Näkeekö mielenterveys ongelmaisen ihmisen käytöksestä tai olemuksesta?
Kommentit (75)
Joskus kyllä, joskus ei. Riippuu ihmisestä ja ongelmasta.
Niin, näkyykö mielenterveysongelmaisen ihmisen käytöksestä... mitä? Mikä se kysymys oikeastaan on?
Vierailija kirjoitti:
Näkee kyllä zombi olemuksesta.
Kivaa yleistystä. Itse käytän vain rauhoittavia tarvittaessa, muut lääkkeet olen jättänyt. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä. En näytä zombilta.
Toisista näkee toisista ei. Vähän niinkuin muutkin sairaudet, voivat olla lievempiä tai pahempia.
Niin että näkeekö mitä? Mitä haluaisit nähdä?
Jos on tatuointeja, on 99 % varmuudella mt-ongelmiakin. Se on melko kätevä varoitusmerkki.
Vähän riippuu. Joskus mielenterveysongelmaisen olemus ei tule itse häiriöstä, vaan siihen käytetyistä lääkkeistä. Vahvasti neurolepteilla lääkityistä huokuu helpoiten lääkkeiden sivuvaikutukset. Kädet eivät myötäliiku kävellessä, kasvot ovat jäykän ilmeettömän näköiset ja koko olemus on jähmeä, tahdoton, passiivinen ja latistunut. Sitä se teettää, kun dopamiinin määrää aivoissa on vähennetty reilusti. Lääkeparkinsonismiksikin kutsutaan tiettyjä oireita, joita näkyy myös Parkinsonin tautia sairastavilla.
Vierailija kirjoitti:
Jos on tatuointeja, on 99 % varmuudella mt-ongelmiakin. Se on melko kätevä varoitusmerkki.
Ja jos niitä tatuointeja on kasvoissa, mt-ongelmat ovat hyvin vakavia.
Näkyykö ihmisestä se että on mielenterveysongelmainen päällepäin? Esim masennus? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vähän riippuu. Joskus mielenterveysongelmaisen olemus ei tule itse häiriöstä, vaan siihen käytetyistä lääkkeistä. Vahvasti neurolepteilla lääkityistä huokuu helpoiten lääkkeiden sivuvaikutukset. Kädet eivät myötäliiku kävellessä, kasvot ovat jäykän ilmeettömän näköiset ja koko olemus on jähmeä, tahdoton, passiivinen ja latistunut. Sitä se teettää, kun dopamiinin määrää aivoissa on vähennetty reilusti. Lääkeparkinsonismiksikin kutsutaan tiettyjä oireita, joita näkyy myös Parkinsonin tautia sairastavilla.
Tarkennus. Lääkeparkinsonismiksi kutsutaan siis tiettyjä lääkkeiden aiheuttamia sivuvaikutuksia/haittavaikutuksia ja sana tulee siitä, kun samoja oireita näkyy Parkinsonin tautia sairastavilla itse sairaudesta johtuen.
Kaikki ei näy päällepäin. Jotkut hullulta vaikuttavat ovat vain iloisia ja tyytyväisiä päiväänsä, kun jotkut normaalina itseään pitävät, päällisin puolin hillitysti käyttäytyvät, pitävät sitten näitä hulluina. Joskus voisi miettiä, että eikö hapan iloton naama tai massakasvot ole sitten sitten hulluutta?
Näkee sen. Pitää muistaa että mielenterveysongelmat ovat ihan normaaleja asioita.
Ei niitä pidä sairauksina pitää. Ne ovat enemmänkin prosesseja ja ohjelmia.
Minulle sanottu että olen aika ilmeetön. On siis masennusta. En osaa oikein reagoida eri tunteisiin ilmeillä. Nauran ja itken kyllä mutta muitten kanssa jutellessa en tiedä miten ilmehtiä.
Näkyykö ptsd muille no ei näy ellei sitä osaa katsoa, oirehtiva kyllä näkee.
Näkyykö masennus, ei aina ellei tunne ihmistä.
Näkyykö syömishäiriö ihmisestä, ei ellei kerro siitä tai seuraa syömistä.
Jne jne.
Outo kysymys.
Onhan Trump hyvä esimerkki sellaisesta. Luultavasti kärsii myös päihdeongelmasta.
Käytöksestä huomaa. Ei siis heti missään kaupan kassalla vaan jos tuttavapiirissä on sellaisia ihmisiä.
Ei näy. Mt-ongelmat voi huomata vasta kun on kontaktissa toiseen, keskustelee ja on vuorovaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Näkyykö ihmisestä se että on mielenterveysongelmainen päällepäin? Esim masennus? Ap
Ei välttämättä näy.
Ymmärsitkö nyt?
Näkee kyllä zombi olemuksesta.