Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Leo-Pekka Tähdeltä karu paljastus – on tullut torjutuksi, koska istuu pyörätuolissa: "Se satuttaa tosi paljon"

Vierailija
14.11.2019 |

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/leo-pekka-tahdelta-karu-paljastus-o…

Voisitko sinä seurustella pyörätuolissa olevan kanssa? jos voisit tai et, niin perustele.

Halvaus kun ei ole mikään älyvamma tai muuta ihmisen perusluonnetta ja parisuhteessa henkinen yhteys on tärkeintä. En ymmärrä näitä ihmisiä jotka ajattelee että pyörätuolilla liikkuva ihminen on nolo tai parisuhteelle on esteenä se kun ajatellaan että toista joutuisi auttamaan tai ei voi olla yhteisiä harrastuksia ja usein myös heti ensimmäisenä mietitään toimiiko seksi. Jos on vaan alaraajat pois pelistä niin sellainen ihminen harvemmin tarvitsee apua, pystyy asumaan omassa kodissa ilman avustajia jos koti on muokattu vammaiselle sopivaksi ja jos ei voi harrastaa jotain lajia yhdessä niin mitä sitten, maailmassa on varmasti miljoona muuta asiaa joita voitte tehdä yhdessä ja itselle ainakin harrastukseen pääseminen on sitä aikaa kun haluan tuulettaa omaa päätä joten en kaipaa kumppania sinne mukaan. Seksi on muutakin kuin munaa reikään, se on suuseksiä, sormien ja lelujen käyttöä niin mitä sitten jos jokin yhdynnän muoto ei onnistu. Kellekkään meistä ei ole luvattu ikuista terveyttä, meistä kuka tahansa pystyy halvaantumaan kun tarpeeksi pahasti niskaan tai selkään osuu, joten siksi pitäisi olla empaattisempia ja nähdä ihmisessä kokonaisuus eikä niin että ei voida alkaa seurustelemaan jonkin vamman tai sairauden takia... Terveisin pyörätuolissa istuvan miehen vaimo, joka on mulle parhain mies ikinä ja rakastavin isä lapsillemme ja helvetin komea kasvoista ja hyvä kroppa vammasta huolimatta kun ei ole lihava!

Kommentit (302)

Vierailija
261/302 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut syntymästä asti kierot silmät ja miehet ovat aina karttaneet minua. Tuntuuhan se pahalta. Mutta miksi minä syyttäisin muita siitä etteivät he halua minua? On paljon ihmisiä joilla on vaikka mitä syitä miksei heistä kiinnostuta. En minä ole sen oikeutetumpi saamaan kumppania kuin kukaan muukaan. Se että minulla on kierot silmät ei todellakaan anna minulle mitään etuoikeutta kumppaniin. Ei parisuhde ole mikään hyväntekeväisyysasia.

Vierailija
262/302 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut syntymästä asti kierot silmät ja miehet ovat aina karttaneet minua. Tuntuuhan se pahalta. Mutta miksi minä syyttäisin muita siitä etteivät he halua minua? On paljon ihmisiä joilla on vaikka mitä syitä miksei heistä kiinnostuta. En minä ole sen oikeutetumpi saamaan kumppania kuin kukaan muukaan. Se että minulla on kierot silmät ei todellakaan anna minulle mitään etuoikeutta kumppaniin. Ei parisuhde ole mikään hyväntekeväisyysasia.

Oletko sinä saanut loukkaavia kommentteja ja pitäisitkö niitä ymmärrettävinä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/302 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin pyörätuolissa suhtautuisin itse asiassa varauksella naiseen, joka kiinnostuisi minusta "liian" nopeasti, koska se viittaisi hieman siihen, että häntä nimenomaan viehättää ajatus pyörätuolista ja hoivaaja-hoivattava-asetelmasta. Haluaisin, että minusta kiinnostuttaisiin tuolista huolimatta, ei sen vuoksi.

