omaa päätä joten en kaipaa kumppania sinne mukaan. Seksi on muutakin kuin munaa reikään, se on suuseksiä, sormien ja lelujen käyttöä niin mitä sitten jos jokin yhdynnän muoto ei onnistu. Kellekkään meistä ei ole luvattu ikuista terveyttä, meistä kuka tahansa pystyy halvaantumaan kun tarpeeksi pahasti niskaan tai selkään osuu, joten siksi pitäisi olla empaattisempia ja nähdä ihmisessä kokonaisuus eikä niin että ei voida alkaa seurustelemaan jonkin vamman tai sairauden takia... Terveisin pyörätuolissa istuvan miehen vaimo, joka on mulle parhain mies ikinä ja rakastavin isä lapsillemme ja helvetin komea kasvoista ja hyvä kroppa vammasta huolimatta kun ei ole lihava!
Kommentit (302)
Vierailija kirjoitti:
No kylläpä on surullista, että LP ei saa kaikkea mitä haluaa! Että kaikkien pitäisi olla hänen edessään heti valmiina, oli juttu mikä tahansa, tai muuten tyyppi on paha paha paha.
Joo, en jaksanut edes avata juttua, koska ei kiinnosta. En tiedä mikä tuossa ihmisessä on, mutta minä en vain pidä koko tyypistä. En ole koskaan pitänyt ja tuskin tulen koskaan pitämäänkään.
Voisin varmasti olla ystävä jonkun toisen pyörätuolissa istuvan kanssa, mutta tyypin tulee olla jo täydellinen, että hänet miehekseni ottaisin. Se nyt vain on totta, että ihan kaikki asiat ovat vaikeampia. Harrastan myös mm. vaellusta ja siinä pyörätuoli ei toimi ollenkaan. Mutta ei hätää, olen jo löytänyt mieheni.
Missä Leo-Pekka Tähti on sanonut mitään tuollaista? Vähänkö luet rivien välistä. Ihmiselle saa ja voi tulla kyseisestä asiasta paha mieli, eihän hän sille pyörätuolilleen mitään voi.
En voisi seurustella pyörätuolissa olevan miehen kanssa. Syy tähän on, että pidän dominoivista miehistä, jotka sängyssä antavat minulle kyytiä ja esim. tallovat kasvojani sekä paiskovat muutenkin mielensä mukaan. En näe, että pyörätuolissa istuva mies kykenisi kaikkeen tähän.
Leo-Pekalla pyörätuolissa istumiseen johtanut vamma on synnynnäinen, mutta olisi hyvä muistaa että aivan kuka tahansa meistä voi joutua pyörätuoliin mistä syystä tahansa, riittää että astut ovesta ulos niin riskit kasvavat jo huimasti. Pelossa ei voi eikä kannata elää, mutta sääliksi käy niitä jotka katsovat liikuntavammaisia nenänvartta pitkin, koska yksikään meistä ei ole turvassa onnettomuuksilta ja kävelykykyä kannattaa tosissaan arvostaa.
Vierailija kirjoitti:
En voisi seurustella pyörätuolissa olevan miehen kanssa. Syy tähän on, että pidän dominoivista miehistä, jotka sängyssä antavat minulle kyytiä ja esim. tallovat kasvojani sekä paiskovat muutenkin mielensä mukaan. En näe, että pyörätuolissa istuva mies kykenisi kaikkeen tähän.
Vähän off topic, mutta onko sua kiusattu? Oot ihan yhtä tärkeä ihminen kuin muutkin ja ansaitset tulla kohdelluksi arvokkaasti. Oletko terapiaa ajatellut?
Leo-Pekalla on rajotteita, eikä silti vingu syntyneensä "väärään kehoon".
Voisi eräät itseensä tyytymättömät ottaa mallia.
Monet ajattelee vain halvaantumista, että siksi ihminen muuttuu pyörätuolissa istuvaksi. Ei vammaisuus ja sairaus merkitse vain lötköä alaruumiista. Muitakin syitä tarvita pyörätuolia on. Monet selkäydinvammankin saaneet voivat liikkua ilman pyörätuolia, mikä helpottaa töissä, kotona ja itsestä huolehtimisista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voisin. Koen itse, etten joutuisi luopumaan mistään, jos ihminen on muuten sopiva jne. Nykyään esteettömyyteen panostetaan todella paljon, kotiin saa apua tai avustajan - on olemassa esim. esteettömiä vaellusreittejäkin.
