Muita jotka eivät osaa olla ihmisten seurassa?
En osaa olla luonteva ja rento oma itseni muitten seurassa. Jännitän ja tarkkailen omaa käytöstäni. En osaa suhtautua toisten kertomiin asioihin, esim jos jollain surua tms.en tiedä miten ilmehtisin koska en tunne aidosti myötätuntoa. En tietenkään naura kenenkään ikäville jutuille.en vaan osaa vastata mitään, nauran kyllä vitseille jne mutta se iloisuus ei kumpua aidosti sydämestä niinkun ei muutkaan tunteet. Onko muita tälläisiä ihmisiä?
Kommentit (8)
Eri tutkimusten mukaan ihmisistä on ainakin 25% introverttejä, ehkä jopa yli 50%. Jos ei tässä muusta ole kyse, niin ihan varmasti on myös "muita tälläisiä ihmisiä". Tokihan tämä voisi olla jonkinasteinen persoonallisuus- tai jopa psykiatrinen häiriökin, mutta vaikea sanoa tuon kuvauksen perusteella.
Minulla on viitteitä persoonallisuushäiriöistä, mm estynyt ja epävakaapersoonallisuus. Käyn juttelemassa säännöllisesti. Ap
Minä taasen koen olevani empaattinen ihminen. Olen introvertti,sosiaaliset tilanteet jännittävät ja olen joko tuppisuuna ,tai vielä pahempaa höpötän hermostuneena ummet ja lammet.
Rakastan yksinoloa. Sosiaalisten tilanteiden jälkeen,vaikka vain pieni kohtaaminen,tarvitsen tilaa ja aikaa toipumiseen.
En itsekään vaan jaksa liikaa sosiaalisuutta ja vihdyn itsekseni parhaiten. Väsyn ja rasitun liiasta ihmiskontaktista.ap
Jaksan harvoja ja valittuja ihmisiä. Työskentelen asiakaspalvelussa, joten akkujen lataaminen on tärkeää.
En nyt ihan tunnekylmä ole, mutta tuntuu että se ei tule sydämestä ja ole aitoa. mutta en vaan osaa olla tai sanoa mitään jos toisella on iloja tai suruja. Ap
Olen semmoinen vähän pökkelö ja huono lukemaan sosiaalisia kommervenkkejä. Elin pitkälle aikuisikään ennen kuin tajusin miten paljon "normaalien" ihmisten välinen kanssakäyminen perustuu teeskentelylle. Ja se vain on tosi uuvuttavaa. Olen surkea siinä. En vain kerta kaikkiaan pysty näyttelemään iloista, kun tulee esimerkiksi epämieluisia yllätysvieraita. Kyllä se minusta näkyy. Tästä johtuen minut on leimattu kylmäksi ihmiseksi. Asiaan liittyy varmaankin myös se, että kun olen aika viehättävän näköinen - siis sellaisen tyttömäisen ja kiltin - niin oletetaan että olen kepeä ja sosiaalinen. Voin kertoa etten ole, ja olen vasta nyt hyväksynyt ettei minun tarvitsekaan olla, sillä en kaipaa tällä hetkellä yhtään uutta ihmistä elämääni. Minulla on riittävästi nyt ystäviä ja läheisiä, enempää en jaksa.
Up