Vierailija
264/302 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten vammautunutta yritetään kuntouttaa niin että elämän tulee jatkua mahdollisimman normaalina vammasta huolimatta. Mutta kiva huomata ettei se olekkaan totuus, vaan saa julmia pakkeja pelkän vamman takia vaikka muuten olisi tosi komea/kaunis ja hyvä luonteinen... ihan niin kuin vammautunut henkilö ei olisi tarpeeksi kärsinyt jo sen vammautumisen takia. Kyllä tuossa tilanteessa voi helposti lähteä elämänhalu.

Siinähän lähtee sitten. Ei jonkun aikuisen ihmisen elämänhalu ole kenenkään muun vastuulla.

Vierailija
265/302 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä saanut loukkaavia kommentteja ja pitäisitkö niitä ymmärrettävinä?

Mutta ei kai tässä välttämättä ollut sanottu pyörätuolista edes loukkaavasti, vaan Tähteä loukkasi nimenomaan se, että hänet torjuttiin tästä syystä. Mutta väittäisin, että ihan mistä muusta syystä torjutuksi tuleminen satuttaa yhtä lailla, kun sinut on punnittu ja todettu ei-kelvolliseksi.  Jos rakkaus jää ilman vastakaikua, niin satuttaahan se.

Vierailija
266/302 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei kiinnosta mikään pyörätuolissa istuva mies. Miehen täytyy kyetä tekemään "miehen työt" eli siirtämään painavat huonekalut, kurkottelemaan astioita keittiön ylähyllyltä, tekemään lumityöt talvella, kantamaan saunapuut kesämökillä.

Jos mies ei kykene tuollaisia hommia tekemään, niin sitten pysyttelen sinkkuna. 

Vierailija
267/302 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi ei ole ihmisoikeus. Parisuhde ei ole ihmisoikeus. Kenelläkään ei ole oikeutta saada seksiä tai parisuhdetta.

Ihmisellä on vain lupa ylläpitää vapaaehtoista seksisuhdetta/parisuhdetta sellaisen ihmisten kanssa, jotka vapaaehtoisesti (aktiivisesti) antaa suostumuksensa seksiin/parisuhteeseen.

Vierailija
268/302 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten vammautunutta yritetään kuntouttaa niin että elämän tulee jatkua mahdollisimman normaalina vammasta huolimatta. Mutta kiva huomata ettei se olekkaan totuus, vaan saa julmia pakkeja pelkän vamman takia vaikka muuten olisi tosi komea/kaunis ja hyvä luonteinen... ihan niin kuin vammautunut henkilö ei olisi tarpeeksi kärsinyt jo sen vammautumisen takia. Kyllä tuossa tilanteessa voi helposti lähteä elämänhalu.

Siinähän lähtee sitten. Ei jonkun aikuisen ihmisen elämänhalu ole kenenkään muun vastuulla.

Tämäkö on tekosyysi puhua muille ihmisille törkeästi? 🤔

Vierailija
269/302 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voisin. Koen itse, etten joutuisi luopumaan mistään, jos ihminen on muuten sopiva jne. Nykyään esteettömyyteen panostetaan todella paljon, kotiin saa apua tai avustajan - on olemassa esim. esteettömiä vaellusreittejäkin.

Noihin esteettömiin vaellusreitteihin täytyy kyllä sanoa että salli mun nauraa. Suomessa taitaa olla yksi vähän pidempi esteetön reitti, mutta kyllä ne esteettömät on yleensä hyvin lyhyitä pikku luontopolunpätkiä.

Itsekin harrastan vaellusta enkä todellakaan millään sellaisilla poluilla missä pääsisi edes maastopyörällä. Voisin kyllä silti ottaa Leo-Pekan tai vastaavan, jos tyyppi olisi muuten kiva. En minä miestä vaeltamiseen tarvitse ja sen kanssa voisi sitten vaikka tehdä melontaretkiä jne.

Edellyttäen tietysti että heppi toimii, olen erittäin penetraatiokeskeinen joten en tekisi mitään miehellä jolla ei seiso. (Ja ei, en jättäisi nykyistä miestä jos sille tulisi ongelmia, mutta miksi turhaan ottaa rikkinäinen jos ehjänkin saa?)

Mitä nauramista niissä on? Minusta on hienoa, että moisia tehdään. Muutenkin esteettömyys on valtavan tärkeä asia. Taidankin kysyä liikuntarajoitteiselta ystävältäni, haluaisko hän lähteä kokeilemaan moista.

