Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Leo-Pekka Tähdeltä karu paljastus – on tullut torjutuksi, koska istuu pyörätuolissa: "Se satuttaa tosi paljon"

Vierailija
14.11.2019 |

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/leo-pekka-tahdelta-karu-paljastus-o…

Voisitko sinä seurustella pyörätuolissa olevan kanssa? jos voisit tai et, niin perustele.

Halvaus kun ei ole mikään älyvamma tai muuta ihmisen perusluonnetta ja parisuhteessa henkinen yhteys on tärkeintä. En ymmärrä näitä ihmisiä jotka ajattelee että pyörätuolilla liikkuva ihminen on nolo tai parisuhteelle on esteenä se kun ajatellaan että toista joutuisi auttamaan tai ei voi olla yhteisiä harrastuksia ja usein myös heti ensimmäisenä mietitään toimiiko seksi. Jos on vaan alaraajat pois pelistä niin sellainen ihminen harvemmin tarvitsee apua, pystyy asumaan omassa kodissa ilman avustajia jos koti on muokattu vammaiselle sopivaksi ja jos ei voi harrastaa jotain lajia yhdessä niin mitä sitten, maailmassa on varmasti miljoona muuta asiaa joita voitte tehdä yhdessä ja itselle ainakin harrastukseen pääseminen on sitä aikaa kun haluan tuulettaa omaa päätä joten en kaipaa kumppania sinne mukaan. Seksi on muutakin kuin munaa reikään, se on suuseksiä, sormien ja lelujen käyttöä niin mitä sitten jos jokin yhdynnän muoto ei onnistu. Kellekkään meistä ei ole luvattu ikuista terveyttä, meistä kuka tahansa pystyy halvaantumaan kun tarpeeksi pahasti niskaan tai selkään osuu, joten siksi pitäisi olla empaattisempia ja nähdä ihmisessä kokonaisuus eikä niin että ei voida alkaa seurustelemaan jonkin vamman tai sairauden takia... Terveisin pyörätuolissa istuvan miehen vaimo, joka on mulle parhain mies ikinä ja rakastavin isä lapsillemme ja helvetin komea kasvoista ja hyvä kroppa vammasta huolimatta kun ei ole lihava!

Kommentit (302)

Vierailija
41/302 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä. Haluan suudellessa katsoa miestä ylöspäin, en kumartua pussaamaan.

Vierailija
42/302 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seisookohan sillä ollenkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/302 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt ajateltaisiin, että elämääni ilmestyisi pyörätuolissa istuva tosi upea ihminen, niin kaikki pitäisi järjestää uusiksi. Ensinnäkin asun kerrostalon kolmannessa kerroksessa ja talossa ei ole hissiä. Meillä ei tietenkään tarvitsisi olla samat harrastukset, mutta olisi outoa, jos emme tekisi mitään yhdessä. Emme kävisi marjoja ja sieniä poimimassa, luontopoluilla ja mökillä. Mökkini on rinnetontilla ja pyörätuolilla ei pääsisi rantaan, eikä kyllä kovin helposti edes mökkiin sisään. Pyöräily on myös yksi harrastukseni ja sekään ei hänen kanssaan onnistuisi.

Ei, pyörätuolimies ei olisi mielestäni minulle sopiva. En vaadi liikaa.

Saat olla vapaasti tuota mieltä, mutta kyllä noihinkin tilanteisiin ratkaisut löytyisi.

Jaa, että muuttaisin pois kodistani? Ja että en enää sienestäisi ja poimisi marjoja tai jos niin tekisin, niin en ainakaan mieheni kanssa. Tai muuttaisin ukkini 60-luvulla rakentaman mökin oikeastaan kokonaan, että sinne pääsisi pyörätuolilla sisään ja mahtuisi olemaan muuallakin kuin olohuoneessa. Ja että rakennuttaisin siihen ihanaan rantaan menevään rinteeseen pyörätuolilla mentävän reitin ja rikkoisin kaikki monta kymmentä vuotta vanhat mummoni tekemät upeat istutukset ja tietenkin myös kauniit kalliot? Pitäisikö myös savusauna muuttaa pyörätuolin mentäväksi?

Luulenpa, että en tekisi tuollaisia ratkaisuja.

