Kuinka paljon syöt normaalikokoisesta pitsasta?
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Pakastepizzasta puolet ja on sopivan kylläinen olo. Pizzeria pizzoista yleensä myös puolet ja on ähky (loput seuraavalle aterialle tietty).
Tuntuu pöljältä että pitäisi alkaa puolustelemaan jos syö "vähän", mutta siltä tuntuu että saa jatkuvasti olla tekemässä. Ravintoloissa annokset on mielestäni aina liian isoja, ja en saa millään aina kaikkea syötyä vaikka nälkäisenä syömättä menisi (riippuu tietty ravintolasta). Lappaan ruokaa suuhuni, kunnes tuntuu että oikeasti oksennan ja muu pöytäseurue saa syötyä ihan mallikkaasti omansa ja alkaa kauhistelu kun "sinä nyt söit nuin vähän, syö nyt vielä". Kotona saa onneksi nauttia ruuasta juuri niinkuin haluaa (ilman kauhisteluja ja huonoa omaatuntoa siitä että ruokaa pitää ehkä heittää pois jos sitä ei jostain syystä saa mukaansa), siksi ennemmin otan mukaan ja jätän loput ruuat seuraavalle aterialle.
-N29 169/57 toimistotyö ja vähäinen liikunta
Melkein kun mun kynästäni! Ton takia tilaan tai haen ruoan kotiin, en mitenkään saa syötyä koko pizzaa tai esim. kiinalaisen ravintolan annosta kerralla. Riittää vähintään kahdeksi päiväksi. Minkäs mä sille voin ettei vatsalaukku vedä.
N38 166/60 ja harrastan juoksua ja uintia.
Mä toivoisin, että olisi ravintola mikä myisi pizzasliceja, koko pizza on aivan liikaa. Raxissa käyn joskus, kaksi siivua+salaatti menee, ei yhtään enempää. Toisaalta on kätevää kun ostaa koko pizzan perjantaina, siinä on koko viikonlopun ruoka. Enkä edes liioittele.
Vierailija kirjoitti:
Ihme kysymys. Pizza on annos. Kyllä kai jokaiselle on jo lapsena opetettu, että lautanen syödään tyhjäksi. Ei rahanarvoista ruokaa varsinkaan ravintolassa saa haaskata. Jos on poikkeuksellisen pieniruokainen, kannattaa lyöttäytyä toisen samanlaisen seuraan ja jakaa annos. Tai syödä sellaisessa paikassa, jossa annokset ovat pienempiä.
Tuhlaamista se ylensyöntikin on. Jos söisit pienempiä annoksia, ruokaa tarvitsisi tuottaa vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme kysymys. Pizza on annos. Kyllä kai jokaiselle on jo lapsena opetettu, että lautanen syödään tyhjäksi. Ei rahanarvoista ruokaa varsinkaan ravintolassa saa haaskata. Jos on poikkeuksellisen pieniruokainen, kannattaa lyöttäytyä toisen samanlaisen seuraan ja jakaa annos. Tai syödä sellaisessa paikassa, jossa annokset ovat pienempiä.
Tuhlaamista se ylensyöntikin on. Jos söisit pienempiä annoksia, ruokaa tarvitsisi tuottaa vähemmän.
Höpö höpö. Pienempiä annoksia pitäisi syödä tiuhempaan ja ruokaa kuluisi kuitenkin vähintään sama määrä. On helpompaa vetää kerralla vatsa täyteen, jolloin nälkä ja halu syödä kaikkoaa pitkäksi aikaa, kuin närkkiä vajaatäyttäviä annoksia vähän väliä kellojen ja puntarien kanssa, kun luonnollinen kylläisyydentunne ei koskaan rajaa syömistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Pienempiä annoksia pitäisi syödä tiuhempaan ja ruokaa kuluisi kuitenkin vähintään sama määrä. On helpompaa vetää kerralla vatsa täyteen, jolloin nälkä ja halu syödä kaikkoaa pitkäksi aikaa, kuin närkkiä vajaatäyttäviä annoksia vähän väliä kellojen ja puntarien kanssa, kun luonnollinen kylläisyydentunne ei koskaan rajaa syömistä.
