Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Leo-Pekka Tähdeltä karu paljastus – on tullut torjutuksi, koska istuu pyörätuolissa: "Se satuttaa tosi paljon"

Vierailija
14.11.2019 |

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/leo-pekka-tahdelta-karu-paljastus-o…

Voisitko sinä seurustella pyörätuolissa olevan kanssa? jos voisit tai et, niin perustele.

Halvaus kun ei ole mikään älyvamma tai muuta ihmisen perusluonnetta ja parisuhteessa henkinen yhteys on tärkeintä. En ymmärrä näitä ihmisiä jotka ajattelee että pyörätuolilla liikkuva ihminen on nolo tai parisuhteelle on esteenä se kun ajatellaan että toista joutuisi auttamaan tai ei voi olla yhteisiä harrastuksia ja usein myös heti ensimmäisenä mietitään toimiiko seksi. Jos on vaan alaraajat pois pelistä niin sellainen ihminen harvemmin tarvitsee apua, pystyy asumaan omassa kodissa ilman avustajia jos koti on muokattu vammaiselle sopivaksi ja jos ei voi harrastaa jotain lajia yhdessä niin mitä sitten, maailmassa on varmasti miljoona muuta asiaa joita voitte tehdä yhdessä ja itselle ainakin harrastukseen pääseminen on sitä aikaa kun haluan tuulettaa omaa päätä joten en kaipaa kumppania sinne mukaan. Seksi on muutakin kuin munaa reikään, se on suuseksiä, sormien ja lelujen käyttöä niin mitä sitten jos jokin yhdynnän muoto ei onnistu. Kellekkään meistä ei ole luvattu ikuista terveyttä, meistä kuka tahansa pystyy halvaantumaan kun tarpeeksi pahasti niskaan tai selkään osuu, joten siksi pitäisi olla empaattisempia ja nähdä ihmisessä kokonaisuus eikä niin että ei voida alkaa seurustelemaan jonkin vamman tai sairauden takia... Terveisin pyörätuolissa istuvan miehen vaimo, joka on mulle parhain mies ikinä ja rakastavin isä lapsillemme ja helvetin komea kasvoista ja hyvä kroppa vammasta huolimatta kun ei ole lihava!

Kommentit (302)

Vierailija
281/302 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai naisetko empaattisia? HAHAHAHA.

Sanopa muuta. Olen itse nainen, mutta koen aika monet naiset empatiansa kanssa enemmän agendana kuin oikeana empatiana (eli välittää toisen tunteista).

Naiset osaavat olla empaattisia silloin, kun heille on siitä hyötyä. Miehet eivät osaa olla empaattisia EDES silloin, kun siitä olisi heille hyötyä.

Toivottavasti naiset eivät olekaan mitenkään erityisen empaattisia enää, kuten ennen kun väkisin kasvatettiin "kilttejä tyttöjä".

Vierailija
282/302 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai naisetko empaattisia? HAHAHAHA.

Sehän varmasti tekisi itsetunnolle hyvää jos naiset menevät miesten kanssa parisuhteisiin ”empatiasta” eli säälistä.

Hajosin. Hyvä huomio ja osuu suoraan asian ytimeen eli miesten surkeaan itsetuntoon. Heille kelpaa jopa "sääliseksi" ja "säälistä aloitettu parisuhde".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/302 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Kelpaako teille lihavien tienaamat verorahat kuitenkin? Tehän olette tietysti perhe, jolla on palvelut ja ilmaiset rahat joka lähtöön. Niin komeita kuin olettekin, olette taakka.

Vierailija
284/302 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pyörätuolissa olevan pitää hyväksyä se että jollekin henkilölle se vamma on este. Moni muukin ihminen tulee torjutuksi erilaisten asioiden vuoksi ja myös he joutuvat hyväksymään asian. Aika yllättävää olisi jos Leo-Pekka Tähti ei olisi koskaan tullut torjutuksi.

Näinpä. Ja aika yllättävää jos Leo-Pekka, fiksu kun on, ei tajua, että pyörätuoli on takuulla joillekin este. Paljon pienemmätkin asiat on joillekin este, kuten vaikka pienet rinnat.

Vierailija
285/302 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä vaan voisin.  Pyörätuoli ei ole vielä niin hankala, kuin jos seurustelisi miehen kanssa, joka ei pystyisi liikkumaan ollenkaan.  Toki jos kumppani vammautuisi sen jälkeen, kun olisimme jo pariskunta, voisin tietenkin jatkaa hänen kanssaan.  En jättäisi miestäni, vaikka hän vammautuisi miten pahasti tahansa.