No, ei ne ole mitään vaellusreittejä. Vaeltaminen on sitä että ollaan yön yli. Muu on päiväretkeilyä. Ja nauraminen tulee siitä että vaellusta harrastaville ehdotetaan silmät kirkkaina esteettömiä reittejä. Kun ne on sellaisia joille voi mennä taaperon kanssa.

Eli se vaeltamista harrastava ei saa niistä reiteistä yhtään mitään.  Satun tietämään koska useimmiten se esteetön osuus täytyy kävellä läpi että pääsee oikealle reitille. Sama kuin kaupungissa kulkisi. Toki epäilemättä sille pyörätuolissa istuvalle parempi kuin kaupunki, mutta ei mikään ratkaisu siihen että oikeasti vaeltava pariutuisi pyörätuolityypin kanssa ja sitten kivasti mentäisiin esteettömillä reiteillä.

Mutta kuten sanottu, pyörätuolimiehen kanssa voisi sitten vaikka tehdä melontaretkiä. Oletan että ratsastusvaelluskin voisi onnistua ainakin jonkin erikoisrakenteisen satulan kanssa. Mutta se mitä vaelluksena yleensä pidetään, ei.

Talvi on sitten kokonaan toinen juttu, olen nähnyt miten pyörätuolityypillä on reki/kelkka ja sauvat ja se pystyy tekemään hiihtovaelluksen.

-lainaamasi-

Vierailija
270/302 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkö on tekosyysi puhua muille ihmisille törkeästi? 🤔

Kenelle minä nyt olen puhunut törkeästi?

Vierailija
271/302 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesta tulee melkein vähän sellainen fiilis, että minun on ryhdyttävä ilmoituksesta seukkaamaan pyörätuolissa istuvan kanssa, jos pyörätuolissa istuva niin kokee. Eihän ihmissuhteet mene näin, yhden osapuolen "valttikortin" pohjalta. Ei ainakaan pitäisi.

Sanon ihan suoraan, että en rupeaisi. Olisin pyörätuolissa istuvan kanssa vain yhden ainoan tietyn ihmisen kanssa, koska häntä rakastan kävi mitä kävi. Muiden kohdalla ihan turha edes ajatella.

Vierailija
272/302 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastuminen vaatii täydellisen yhteensopivuuden ja sen "click"in (Ruotsin kuninkaan mukaan). Aika vähän sitä hurmaantumista tapahtuu rullatuolittomiinkin miehiin. On aika halveksivaa sanoa, että "naiset 100 kpl eivät kiinnostuneet minusta huippu-urheilijasta, koska käytän rullatuolia". Naistenhan pitäisi kuolata hänen peräänsä. Narsisti siis. Säälipisteitä ei tipu.

Vierailija
273/302 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksi ei ole ihmisoikeus. Parisuhde ei ole ihmisoikeus. Kenelläkään ei ole oikeutta saada seksiä tai parisuhdetta.

Ihmisellä on vain lupa ylläpitää vapaaehtoista seksisuhdetta/parisuhdetta sellaisen ihmisten kanssa, jotka vapaaehtoisesti (aktiivisesti) antaa suostumuksensa seksiin/parisuhteeseen.

Juurikin näin. Tuossa on erittäin hyvin tiivistettynä kansainvälisten ihmisoikeuksien perusta. Kenenkään ei tarvitse suostua seksiorjaksi/kotiorjaksi toiselle ihmiselle. Tämä vapaus kuuluu sekä lapsille että aikuisille. 

Vierailija
274/302 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastuminen vaatii täydellisen yhteensopivuuden ja sen "click"in (Ruotsin kuninkaan mukaan). Aika vähän sitä hurmaantumista tapahtuu rullatuolittomiinkin miehiin. On aika halveksivaa sanoa, että "naiset 100 kpl eivät kiinnostuneet minusta huippu-urheilijasta, koska käytän rullatuolia". Naistenhan pitäisi kuolata hänen peräänsä. Narsisti siis. Säälipisteitä ei tipu.