Vierailija
44/302 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni oli pyörätuolissa, kun tapasimme ja on edelleen. Yhteistä taivalta on n.20-vuotta. Ei vamma ihmistä tee huonommaksi, tai vastenmielisemmäksi. Tämä on vaan mun mielipide.

M.54

Vierailija
45/302 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt ajateltaisiin, että elämääni ilmestyisi pyörätuolissa istuva tosi upea ihminen, niin kaikki pitäisi järjestää uusiksi. Ensinnäkin asun kerrostalon kolmannessa kerroksessa ja talossa ei ole hissiä. Meillä ei tietenkään tarvitsisi olla samat harrastukset, mutta olisi outoa, jos emme tekisi mitään yhdessä. Emme kävisi marjoja ja sieniä poimimassa, luontopoluilla ja mökillä. Mökkini on rinnetontilla ja pyörätuolilla ei pääsisi rantaan, eikä kyllä kovin helposti edes mökkiin sisään. Pyöräily on myös yksi harrastukseni ja sekään ei hänen kanssaan onnistuisi.

Ei, pyörätuolimies ei olisi mielestäni minulle sopiva. En vaadi liikaa.

Saat olla vapaasti tuota mieltä, mutta kyllä noihinkin tilanteisiin ratkaisut löytyisi.

Olen samaa mieltä ja ihmiset tekevät monesti niin ihmeellisiä asioita joihin kukaan ei uskoisi heidän pystyvän. Sen vuoksi oikeasti ratkaisut löytyvät jos vaan ihminen tahtoo niitä tehdä ja se kyseisin ihminen on niin arvokas, että haluaa ne hänen vuokseen tehdä. Myös pyörätuolissa oleva ihminen voi pystyä moneen asiaan mihin "tavallinen" ihminen ei ajattelisi hänen koskaan pystyvän. Ei saa koskaan ajatella, että jokin vamma olisi elämällä mikään totaalinen rajoitus. Haluan aina uskoa sellaisiin ihmisiin, jotka ylittävät itsensä. Nämä paraurheilijat ovat yksi hyvä esimerkki ja kokoajan monet ihmiset tekevät todella hienoja asioita elämässään ja pystyvät murtamaan käsityksiä. Tämä jatkoksi tuohon kommenttiin jossa sanon, että todellakin voisin ja olen nuori ihminen.

Vierailija
46/302 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi.

Ihmiset valitsee kumppaninsa niillä kriteereillä kuin haluavat.

Toiset on suositumpia kuin toiset.

Semmosta elämä vaan on.

Sori tyly kommentti, mutta mua vaivaa sääliuupumus.

Omakin elämä on ollut ja on yhä rankkaa.

Vierailija
47/302 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mä sain Leo-Pekalta pakit kun oltiin yläasteella. Oli vissiin varaa valita jo tuolloin.

Vierailija
48/302 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kylläpä on surullista, että LP ei saa kaikkea mitä haluaa! Että kaikkien pitäisi olla hänen edessään heti valmiina, oli juttu mikä tahansa, tai muuten tyyppi on paha paha paha.

Joo, en jaksanut edes avata juttua, koska ei kiinnosta. En tiedä mikä tuossa ihmisessä on, mutta minä en vain pidä koko tyypistä. En ole koskaan pitänyt ja tuskin tulen koskaan pitämäänkään.

Voisin varmasti olla ystävä jonkun toisen pyörätuolissa istuvan kanssa, mutta tyypin tulee olla jo täydellinen, että hänet miehekseni ottaisin. Se nyt vain on totta, että ihan kaikki asiat ovat vaikeampia. Harrastan myös mm. vaellusta ja siinä pyörätuoli ei toimi ollenkaan. Mutta ei hätää, olen jo löytänyt mieheni.

Missä Leo-Pekka Tähti on sanonut mitään tuollaista? Vähänkö luet rivien välistä. Ihmiselle saa ja voi tulla kyseisestä asiasta paha mieli, eihän hän sille pyörätuolilleen mitään voi.

En tiedä onko tämän jutun otsikointi sitten oikea, mutta siinä luki, että "Leo-Pekka Tähdeltä karu paljastus – on tullut torjutuksi, koska istuu pyörätuolissa: "Se satuttaa tosi paljon".