Leo-Pekka Tähti on varmaan Suomen komein mies.  Tämä on tietysti vain minun mielipiteeni, mutta minusta hän edustaa suomalaista mieskomeutta parhaimmillaan.  Jos hän kulkisi kahdella jalalla niin ei olisi pulaa naisista.  

Toisaalta tämä on asia, jonka voi joskus kääntää jopa hyväkseenkin.  Se ihminen, joka rinnalle tulee, on todennäköisimmin aidosti välittävä.  Eli tuollainen vamma tai muu poikkeavuus toimii myös hyvänä karsijanakin.   

Vierailija
286/302 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, mutta vaikea tuolle on voida mitään. Olen minäkin tullut lukuisia kertoja torjutuksi mm. lievän puhevian ja rumuuden vuoksi. Itseasiassa kukaan vastakkaisen sukupuolen edustaja ei ole koskaan pitänyt minusta / rakastanut ja olen kohta 40. Pahaltahan se tuntuu, mutta en itsekään ottaisi rumaa puhevikaista miestä. Pyörätuolissa olevan voisin ottaa jos muuten natsaisi hyvin.

Sivuhuomautuksena sanon, ettei lievä puhevika haittaa. Ainakin itselläni on sellainen, joten voin sanoa kokemuksesta. Tai toisaalta, mistäpä sitä tietää, vaikka vientiä olisi (ennen avioliittoa) ollut vieläkin enemmän, jos tuota puhevikaa ei olisi...

Vierailija
287/302 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin joskus vuosia sitten tästä Lelopekasta haastattelun lehdestä ja jutussa oli alussa vain kasvokuvia hänestä enkä tiennyt hänen olevan pyörätuolissa. Jo hänen kasvonsa näyttivät jotenkin aggressiivisilta ja ”haastavilta”, että mulle tuli huonot fiilikset tyypistä. Joku mainitsi aiemmin u.li miehen. Ehkä just sellaset fibat. Että jätkä yrittää iskee ja sit kun tyttö ei lämpene niin alkaa se pirun kiukuttelu ja syyttely...voi huokaus. Ja just sellaseltahan tää LPT yhä enemmän vaikuttaa mitä enemmän suutaan aukoo.

Vierailija
288/302 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen kyllä vammaisena naisena tullut otetuksi ja jätetyksi monta kertaa elämäni aikana ja olen ollut myös pitkiä aikoja ihan yksin. Huvittaa kun 30 v naimisissa olleet rouvat valittaa ja menettävät elämänhalun kun mies jättää nuoremman takia. Tai lesket. Ei ole heille kasvanut paksu nahka elämänsä aikana.

Vierailija
289/302 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin seurustella pyörätuolissa olevan naisen kanssa. Mutta olenkin tällainen kiltti mies, joka ei ole pinnallinen

Lihavaa naista et kelpuuttaisi kumminkaan, "kiltti" mies.

Vierailija
290/302 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin joskus vuosia sitten tästä Lelopekasta haastattelun lehdestä ja jutussa oli alussa vain kasvokuvia hänestä enkä tiennyt hänen olevan pyörätuolissa. Jo hänen kasvonsa näyttivät jotenkin aggressiivisilta ja ”haastavilta”, että mulle tuli huonot fiilikset tyypistä. Joku mainitsi aiemmin u.li miehen. Ehkä just sellaset fibat. Että jätkä yrittää iskee ja sit kun tyttö ei lämpene niin alkaa se pirun kiukuttelu ja syyttely...voi huokaus. Ja just sellaseltahan tää LPT yhä enemmän vaikuttaa mitä enemmän suutaan aukoo.

Oikein "Lelopekasta" luit. Mitään et tainnut kuitenkaan ymmärtää. Ei narsistia voi tunnistaa pelkän ulkonäön perusteella. Eikä ihmisestä tee uli-sijaa, jos hän vastaa yhteen tv-haastattelun kysymykseen - ja toteaa vielä, että asia satutti silloin, ei satuta enää ja on voinut hyvin jatkaa elämää. Uli-sija uli-see joka paikassa, syyttelee muita ja haukkuu, L-P ei tee näin. Todella loukkaavaa oikealle narsistin uhrille kyökkidiagnosoida narsismia joka paikkaan olemattomilla perusteilla. Sinun ei tarvitse pitää ihmisestä, mutta se ei pelkästään tee ihmisestä narsistia.

