Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

alle 16-vuotiaat eivät pääse edes kyykkyyn, pääsetkö sinä oikeasti ? linkki

keppine
14.11.2019 |

https://yle.fi/uutiset/3-11065687

minulle ei tuottanut ongelmaa kun tulee kyykisteltyä jatkuvasti muutenkin. Jumpassa käyn ,mutta nykyään laiskasti, 3-4krt ainoastaan viikossa.

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajunnut ollenkaan minkälaista kyykkyä tossa haettiin. Sinällään ihan sama, onnistuu kyykky kuin kyykky, saan jalan seinään heittämällä korkeammalle kuin pääni ja selälläni molemmat jalat pääni yli. Ikä 38 enkä harrasta mitään.

Vierailija
62/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkiä olette syväkyykkyilijät? Siis te, joille kyykyssä peppu maata hipoen oleminen on sellainen mukava hengailuasento, jossa voi viettää aikaa vaikka lukien tai TVtä katsellen?

Oma arkikokemus väittää, että pitkille ihmisille (M 193cm, N 183cm) kyykky on helpompi. Biomekaaniset syyt, raajojen suurempi suhteellinen pituus? Itse 162cm ja kyykyssä kantapäät maassa meinaa kallistaa taakse jos ei tietoisesti vie käsiä eteen ja pinnistele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 19, raskausviikkoja 23 ja pääsen syväkyykkyy ja sieltä pois ilman tukea.

Harvemmin tulee huvikseen kyykkäilyä ettei kuse alleen synnytyksen ja raskauden heikennettyä lantionpohjalihaksia. Onko evoluutio sössiny jotain tuoreemmassa sukupolvessa jos ei kyykky treenaamisesta huolimatta suju?

Vierailija
64/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh kyykyssä ja myös pysyn siinä.  61 v.

Vierailija
65/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääse vaivatta enää kyykkyyn, ikää 47. Pääsisin, mikäli toisessa polvessa ei olisi nivelrikkoa, mikä jäykistää sitä.

Vierailija
66/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt eivät siis pysty käymään pissillä vaikkapa puistossa? :D

Vierailija
67/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkiä olette syväkyykkyilijät? Siis te, joille kyykyssä peppu maata hipoen oleminen on sellainen mukava hengailuasento, jossa voi viettää aikaa vaikka lukien tai TVtä katsellen?

Oma arkikokemus väittää, että pitkille ihmisille (M 193cm, N 183cm) kyykky on helpompi. Biomekaaniset syyt, raajojen suurempi suhteellinen pituus? Itse 162cm ja kyykyssä kantapäät maassa meinaa kallistaa taakse jos ei tietoisesti vie käsiä eteen ja pinnistele.

Mä olen 164cm eikä mitään ongelmaa kyykyssä.

Vierailija
68/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähes 70v niin edelleen kyykyt onnistuu vaivatta, mutta en ihan nielemättä uutista niele, sillä tämän päivän nuoret ovat kropaltaan aivan erilaisia, samoin mittasuhteet, kuin heidän vanhemmillaan tai aikaisemmilla sukupolvilla.

Joka huomioidaan jo nyt vaatteiden kaavoituksessa kun jalat ja kädet ovat pitkät ja muutenkin nuoret ovat pitempiä, kuin aikaisempi sukupolvi, johtuen hyvästä ravinnosta. Eikä tämä koske ihmisiä, vaan yhtälailla eläimiä.

Ja kyykky asentoon vaikuttaa juuri jalkojen ja selän pituus.

Vierailija
69/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko sen johtuvan lihasten jäykkyydestä tai voiman puutteesta, vaan luustosta, joka ravinnon ansiosta on lujaa ja isoa. Ei tarvitse katsoa kuin nuorten suuhun, niin hammasrivistö on mahtava, eikä sinne edes viisaudenhampaita mahdu, toisin kuin ennen 80-lukua syntyneillä. Äidin ravinto vaikuttaa jo odotusaikana ravintoon.

