Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

alle 16-vuotiaat eivät pääse edes kyykkyyn, pääsetkö sinä oikeasti ? linkki

keppine
14.11.2019 |

https://yle.fi/uutiset/3-11065687

minulle ei tuottanut ongelmaa kun tulee kyykisteltyä jatkuvasti muutenkin. Jumpassa käyn ,mutta nykyään laiskasti, 3-4krt ainoastaan viikossa.

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polvet ratisee ja raksuu, 13 puhdasta suoritusta meni 30 sekunnissa. Olisin kyllä pystynyt jatkamaan pitkään, koska ei tuntunut missään kuin tuo raksumisefekti. Ikä 51 eli välttävä tulos. Syväkyykyssä pystyn olemaan vaika tunnin.

Vierailija
22/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ikäni olen ollut suhteellisen notkea ajoittaisista liikakiloista huolimatta. Mutta suunnilleen vuosi sitten tapahtui jotain ja siitä asti olen ollut jäykkä kuin vanha mummo. En loukannut itseäni mitenkään enkä sairastellut, yhtenä päivänä vain yritin kyykistyä uunin eteen tulta sytyttäessäni kuten aina ennenkin, mutta polven yläpuolelle sattui hirveästi. Nyt sattuu myös polvien taakse, nilkkoihin, kantapäihin, ranteisiin, olkapäihin... En tiedä onko tämä joku vaihdevuosi-ilmiö vai mikä. Olen siis nainen ja 54 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsen kyykkyyn kantapäät lattiassa ja pystyn oleskelemaan siellä.

N35

Vierailija
24/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 16v pääsin kyykkyyn ja monta muuta liikettä jotka eivät nyt onnistu. Olen 60v ja nykyään olen vähemmän vetreä. Johtuu varmasti siitä että en ole nykyään kävelyä kummempaa liikuntaa harrastanut. Aikaisemmin kävin salilla. Olen kuitenkin perusterve ja ajattelin aloittaa salilla käymisen uudelleen lääkärin kehoituksesta. Lihaskuntoa pystyy parantamaan. Lääkärini on minua n 5v nuorempi ja hän menee sujuvasti kyykkyyn kun esim tutki jalkojani. Olen aina ollut painoltani muutaman kilon yläpuolella normaalipainosta.

Vierailija
25/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyykky kuin kyykky onnistuu vaivatta. Olen aina liikkunut paljon ja olen luonnostani myös melko notkea, joskin iän myötä hieman on alkaneet polvinivelet natisemaan joten saattaa se kyykytön päiväkin vielä tulla...

Vierailija
26/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääse niin, että kantapäät on maassa. Muuten ihan helposti ja pysyn siinä päkiän ja varpaiden päällä pitkään. Kantapäät maassa ei onnistu, koska akillesjänne on katkennut urheillessa eikä siitä enää saa yhtä joustavaa kuin se oli. Oon 25.

Vierailija
27/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo joku erikoinen voimisteluliike vai ihan tavallinen kyykylleen meneminen? Siis että polvet vaan koukkuun ja vartalo laskeutuu alas. Ja siitä sitten ylös, mikäli haluaa nousta taas seisaalleen.

Vierailija
28/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsen hyvin kyykkyyn, mutta EN PÄÄSE YLÖS! Kuka tietää, missä vika ja mitä pitäisi tehdä?

Vierailija
29/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paasen helpostikin, ja itseasiassa joskus slaavikyykyssa puuhailenkin jotain (lajittelen pyykkeja apukeittion lattialla ym). Ja paasen sielta kyykysta jopa yloskin :D (Samoin paasen lattialta istumasta ylos ilman etta otan tukea.)

En siis ole muuten mitenkaan kettera - notkea kyllakin - tai liikunnallinen. 170cm ja 82kg... 

N44

Vierailija
30/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoikäinen kirjoitti:

Pääsen hyvin kyykkyyn, mutta EN PÄÄSE YLÖS! Kuka tietää, missä vika ja mitä pitäisi tehdä?

Reisi- ja perslihakset liian heikot? Pyoraile, kavele, ui... 

Vierailija
31/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoikäinen kirjoitti:

Lihasvoima ei riitä? Pääsetkö ylös jos otat käsillä jostain tukea?

Vierailija
32/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsen kyykkyyn ja pystyn olemaan siinä jonkin aikaa sitten pysähtyy verenkierto jaloissa tai siltä tuntuu. Kantapäitä en saa maahan, jos niin pyllähdän.

Ylös nousu vaatii pienen tuen , sormenpäät riittää ja keskittymisen suoritukseen.

Pyrin tietoisesti menemään kyykkyyn kun teen jotain, koska olen huomannut vältteleväni sitä. On helpompaa vain kumartua takapuoli taivasta kohti.

Olen 65v

Vierailija
33/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi parhaista ellei paras asento oleilla.

Vierailija
34/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toi kyykkäys tuossa testissä siis ihan syväkyykkyyn asti? Eli pitäis ehtiä tekemään yksi syväkyykky sekunnissa. Aikamoinen tahti. Vai voiko siinä jäädä ylemmäksi? Ei videonkaan nainen mennyt alas saakka.

Vierailija
35/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten huomasin paikkojen jäykistyneen, kyykyssä olo sattui ja jalat puutuivat. Otin oikein projektikseni alkaa tahallaan hengailla kyykyssä useammin, päivittäin. Ensin lyhyitä aikoja kerrallaan, sitten pikku hiljaa kauemmin. Nyt kyykystä on tullut täysin luonteva asento, jossa viihdynkin vielä. Nainen, 26-vuotta.

Vierailija
36/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan jalat suorana kämmenet maahan.

Vierailija
37/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on ihan normaali asento Kaakkois-Aasiassa viel yli viisikymppisillä :D pääsen itsekin ja on vaivatonta.

Vierailija
38/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten pitäisi päästä kyykkyyn? Koitin nyt kyykistellä kaikissa kulmissa ja jalat sumommin ja kapeammin enkä mitenkään onnistu kaatumaan missään asennossa. Miten tässä nyt pitäisi siis kyykätä. Olen vielä kolmannen lapsen kanssa mammalomalla, joten keskivartaloni hallinta ei varmasti ole mitään huippua kuitenkaan, ihan peruskuntoinen nuori nainen olen vaan, en mikään huippu-urheilija. Menikö nyt väärin?

Vierailija
39/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun tein tuon 30 s kyykkytestin, ehdin 33 kyykkyä, en horjahtanut, joten ihan hyvä? En kyllä meinaa uskoa, että tämä olisi monellekaan vaikeaa jos siis on hyväkuntoisen näköinen edes. En ole ikinä ollut mikään himourheilija, melkein ainoa, mitä aktiivisesti harrastan on kegelit.. Ja kantapäät maassa onnistuu, kai tästäkin sitten kannattaa olla kiitollinen. /39

Vierailija
40/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsen vaikka kuinka syvälle ja ylöskin. Kantapäät kyllä nousee, on ollut sama jo lapsena, ei auttanut baletti eikä mikään muukaan. Nykyisin harrastan pilastesta mikä pitää kunnossa. 

n59v