t. narsistivanhempien uhri - eikä sitä nähnyt ulkonäöstä

Vierailija
291/302 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä Tähti ole paljoa suutaan aukonut tästä aiheesta. Joko sekoitat hänet johonkin toiseen tai keksit ja kuvittelet omiasi. Tai sitten et ymmärrä lukemaasi. Tässä sitaatti Iltasanomien jutusta: 

[...] Tähti kertoo Veitolalle, että ohjelman kuvaushetkellä hänellä oli joku ”erityinen kaveri”, jonka kanssa hänellä oli ”jotain pientä”. – Jengi ottaa yhteyttä. Tulee treffiehdotuksiakin, mutta en mä mikään gigolo oo, hän kertoo ohjelmassa, ja lisää, ettei pidä itseään mitenkään erityisen kiinnostavana persoonana. [...]

AINA treffailu ei ole kuitenkaan ollut miehelle helppoa. Tähti kertoo, että jotkut alkavat seurustelusuhteet ovat kaatuneet siihen, että hän on pyörätuolissa. – Kyllä sellaisiakin tilanteita on tullut. Se on tosi karua. Se satuttaa tosi paljon, Tähti toteaa. – Jos sä alat seurustella jonkun kanssa ja se kaatuu siihen, että sä istut pyörätuolissa...Tähti kertoo, että hän on kysynyt kaikilta seurustelukumppaneiltaan, että haittaako heitä se, että hän on pyörätuolissa. Suurimmalle osalle se ei ole ollut este, mutta joillekin kyllä. – On se karua. Mutta sit sen on tarkoitus mennä niin, turha sitä on jäädä pidemmäksi aikaa märehtimään, hän huomauttaa."

Vierailija
292/302 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leolla on preferenssejä. Hän haluaa terveen jaloillaan kävelevän kauniin naisen, eikö vain? Okei. Myös terveillä kävelykykyisillä kauniilla naisilla on preferenssejä, he haluavat kävelykykyisen miehen. Mikä on tässä se kohta, jota Leo ei ymmärrä?

Leo? Kuka Leo? DiCaprio vai? Leo-Pekka Tähti ei ole ainakaan tässä haastattelussa, johon keskustelussa viitataan, puhunut mitään preferensseistään, joten keksit omiasi. Hän ei ole missään sanonut, ettei ymmärtäisi torjuntaa. Normaali-ihminen ymmärtää, että torjunnasta voi tulla paha mieli. Mikä tässä on se kohta, jota sinä, anonyymi X, et ymmärrä?

10 alapeukuttavaa, lukutaidotonta ihmistä. Lukekaa itse ja ymmärtäkää: " [...] Tähti kertoo Veitolalle, että ohjelman kuvaushetkellä hänellä oli joku ”erityinen kaveri”, jonka kanssa hänellä oli ”jotain pientä”. – Jengi ottaa yhteyttä. Tulee treffiehdotuksiakin, mutta en mä mikään gigolo oo, hän kertoo ohjelmassa, ja lisää, ettei pidä itseään mitenkään erityisen kiinnostavana persoonana. [...]AINA treffailu ei ole kuitenkaan ollut miehelle helppoa. Tähti kertoo, että jotkut alkavat seurustelusuhteet ovat kaatuneet siihen, että hän on pyörätuolissa. – Kyllä sellaisiakin tilanteita on tullut. Se on tosi karua. Se satuttaa tosi paljon, Tähti toteaa. – Jos sä alat seurustella jonkun kanssa ja se kaatuu siihen, että sä istut pyörätuolissa...Tähti kertoo, että hän on kysynyt kaikilta seurustelukumppaneiltaan, että haittaako heitä se, että hän on pyörätuolissa. Suurimmalle osalle se ei ole ollut este, mutta joillekin kyllä. – On se karua. Mutta sit sen on tarkoitus mennä niin, turha sitä on jäädä pidemmäksi aikaa märehtimään, hän huomauttaa."

Missä tuossa L-P ei ymmärrä, että naiset voivat torjua hänet (pyörätuolin takia)?

Missä tuossa sanotaan, että L-P haluaa kauniin ja kävelykykyisen naisen? Voi halutakin, mutta ei hän sano moista. Muu on arvailua.

Missä tuossa L-P ei ymmärrä, että jotkut antavat pakit pyörätuolin takia? Hän sanoo asian satuttaneen - silloin - mutta kertoo päässeensä pakeista yli ja sanoo, että turha niitä on märehtiä.

