alle 16-vuotiaat eivät pääse edes kyykkyyn, pääsetkö sinä oikeasti ? linkki
https://yle.fi/uutiset/3-11065687
minulle ei tuottanut ongelmaa kun tulee kyykisteltyä jatkuvasti muutenkin. Jumpassa käyn ,mutta nykyään laiskasti, 3-4krt ainoastaan viikossa.
Kommentit (86)
tuolla hauska testi asiaan liittyen :
https://www.is.fi/terveys/art-2000006307380.html
hiihtoa harrastavalle tuo nyt ei ole mitään, mutta tulipahan kokeiltua.
Pääsen kyykkyyn, mutta en pysty pysymään siinä. En ole koskaan onnistunut, vaikka lapsena ja nuorena harrastin paljon erilaista liikuntaa, kävin jumpassa, baletissa, joogassa, hiihdin, uin ja luistelin, jotakin joka ikinen päivä.
Todellakin pääsen ja aivan vaivatta. Minulle tuli vuosia sitten yllätyksenä, että kyykkyyn pääseminen voi tuottaa jollekulle ongelmia. En vieläkään hahmota, missä kohtaa se ongelma iskee. Olen yli 40-vuotias.
Sain tehtyä 28 kyykkyä 30 sekunnissa, jalkalihasteni kunto on siis taulukon mukaan erinomainen! Jee!
Vierailija kirjoitti:
Todellakin pääsen ja aivan vaivatta. Minulle tuli vuosia sitten yllätyksenä, että kyykkyyn pääseminen voi tuottaa jollekulle ongelmia. En vieläkään hahmota, missä kohtaa se ongelma iskee. Olen yli 40-vuotias.
Sama, enkä itsekään tiennyt sen olevan vaikeaa joillekin.
Pystyn olemaan syväkyykyssä vaikka kuinka kauan.
Joillakin muilla on varmaan meitä kireämmät jalat ja selkä tai jotain vastaavaa, luulisin.
Tuossa testissä on varmaankin jotkut erityisvaatimukset, kuten että selän on oltava suorana koko ajan tai polvet eivät saa ylittää varpaankärkiä.
Tällä iällä ja työhistorialla ja kulumilla vielä kyykkyyn. Sehän olisi järjetöntä.
No mitä luulet jos pystyn tekemään 200kg niskanpäällä kyykkyjä. Miten ei voi päästä kyykkyyn? Siis haloo.
Mä jos olen telakoitunut tai ankkuroitunut johonkin seuraamaan maisemia niin olen aina slaavikyykyssä.
Esim kaupassa katson alahyllyn tuotteita kyykyssä. Voin olla siellä kyykyssä vaikka tunnin jos pitäisi olla.
Voiko olla edes mahdollista tuo lehtijuttu.
Mulle ei selviä millainen tuon kyykyn pitäisi olla.
Menee helposti ass-to-grass, vaikken harrasta nyt muuta liikuntaa kuin koiran kanssa lenkkeilyä.
Pääsen kyykkyyn (polvet 90 asteen kulmassa) ja pääsen syväkyykkyynkin ilman, että kantapäät nousee lattiasta. Sen verran on selkä jumissa, että tällä hetkellä syväkyykyssä ei kauan pysty olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Tällä iällä ja työhistorialla ja kulumilla vielä kyykkyyn. Sehän olisi järjetöntä.
Saat armahduksen, tämän kerran.
Vierailija kirjoitti:
tuolla hauska testi asiaan liittyen :
https://www.is.fi/terveys/art-2000006307380.html
hiihtoa harrastavalle tuo nyt ei ole mitään, mutta tulipahan kokeiltua.
Tietenkin ylävartalo taipuu kyykkyyn mennessä eteenpäin eikä pysy suorana.
Niin se tekee mallijumpparillakin.
Hitaat rauhalliset liikkeet on parempia kuin
tämmönen tikuttaminen, paitsi jos välttämättä tahtoo rikkoa polvensa.
Pääsen sekä 90 asteen kyykkyyn, sekä syväkyykkyyn kantapäät maassa ilman ongelmia, ikää 19 vuotta.
Onnistuu helposti vaikka selkä on paska ja vähän joka paikkaa kolottaa ja pakottaa.
Ohimoiltakin huomasin jo harmaata, olen siis vanhainkoti ainesta.
En pääse ilman, että olen kyykyssä kantapäät kokonaan irti lattiasta ja painopiste on aivan liikaa päkiöillä. Tämä johtuu neurologisesta sairaudesta, joka aiheuttaa liiallista lihasjäykkyyttä. Ikää 31 vuotta.
Tietenkin pääsen, kaikki kyykyn variaatiotkin aina valakyykyistä pistoolikyykkyihin menee. Kuulostaa käsittämättömältä, että joku ei ihan oikeasti pystyisi kyykkäämään ihan vaan kehonpainolla, en ole koskaan törmännyt vastaavaan.
En ole ikinä päässyt kyykkyyn niin, että kantapäät pysyisivät maassa. Ala-asteella yritin itku silmässä venytellä ja harjoitella, kun telinevoimistelua aikanaan harrastanut luokanopettaja aina pilkkasi siitä minua koko luokan kuullen. Lopulta aikuisena sain sille selityksen, kun menin nilkkavaivojen vuoksi ortopedille. Niiden oikeiden vaivojen lisäksi mainitsin jalkaterien päivittäisen säryn ja väsymisen, ja hän tutkittuaan lätkäisi minulle myös kaarijalan diagnoosin. Tuli puhetta kyykkyynmenosta, ja hän mallinsi "luurankojalalla", että jalkateräni on niin kaareva että nilkan luut ottavat sääriluuhun kiinni aina kyykistyessä eikä mikään venyttely tule ikinä tietenkään siihen vaikuttamaan.
Pääsen, mutta en siten, että kantapäät ovat maassa.