Ja tuo on sinulle synonyymi väitteellesi, että hän on katkera tms kun ei saa kaikkea mitä haluaa? 🤔ohis

Ajattele mitä haluat ja sanoita kirjoitukseni täysin uudelleen, ihan sama.

Vierailija
49/302 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että on vähän eri asia vammautuuko toinen parisuhteen aikana, vai tieten tahtoen lähteä pyörätuolissa istuvan kanssa suhteeseen. Ihmiset nyt ovat sen verran itsekkäitä, etteivät tieten tahtoen halua tehdä itselleen elämää vaikeammaksi kuin se voisi olla. Ja kylläpä se seksi sen verran tärkeää monelle nyt vaan on. Leluilla kun voi leikkiä ihan itsekseenkin.

Vierailija
50/302 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimoni oli pyörätuolissa, kun tapasimme ja on edelleen. Yhteistä taivalta on n.20-vuotta. Ei vamma ihmistä tee huonommaksi, tai vastenmielisemmäksi. Tämä on vaan mun mielipide.

M.54

Ei tässä kukaan ole mitään sellaista väittänytkään, vaan ihan itse kirjoitit nuo sanat "huonompi ja vastenmielinen".

Se mikä sopii sinulle, ei sovi kaikille.

Vierailija
51/302 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmilla vain ei ole minkäänlaista halua tutustua esimerkiksi pyörätuolissa olevan kanssa joten ei ehdi myöskään tapahtua rakastumista. Rakastuneen ihmisen kohdalla ei ole este mutta useimmiten ei synny tilannetta että päädyttäisiin sinne asti. 

Vierailija
52/302 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvatus ei este mutta se että aikuinen mies ajaa rullatuolilla kilpaa! Huhhuh

Vierailija
53/302 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan on niin että jos ihmisellä on jokin vamma tai sairaus niin saa useammin pakit kuin terve ihminen ja elämän ei tarvitsisi olla niin julmaa jos kaikki kiinnittäisivät asenteeseensa huomiota. Kuten jo aikasemmin sanottiin niin kellekkään ei ole luvattu ikuista terveyttä, sen voi menettää koska tahansa, mutta eipä sitä terveenä tuu ajateltua tälläsiä... sitä vaan ajattelee itsekkäästi että ei mulle kuitenkaan mitään satu. Mutta jos sattuukin niin mitenkäs sitten suu pannaan, onko kiva tulla hylätyksi pelkän vamman tai sairauden takia vaikka tiedät että sulla on niin paljon annettavaa ja osaat olla upea kumppani!?

Vierailija
54/302 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi voi.

Ihmiset valitsee kumppaninsa niillä kriteereillä kuin haluavat.

Toiset on suositumpia kuin toiset.

Semmosta elämä vaan on.

Sori tyly kommentti, mutta mua vaivaa sääliuupumus.

Omakin elämä on ollut ja on yhä rankkaa.

Sama minulla. Täällä nyt on jollakin älytön tehtävä yrittää vakuuttaa, että pyörätuolissa oleva on samalla viivalla kaikessa kävelevien kanssa ja että kaikkia asioita voi muuttaa. No voi varmasti muuttaakin, mutta ei ole mitään tarvetta.

Vierailija
55/302 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M.54

Ei tässä kukaan ole mitään sellaista väittänytkään, vaan ihan itse kirjoitit nuo sanat "huonompi ja vastenmielinen".

Se mikä sopii sinulle, ei sovi kaikille.

En tarkoittanut pahalla. Yleisesti ottaen tarkoitin. Sorry!

Vierailija
56/302 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minutkin on torjuttu ja jopa selän takana naureskeltu pienten rintojen takia. Mieti sitä :(

Vierailija
57/302 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälistäkö pitäisi suostua? Mua ei kiinnostaisi, vaikka ei istuisikaan pyörätuolissa. Johonkuhun toiseen saattaisin silti ihastua, enkä usko, että olisi este.

Vierailija
58/302 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveesti näitä vaeltajia täällä.

Vierailija
59/302 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisi vielä kävellä, ois ulkonäköseikat aika pientä. Mutta, kun ei enää ikinä askeltakaan!

Vierailija
60/302 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvatus ei este mutta se että aikuinen mies ajaa rullatuolilla kilpaa! Huhhuh

Ja kun perheen tähti osallistuu/treenaa kisoihin, sä hoidat lapset ja kokkaat.