Eivätkö ihmiset lue juttuja ennen kommentointia?

t. ohis

Vierailija
293/302 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä vaan voisin.  Pyörätuoli ei ole vielä niin hankala, kuin jos seurustelisi miehen kanssa, joka ei pystyisi liikkumaan ollenkaan.  Toki jos kumppani vammautuisi sen jälkeen, kun olisimme jo pariskunta, voisin tietenkin jatkaa hänen kanssaan.  En jättäisi miestäni, vaikka hän vammautuisi miten pahasti tahansa.

Leo-Pekka Tähti on varmaan Suomen komein mies.  Tämä on tietysti vain minun mielipiteeni, mutta minusta hän edustaa suomalaista mieskomeutta parhaimmillaan.  Jos hän kulkisi kahdella jalalla niin ei olisi pulaa naisista.  

Toisaalta tämä on asia, jonka voi joskus kääntää jopa hyväkseenkin.  Se ihminen, joka rinnalle tulee, on todennäköisimmin aidosti välittävä.  Eli tuollainen vamma tai muu poikkeavuus toimii myös hyvänä karsijanakin.   

No jaa. Kauankos se Leo-Pekan avioliitto kestikään?

Vierailija
294/302 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt ajateltaisiin, että elämääni ilmestyisi pyörätuolissa istuva tosi upea ihminen, niin kaikki pitäisi järjestää uusiksi. Ensinnäkin asun kerrostalon kolmannessa kerroksessa ja talossa ei ole hissiä. Meillä ei tietenkään tarvitsisi olla samat harrastukset, mutta olisi outoa, jos emme tekisi mitään yhdessä. Emme kävisi marjoja ja sieniä poimimassa, luontopoluilla ja mökillä. Mökkini on rinnetontilla ja pyörätuolilla ei pääsisi rantaan, eikä kyllä kovin helposti edes mökkiin sisään. Pyöräily on myös yksi harrastukseni ja sekään ei hänen kanssaan onnistuisi.

Ei, pyörätuolimies ei olisi mielestäni minulle sopiva. En vaadi liikaa.

Kai nyt pyörätuolla pääsee helppokulkuiseen maastoon?

Vierailija
295/302 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa. Kauankos se Leo-Pekan avioliitto kestikään?

Mistä tiedät, mihin se kaatui?

Uskomattoman itsekkäitä ihmisiä täällä.

Vierailija
296/302 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveitä naiset

Vierailija
297/302 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta sinusta tulee ilkeän, hysteerisen ja mielenterveysongelmaisen fibat. Taidat olla ite narsku, kun muita siitä syyttelet. Laitapas oma kuva, niin voidaan arvostella sinun luonnetta naaman perusteella. Olisit varmaan aikanasi mittaillut kallojakin ja tehnyt niistä omia frenologisia päätelmiäsi. Valtava  myötis kommenttiesi johdosya.

Vierailija
298/302 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveitä naiset

Kyllä suurin osa kommentoi asiallisesti.

Vierailija
299/302 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus oli mielestäni outo. Ihminen valitsee toisen ihmisen seurustelukumppanikseen mm. luonteen, ulkonäön, taustan, osaamisen jne. perusteella.

Pyörätuoli voi liittyä tilanteeseen - tai ei liity yhtään mitenkään.

Olin vuosia sitten tanssimassa Kalle-ravintolassa Helsingissä. Tanssin Suomi-baarissa pöydällä ja bongasin miehen, josta oli ollut juttu Helsingin Sanomissa. Hän opiskeli yliopistossa neljää eri ainetta, joka oli mielestäni erittäin kiinnostavaa. Mies luuli, että olen ihastunut häneen ja näytti todella kiusaantuneelta. En mennyt puhumaan hänen kanssaan, koska fyysisesti hän ei kiinnostanut minua yhtään ja oli kiusallista saada ns. pakit, vaikka en ollut häntä pokaamassa.

Ehkä haastatellut urheilijan persoona ei viehätä niitä naisia, joista hän on kiinnostunut. Osalla pyörätuoli voi olla syynä, mutta osa yrittää naamioida tilannetta väittämällä pyörätuolia syyksi?

Vierailija
300/302 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin seurustella pyörätuolissa olevan naisen kanssa. Mutta olenkin tällainen kiltti mies, joka ei ole pinnallinen

Lihavaa naista et kelpuuttaisi kumminkaan, "kiltti" mies.

Noloa myöntää, mutta useimmat lihavat miehet (ts. valtaosa suomalaismiehistä) ovat mielestäni ällöttäviä, vaikka minulla on ylipainoa. 

En toisaalta väitä olevani kiltti nainen. :D