Vierailija
70/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsen helposti, ja pytyn kävelemään kyykkykävelyä ja hyppäämään kyykkyhyppyjä vaivatta, tein tuon testin ja tulos omassa ikäluokassa erinomainen, mutta en oikein usko onko tuolla pikakyykkäyksellä mitään etua rauhalliseen kyykkäilyyn verrattuna. olen 60 v. olen tehnyt suurimman osan työurastani karjatilan emäntänä ja jokapäiväinen kyykkiminen lypsytyössä lie pitänyt jalkalihakset kunnossa, ja veikkaan että sitten kun en pääse kyykkyyn syy tulee olemaan polvissa.

Vierailija
71/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pääsen kyykkyyn sekä jalat yhdessä edessä että sivuilla (molemmissa kantapäät lattiassa koko ajan).

Vierailija
72/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä luulet jos pystyn tekemään 200kg niskanpäällä kyykkyjä. Miten ei voi päästä kyykkyyn? Siis haloo.

Mä jos olen telakoitunut tai ankkuroitunut johonkin seuraamaan maisemia niin olen aina slaavikyykyssä.

Esim kaupassa katson alahyllyn tuotteita kyykyssä. Voin olla siellä kyykyssä vaikka tunnin jos pitäisi olla.

Voiko olla edes mahdollista tuo lehtijuttu.

Sä oletkin slaavi ja tottunut valtiovallan kyykyttämiseen.

Vierailija
73/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOTKUT EIVÄT PÄÄSE KYYKKYYN????!! Enpäs oo tiennyt. Miten käytte kyykkypissalla?

Vierailija
74/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on slaavilainen kyykky?

Se on sitä, että ollaan kyykyssä ulkohuussin takana piilossa, kun tullaan hakemaan gulagille.

Vierailija
75/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ku oltiin nuoria notkeita miehiä ja käytiin kavereiden kanssa salilla. Siellä jokainen kolli täräytti syväkyykkyjä 200 kilolla ja ei tehny tiukkaa. Mulla oli meidän porukan paras tulos, 210 kg ja aivan pohjasta silleen et pakarat osu nilkkoihin. Siinä tytöt katteli huuli pyöreänä, että mitäs hiton jätkiä nää on. Yks niistä tuli juttelee ja ollaan oltu naimisissa 38 vuotta.

Vierailija
76/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 54-vuotias ja pääsen syväkyykkyyn, vaikka minulla on polvissa kulumaa. Pystyn tekemään noin 50 kyykkyä helposti peräkkäin.

Vierailija
77/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyykky-Tauno kirjoitti:

Muistan ku oltiin nuoria notkeita miehiä ja käytiin kavereiden kanssa salilla. Siellä jokainen kolli täräytti syväkyykkyjä 200 kilolla ja ei tehny tiukkaa. Mulla oli meidän porukan paras tulos, 210 kg ja aivan pohjasta silleen et pakarat osu nilkkoihin. Siinä tytöt katteli huuli pyöreänä, että mitäs hiton jätkiä nää on. Yks niistä tuli juttelee ja ollaan oltu naimisissa 38 vuotta.

Muistatko Tane aina nostella mummoa silloin tällöin?

Vierailija
78/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

161cm. Voin oleskella pitkäänkin syväkyykyssä. Kyykkytestissä (takapuoli vain hieman polvia alemmas) minuutissa tulos 52.

N59v

Vierailija
79/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyesti olen kyykyssä kantapäät lattiassa. 25 oikeaoppista syväkyykkyä 30sek:ssa tulee tehtyä, ilman mitään ongelmia ja ikää 71v. Leppoisa mukava liike löhöilyn lomassa ym,,, piristykseksi päivittäin.

Vierailija
80/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onnistui kaikilta, itse en kauhean syvälle/phärse lattiaan pääse, takareidet ottaa pohkeisiin, akalta onnistui ja poika olisi kyykännyt rajattomasti.

Ollaan 43/44/7v