Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

alle 16-vuotiaat eivät pääse edes kyykkyyn, pääsetkö sinä oikeasti ? linkki

keppine
14.11.2019 |

https://yle.fi/uutiset/3-11065687

minulle ei tuottanut ongelmaa kun tulee kyykisteltyä jatkuvasti muutenkin. Jumpassa käyn ,mutta nykyään laiskasti, 3-4krt ainoastaan viikossa.

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syväkyykyssä oleskelen lähes päivittäin. Se pitää alaselän kunnossa.

Vierailija
42/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on slaavilainen kyykky?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasin nuorena ripaskaa. Väkisin pääsen nykyisin edes kyykkyyn.

Vierailija
44/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukka ilmeisesti puhuu tässä ketjussa jokainen eri kyykkyvariaatiosta.

Ylen juttu oli aika epäselvästi kirjoitettu, mutta itse käsitin, että tarkoitetaan 90asteen kulmassa tehtyä kyykkyä ja keppi kädessä pään päällä.

Sitten osa tarkoittaa täällä slaavikyykkyä ja osa ihan tavallista kyykkyhaastetta, missä sormet koskettaa lattiaa.

Onko noissa erilaisissa kyykyissä eroa? En osaa itse sanoa kun saan nuo kaikki.

Vierailija
45/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan helposti pääsen, mies ja ikää 49. Tuollaista on pullamössösomesukupolvi. Kannattaisi tehdä jotain tai kuolee nuorena.

Vierailija
46/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsen kyykkyyn kyllä, ikää 48. Samoin 14- vuotias tyttäreni.

11- vuotias poikani ei.

Vierailija
47/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan helposti pääsen, mies ja ikää 49. Tuollaista on pullamössösomesukupolvi. Kannattaisi tehdä jotain tai kuolee nuorena.

No ei sinun ikäisistä miehistä monikaan onnistu, ei ainakaan oma isäni, valitettavasti. Ja hän taas on somessa, toisin kuin minä, tuo kolmen äippä. :D Puhuisin mieluummin someaikakaudesta koska jokainen someaikaudella syntynyt ei ole kasvanut somen parissa.

Vierailija
48/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoisitko vielä, mitä se "jotain" olisi, mitä pitäisi tehdä, ettei kuolisi nuorena? Tai tuskinpa pystyn enää kuolemaan nuorena, koska olen 54 ja muutuin jäykäksi vanhukseksi 53-vuotiaana. Kenties sinulle käy samoin ja voin sitten tulla ilkkumaan, että kannattaisi tehdä jotain.

Vierailija
49/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos pitää selkä olla maan pintaan nähden 90° kulmassa, ei onnistu.

Vierailija
50/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Kantapäät maassa myös. Kyykky on mulle luontainen lepoasento. N28

Vierailija
51/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porukka ilmeisesti puhuu tässä ketjussa jokainen eri kyykkyvariaatiosta.

Ylen juttu oli aika epäselvästi kirjoitettu, mutta itse käsitin, että tarkoitetaan 90asteen kulmassa tehtyä kyykkyä ja keppi kädessä pään päällä.

Sitten osa tarkoittaa täällä slaavikyykkyä ja osa ihan tavallista kyykkyhaastetta, missä sormet koskettaa lattiaa.

Onko noissa erilaisissa kyykyissä eroa? En osaa itse sanoa kun saan nuo kaikki.

On. Valakyykky (keppi pään päällä) on yleensä vaikein tehdä, kun vaatii liikkuvuutta lonkkien ja nilkkojen lisäksi myös rintarangasta.

Mitä syvemmälle menee ja mitä pystymmässä sinne haluaa päästä, sitä enemmän vaatii kehonhallintaa ja nilkkojen liikkuvuutta. Toki siihen, miltä se kyykky näyttää, vaikuttaa myös mittasuhteet.

52/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni aika pitkään löytää mitään keppiä, jonka kanssa testata. Otin sitten vauvan leikkimaton kaaren tätä varten, onnistuihan tuo. :D Ja sain myös 33 kyykkyä puoleen minuuttiin. Kiitos tästä ketjusta! saipa kerrankin pérseen irti penkistä. :3

Vierailija
53/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuota ongelmia kyykkyyn meneminen minulla eikä lapsellani. Voimme kumpikin vaikka heittää jalan olan yli tai tunkea varpaat korviin jos tekee mieli.

Kärsimme kumpikin hypermobiliteettioireyhtymästä ja sidekudossairaudesta.

Suurin osa suomalaisista on jäykkiä perinnöllisten ominaisuuksien takia. Ei siitä pitäisi tehdä mitään ongelmaa eikä dissauksen aihetta.

Vierailija
54/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pääsen ja pysyn. Pääsen myös ns. slaavikyykkyyn kantapäät maassa ja pysyn siinäkin ongelmitta. Terv. läski nelikymppinen.

Vierailija
55/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsen helposti sekä 90 asteen kyykkyyn, että syväkyykkyyn kantapäät maassa ja pystyn myös oleskelemaan syväkyykyssä. Olen vähän alle 40 v. ja raskaana. (On jo kunnon maha.)

Vierailija
56/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsen ihan helposti ja kantapäätkin pysyy maassa ja voin oleskella tuossa asennossa pitkäänkin. Pääsen myös risti-istunnasta ylös ilman että tarvitsee käsillä auttaa.

T. 40 v joka ei juuri harrasta kävelyä kummempaa liikuntaa

Vierailija
57/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain tehtyä 28 kyykkyä 30 sekunnissa, jalkalihasteni kunto on siis taulukon mukaan erinomainen! Jee!

Hei hei, siis nyt! Voisiko joku kertoa, millaisia kyykkyjä tuossa testissä pitää oikein tehdä? Itse menin ihan loppuun saakka ja sain tuon 28 kyykkyä 30 sekunnissa, mutta kyllähän ne aika vauhdilla piti tehdä. Olisiko siis 90 asteen kulma riittänyt?

T. 40-vuotias

Vierailija
58/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis kokeilla....iso maha (läski) kyllä vaikeuttaa kaikkea.

Vierailija
59/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääse enää aivoinfarktin jälkeen. Ennen sitä pääsin.

Vierailija
60/86 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsen kyykkyyn ja ylös jopa yhdellä jalalla, jos saa yhdellä sormealla ottaa tukea seinästä tms. Kahdella jalalla pääsen helposti, ja kantapäät maassakin. Olen tosin vasta 24v.