Kyllä joutuisit.
Jos nyt ajateltaisiin, että elämääni ilmestyisi pyörätuolissa istuva tosi upea ihminen, niin kaikki pitäisi järjestää uusiksi. Ensinnäkin asun kerrostalon kolmannessa kerroksessa ja talossa ei ole hissiä. Meillä ei tietenkään tarvitsisi olla samat harrastukset, mutta olisi outoa, jos emme tekisi mitään yhdessä. Emme kävisi marjoja ja sieniä poimimassa, luontopoluilla ja mökillä. Mökkini on rinnetontilla ja pyörätuolilla ei pääsisi rantaan, eikä kyllä kovin helposti edes mökkiin sisään. Pyöräily on myös yksi harrastukseni ja sekään ei hänen kanssaan onnistuisi.
Ei, pyörätuolimies ei olisi mielestäni minulle sopiva. En vaadi liikaa.
En voisi. Haluan vaeltaa, matkustaa junalla Venäjän halki ja asua nykyisessä asuinmaassani, jossa pyörätuolin käyttäjän on kyllä todella vaikea liikkua, mitään esteettömyyttä täällä ei ole varmaan koskaan ajateltukaan. Myöskään mitään avustajia ei veronmaksajien piikkiin saa, joten väkisinkin joutuisin jonkun tason hoitajaksi.
Itse olen saanut pakit sen takia, että olen niin epäsosiaalinen ja mies halusi kulkea yhdessä juhlissa ja tapahtumissa. No kirpaisihan se, mutta ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt ajateltaisiin, että elämääni ilmestyisi pyörätuolissa istuva tosi upea ihminen, niin kaikki pitäisi järjestää uusiksi. Ensinnäkin asun kerrostalon kolmannessa kerroksessa ja talossa ei ole hissiä. Meillä ei tietenkään tarvitsisi olla samat harrastukset, mutta olisi outoa, jos emme tekisi mitään yhdessä. Emme kävisi marjoja ja sieniä poimimassa, luontopoluilla ja mökillä. Mökkini on rinnetontilla ja pyörätuolilla ei pääsisi rantaan, eikä kyllä kovin helposti edes mökkiin sisään. Pyöräily on myös yksi harrastukseni ja sekään ei hänen kanssaan onnistuisi.
Ei, pyörätuolimies ei olisi mielestäni minulle sopiva. En vaadi liikaa.
Saat olla vapaasti tuota mieltä, mutta kyllä noihinkin tilanteisiin ratkaisut löytyisi.
Kyllä se seksipuoli siinä mietityttäisi minuakin, vaikken olekaan mikään seksiholisti näin sinkkuna eläessäni, voin olla kymmenen vuotta ilman munaa, mutta parisuhteessa kyllä minusta voi kuoriutua aikamoinen nymfomaani, ja itsekin tykkään että sängyssä mies dominoi ja minä vikisen. Niin eihän se voi mitenkään onnistua jos ihminen on halvaantunut puoliksi.
Mietin Leo-Pekankin kohdalla, kun hänellä on surkastuneet jalat, että onko genitaalitkin surkastuneet ja halvaantuneet, vai meneekö raja alempana. Se varmaan vaihtelee pyörätuolimiehillä, mutta useimmat ei taida tuntea kalussaan mitään?
Kyllä se iso miinus on parisuhdetta ajatellen.
Sitten minulla on niinkin itsekäs syy vielä kuin se, että olen hyvin ihmisarka, en siis halua minkäänlaista huomiota itseeni, pahoin pelkään että tietyistä tilanteista ei pääse nopeasti pois, jos olisi pyörätuolimiehen kumppani, vaan päinvastoin tilanteet kestäisivät ja huomio kääntyisi meihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voisin. Koen itse, etten joutuisi luopumaan mistään, jos ihminen on muuten sopiva jne. Nykyään esteettömyyteen panostetaan todella paljon, kotiin saa apua tai avustajan - on olemassa esim. esteettömiä vaellusreittejäkin.
Kyllä joutuisit.
