Miettikää, jos saisitte nyt juuri lapsuudenkotinne perintönä ja se olisi vain viidesosa perinnön arvosta!
Edellytetään, että lapsiudenkotinne on sijainnut hinnannousualueella
Kommentit (44)
Eikö näihin joku arviomies pyydetä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä nyt aloittaja kehottaa ajattelemaan?
Jos saisin perintöä, rakkaat vanhempani olisivat kuolleet. Ei kiitos.
En mä muutenkaan ajattele jotain perintöjä keskellä parasta varhaiskeski-ikää, uraa ja lapsiperhe-elämää. Aktiivista, kiireistä ja onnellista arkea.
Hän haluaa kaikkien ajattelevan, että hän on nyt hienostoa, kun isänsä kuoli. Sinulla sentään on elämänarvot kohdallaan ja ihmissuhteet kunnossa, onnittelut siitä.
Mä rakastan vanhempiani. Mieluummin ajattelen heitä elossa ja hyvävointisina kuin suurta perintöä ja suurta surua.
asuntomarkkinoillahinnannousualue on vain toive siitä, että tietyllä alueella jatkuu sama kehitys. Todellisuudessa tämän päivän hinnannousualue voi olla huomispäivän polkuhinta-alue.
Miten jonkun muun omistaman vuokra-asunnon voi saada perintönä?
Vierailija kirjoitti:
Tuli perinnöksi hometalo, joka piti purkaa. Ja tavarat kaatopaikalle. Siis huolia, kustannuksia ja aikaavievää järjestelyä. Olen iloinen, että sinulle kävi noin hyvin.
Meillä sama juttu. Huonosti tehdyn putkiremontin seurauksena alakerran kylppärin lattian alta löytyi hometta. Nyt tappelemme siitä kuka hoitaa talon tyhjentämisen ja purkuun liittyvät asiat. Meitä on 9 sisarusta, joista kukaan ei asu paikkakunnalla jossa talo on.
Vierailija kirjoitti:
En mä muutenkaan ajattele jotain perintöjä keskellä parasta varhaiskeski-ikää, uraa ja lapsiperhe-elämää. Aktiivista, kiireistä ja onnellista arkea.
Kaikki eivät voi valita sitä, ovatko vanhemmat yhteydessä, vaikka näistä välittäisivätkin, tai ovatko he terveiä ja toimivia. Ole onnellinen, ettet ilmeisesti joudu hoitamaan vanhempiasi, vai olisiko sekin niin ihanaa hommaa, että mielluummin se vielä tuohon lisäksi päälle. Plus tämä olikin mielikuvitusleikki, teille muille, ah ha ha ha, kai sellaiseen aina voi hetkeksi alkaa?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mä rakastan vanhempiani. Mieluummin ajattelen heitä elossa ja hyvävointisina kuin suurta perintöä ja suurta surua.
Tietenkin, mutta kaikilla ei ole noin onnellisesti, etkö vieläkään ymmärrä sellaista asiaa elämästä tuohon ikään mennessä?
Ap
Lapsuudenkoti on hometalo jonka arvo lähellä nollaa.
Raha ei merkitsisi minulle mitään. Olen hyvätuloinen ja elän huolettomasti. Elätän myös lapseni. Jos olisi rahavaikeuksia, koko tarmo menisi omien lapsieni toimeentulosta huolehtimiseen.
Se mikä merkitsisi, olisi suru.
Vierailija kirjoitti:
Joko rahat on tilillä?
Ei ole vielä hetkeen. Ensin on perunkirjoitus, sitten ositus.
Ap
Ei kiinnosta. Ansaitsen mieluummin itse rahani.
Lapsuudenkoti on pelkkä kivijalka, eipä ihmeempää perintöä tullut 😆
Onhan se luonnollista, että arvo laskee, kun talolla ikääkin. Meni kuitenkin kaupaksi ja summa jaetaan tulevina vuosina sisarusten kesken.
Toivon että vanhempani ehtivät käyttää rahansa omaksi hyödykseen ennen kuin kuolema korjaa. Heidän rahat ja he saavat niistä nauttia valitsemallaan tavalla.
80-luvun omakotitalo kaupungin vuokratontilla ei varmaan kovin arvokas ole. En laske sen varaan. Olen sanonut vanhemmilleni, että käyttävät omaisuutensa itseensä. Meille ei tarvitse jättää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä muutenkaan ajattele jotain perintöjä keskellä parasta varhaiskeski-ikää, uraa ja lapsiperhe-elämää. Aktiivista, kiireistä ja onnellista arkea.Kaikki eivät voi valita sitä, ovatko vanhemmat yhteydessä, vaikka näistä välittäisivätkin, tai ovatko he terveiä ja toimivia. Ole onnellinen, ettet ilmeisesti joudu hoitamaan vanhempiasi, vai olisiko sekin niin ihanaa hommaa, että mielluummin se vielä tuohon lisäksi päälle. Plus tämä olikin mielikuvitusleikki, teille muille, ah ha ha ha, kai sellaiseen aina voi hetkeksi alkaa?
Ap
Tarpeeton ja absurdi ajatusleikki. Ja huonosti aseteltu. Aika moni kun on ihan itse hankkinut omaisuuden, joka on paljon enemmän kuin lapsuudenkodin rahallinen arvo x 5 tms. Joten ton ajatteleminen ei tunnu yhtään miltään.
Lähinnä vaan näkökulmasi kummastuttaa. Jos saat jonkun reaktion lukijoissa aikaiseksi, ei se nyt ole sitä, mitä haluat.
Miten vanhempien hoitaminen tähän kuuluu?
Ohis
Minun perintöni on puolet talosta, joka on jo nyt purkukunnossa. Häädä nyt omat vanhempasi pihalle... Jos muutaman tonnin saa, niin sitten saa. Kai nekin johonkin veroihin menee.