IS: "AINA treffailu ei ole kuitenkaan ollut miehelle helppoa. Tähti kertoo, että jotkut alkavat seurustelusuhteet ovat kaatuneet siihen, että hän on pyörätuolissa.

– Kyllä sellaisiakin tilanteita on tullut. Se on tosi karua. Se satuttaa tosi paljon, Tähti toteaa.

– Jos sä alat seurustella jonkun kanssa ja se kaatuu siihen, että sä istut pyörätuolissa...

Tähti kertoo, että hän on kysynyt kaikilta seurustelukumppaneiltaan, että haittaako heitä se, että hän on pyörätuolissa. Suurimmalle osalle se ei ole ollut este, mutta joillekin kyllä.

– On se karua. Mutta sit sen on tarkoitus mennä niin, turha sitä on jäädä pidemmäksi aikaa märehtimään, hän huomauttaa."

Millä perusteella L-P T on narsisti?

Sinä olet viestisi perusteella kyllä hyvin yksinkertainen ihminen.

Vierailija
275/302 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai naisetko empaattisia? HAHAHAHA.

Vierailija
276/302 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanopa muuta. Olen itse nainen, mutta koen aika monet naiset empatiansa kanssa enemmän agendana kuin oikeana empatiana (eli välittää toisen tunteista).

Vierailija
277/302 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin, jos seksuaaliset tarpeetkin tyydyttyvät.

Älyllisesti kehitysvammaisen tai psyykkisesti sairaan kanssa en voisi olla, koska minulla on tapana puhua suoraan enkä halua olla suhteessa, jossa toinen ei osaa tai kykene sanomaan vastaan, jos on toista mieltä, tai jos on vaara, että toisen psyyke vaurioituu siitä. Lisäksi koen, että laki kieltää jo nyt seksuaalisen suhteen ihmisen kanssa, joka ei osaa pitää huolta itsestään (esim seksi kehitysvammaiseen voi oikeasti olla tuomittavaa, vaikka hän olisi täysi-ikäinen, kaikki riippuu siitä onko hän psyykkisesti aikuisen vai lapsen tasolla) , niin siltäkin osin suhteemme olisi tuhoon tuomittu, kun ei voi olla seksielämää. Tein tuohon kappaleen alkuun rajauksen älyllisestä kehittysvammasta, koska kehitysvammoja on niin erilaisia. monet ovat älyllisesti normaaleja.

Olen muuten kieltäytynyt treffeistä yhden pyörätuolimiehen kanssa. Se ei johtunut pyörätuolista, vaan sitä että tyyppi oli niin hemmetin negatiivinen ja katkera ja passiivisaggressivinen. Koin, että turha edes lähteä treffeille, kun tiedän etten voisi mitenkään elää loppuelämääni tuollaisen kanssa. Tämä herra tietenkin sitten oletti, että kieltäytymiseni johtui hänen pyörätuolistatuksestaan. En halunnut edes korjata hänen vääristynyttä näkemystään, koska tiesin, että sen jälkeen hän aloittaa jonkun toisen kitinän.

rakkaushan ei tunnetusti tunne rajoja, mutta elämänkumppanuus voi tuntea...

Vierailija
278/302 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanopa muuta. Olen itse nainen, mutta koen aika monet naiset empatiansa kanssa enemmän agendana kuin oikeana empatiana (eli välittää toisen tunteista).

Naiset osaavat olla empaattisia silloin, kun heille on siitä hyötyä. Miehet eivät osaa olla empaattisia EDES silloin, kun siitä olisi heille hyötyä.

Vierailija
279/302 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän varmasti tekisi itsetunnolle hyvää jos naiset menevät miesten kanssa parisuhteisiin ”empatiasta” eli säälistä.

Vierailija
280/302 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole hyvä, jos sanotaan rehellisesti, jos joku asia ei sovi? Tässä nyt selvästi hyödynnetään tuota pyörätuolia, mutta valehdellako niiden ihmisten olisi pitänyt joita se häiritsi? Minusta Tähti ei ole nyt ihan rehellinen itselleen, koska hylkääminenhän se siinä on satuttanut- itselleen saa tietty lisäsäälipisteitä, kun oikein painottaa pyörätuolin osuutta.