Mistä sinä sen tiedät? ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kylläpä on surullista, että LP ei saa kaikkea mitä haluaa! Että kaikkien pitäisi olla hänen edessään heti valmiina, oli juttu mikä tahansa, tai muuten tyyppi on paha paha paha.
Joo, en jaksanut edes avata juttua, koska ei kiinnosta. En tiedä mikä tuossa ihmisessä on, mutta minä en vain pidä koko tyypistä. En ole koskaan pitänyt ja tuskin tulen koskaan pitämäänkään.
Voisin varmasti olla ystävä jonkun toisen pyörätuolissa istuvan kanssa, mutta tyypin tulee olla jo täydellinen, että hänet miehekseni ottaisin. Se nyt vain on totta, että ihan kaikki asiat ovat vaikeampia. Harrastan myös mm. vaellusta ja siinä pyörätuoli ei toimi ollenkaan. Mutta ei hätää, olen jo löytänyt mieheni.
Missä Leo-Pekka Tähti on sanonut mitään tuollaista? Vähänkö luet rivien välistä. Ihmiselle saa ja voi tulla kyseisestä asiasta paha mieli, eihän hän sille pyörätuolilleen mitään voi.
En tiedä onko tämän jutun otsikointi sitten oikea, mutta siinä luki, että "Leo-Pekka Tähdeltä karu paljastus – on tullut torjutuksi, koska istuu pyörätuolissa: "Se satuttaa tosi paljon".
Veitolan ohjelmassa ilmeisesti asian kertoo.
Vastaan tähän nyt hetken mietittyäni ja sanon koko sydämestäni, että voisin. Todellakin voisin, vaikka joutuisin jotain asioita tekemään erilailla, mutta niistäkin ehkä selviäisi jos tekisi ne sitten niin hyvin kuin vaan muuten pystyy. Minusta jokainen ihminen on yksilö ja mikään vamma ei määritä kaikkia ihmisiä. Luonne ja persoona on tärkein. Myös pyörätuolissa istuva ihminen voi olla ihan "hyväkuntoinen" ja harrastaa liikuntaa ja tietenkin olisi hyvä asia ja vaikuttaisi siihen muuhunkin pärjäämiseen. Olen nuori nainen ja ei tämä todellakaan olisi minulla mikään uhraus jos sopivan ihmisen kohtaisin. Tietenkin joku tulee tähänkin väittämään, että kyllä mielesi muuttuisi, mutta kyllä minäkin jotain tästä elämästä tiedän ja olen nähnyt sen monia puolia joten voin sanoa, että tiedän kyllä jotakin. Siihen myös perustan tämän päätöksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko tämän jutun otsikointi sitten oikea, mutta siinä luki, että "Leo-Pekka Tähdeltä karu paljastus – on tullut torjutuksi, koska istuu pyörätuolissa: "Se satuttaa tosi paljon".
Ja tuo on sinulle synonyymi väitteellesi, että hän on katkera tms kun ei saa kaikkea mitä haluaa? 🤔ohis
Itse olen saanut pakit tyhmemmistä syistä.... Kaikilla on makunsa eikä sitä pidä ottaa niin henkilökohtaisesti.
Pyörätuoli tai ruuminnvamma ei tosiaankaan ole mikään este kun rakastuu.
Tuo mainittu henkilö ei vaan ole ainakaan minun tyypini noin luonteeltaan ja persoonaltaan.
Tykkään matkustella ja teen useamman ulkomaanmatkan vuodessa. Olisi kyllä aikamoinen Härdelli aina tiedossa kun joka ikisessä asiassa pitäisi miettiä pyörätuolia, esteettömyyttä ym mitä siihen sisältyy. En jaksaisi. Lisäksi joutuisin yksin raahaamaan molempien matkatavaroita ja hermothan siinä menisi.
Näissä asioissa ihminen saa olla justiinsa niin nirso kuin haluaa. Toisen saa torjua vaikka vääränvärisen T-paidan takia. Kohtelias pitää tietenkin olla, se on selvää. Mutta mitään syyllisyyttä ei tarvitse eikä pidä tuntea, jos joku tyyppi ei vaan herätä himoja. Pitää toki muistaa, että jos on itse nirso, on turha suuttua muiden nirsoudesta.