Kun venyttää mahaansa liian suurilla annoksilla, ei pian tule enää kylläiseksi muuten kuin syömällä jatkuvasti liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun venyttää mahaansa liian suurilla annoksilla, ei pian tule enää kylläiseksi muuten kuin syömällä jatkuvasti liikaa.
Ei pidä venyttää. Jos syö jatkuvasti liikaa, sen näkee vaa'asta ja mittanauhalla. Syömällä täysiä eli kylläisyyden tuottavia annoksia ei syö liikaa. Pitää kuunnella elimistöä, se osaa kertoa oikean määrän. Suurin osa liikalihavuudesta johtuu siitä, että lunotainen nälän ja kylläisyyden tunne on vaientunut esimerkiksi jatkuvalla pikku napostelulla, tavan vuoksi syömisellä ja tunteisiin syömisellä. Ei syödä nälkäänsä, eikä lopeteta kylläisenä, vaan syödään vaikkei elimistö haluaisikaan.
Kokonaan menee. En pysty hillitsemään itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön koko pizzan. Mutta vain 1-2 kertaa vuodessa. Olen normaalipainoinen.
mitä tekemistä sun painolla on tän kysymyksen kanssa?
Ohis, mutta painosta voi päätellä onko treenattu pizzan kokonaan syömistä.
No ei voi. Itse pystyn syömään max puolet ja olen yli 100kg. Ihmiset luulee, että syön salaa jossain.
Kaupan pakastepizza menee kerralla, mutta pizzerian (ei Kotipizza) pizzasta en jaksa kuin max. 3/4 ja mies syö oman pizzansa lisäksi sen mun 1/4. Ei mene hukkaan.
Jos halusit kysellä ihmisten painoindeksiä, olisit toki kysynyt, ap.
Mutta kysyit, meneekö pitsa kerralla. Et määritellyt edes pitsan kokoa. Jos teet gradua niin joudut tekemään Huhtasaari-metodilla.
Sen verran kuin sillä hetkellä jaksan. Todella harvoin syön pitsaa ja vielä harvemmin jaksan sen kokonaan. Mutta esim. remonttipäivän tai muuttopäivän yhteydessä, kun on tullut sitä nälkää kerrytettyä ja energiaa kulutettua, on kokonainenkin pitsa mennyt helposti. Normaalisti varmaan sellainen 2/3-3/4 tulee syötyä.
Rakastan pizzaa ja pystyn kyllä syömään kokonaisen, mutta sen jälkeen on aika raskas ja väsynyt olo. Yritän yleensä jättää myöhemmäksi ainakin 1/4. Silloin on vielä ihan ok olo ja kiva jossakin vaiheessa syödä herkkupalana se ylijäänyt palanen. Ja nainen olen.
Vierailija kirjoitti:
Mulle opetettiin lapsena, että on ihan okei lopettaa kun vatsa on täynnä. Ravintola-annoksen kokoa kun ei voi itse päättää, kotona ja buffetissa on eri. Tosin koko mun perheeni onkin hoikkia kun ei tarvitse väkisin ahtaa esim. just sitä kokonaista pizzaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle opetettiin lapsena, että on ihan okei lopettaa kun vatsa on täynnä. Ravintola-annoksen kokoa kun ei voi itse päättää, kotona ja buffetissa on eri. Tosin koko mun perheeni onkin hoikkia kun ei tarvitse väkisin ahtaa esim. just sitä kokonaista pizzaa.
Sanoinhan, että jos on niin poikkeavan pienireikäinen, ettei jaksa normaalia annosta kokonaan, niin sitten ei kannata tilata sellaista annosta vaan pienempi tai jakaa. Kuten kotona sitä ruokaa kehotettiin ottamaan vain sen verran kuin jaksaa syödä.
Puolet. Ohut pakastepizza menee jostain syysta kokonaan, mutta pizzerian pizzasta menee vain puolet.
Toisen puolen voi sitten syoda seuraavana paivana, lammayttaa vaan uunissa pari minuuttia.
Vajaa puolet meni yhden lihatäytteen pizzaa ja päälle paljon salaattia ilman majoneesilisiä.
Kokonaan menee helposti ja lisääkin mahtuisi. Joskus tilataan miehen kanssa kolme ja syödään 1,5 molemmat. Limsaa päälle. Olen hoikka ja liikun paljon.