Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Insinööri ja kiire

Vierailija
11.11.2019 |

Onko todella reissutyössä ollessaan niin kiireinen ettei ehdi perheelleen soitella?

Kommentit (206)

Vierailija
141/206 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko Mynttinen addikti? Vahvasti vaikuttaa siltä. Tiedätkö, että se on sairaus?

Hyvä kysymys. En tiedä, en ole miettinyt asiaa.

Saatan olla.

Mutta mitä sitten vaikka olisinkin?

En kärsi tästä ”sairaudestani” mitenkään, joten en jaksa asiaa märehtiä :)

Vierailija
142/206 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntimies-Mynttinen kirjoitti:

Saatan olla.

Olet kuvottava limanuljaska!! :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/206 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatan olla.

Olet kuvottava limanuljaska!! :(

Perus vienti-inssi vain.

Vierailija
144/206 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joutuuks ne oikeati asennushommiin ja yötä myötenkin välillä? Ap

”Ne.”

Ihan kuin me, jukoliste, juuri se firma tunnettaisiin. Kun ei edes tiedetä alaa.

Etkö ole itse ollut työelämässä?

Itselläni oli esim tänään sen verran kiire, ettei aamuseiskan ja iltakympin välillä ollut yhtään joutilasta varttia.

Onneksi kohta vapaata useita päiviä. Työaikaa ei ole, tulosvastuu on. Kun teen, teen aina täysillä. Usein myös pitkiä päiviä. Mutta lomapäiviä enemmän kuin normitöissä.

En valita. Oon vuoroviikkoina lapseni kanssa melkein kaiken ajan hänen koulupäiviensä ulkopuolella.

Vierailija
145/206 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi perse! Nyt tais käydä käry! :-/

Ihmettelin aamiaispöydässä miten vaimo on niin etäinen ja kylmä, yleensä on ihan päinvastoin kun tuun pidemmältä reissulta kotiin.

(tulin viime yönä)

Vaimo lähti tosi tuohtuneen oloisena töihin, ja olin ihan hoomoilasena että mitäs nyt?

Kävin pyykkihuoneessa ennen töihin lähtöä, ja huomasin että vaimo on aamulla ennen kuin heräsin purkanut mun laukun ja pistänyt pyykit pesuun…

Tajusin just että vetolaukkuun taisi jäädä kondomi, mitä mä onneton en muistanut hävittää! :-(

Sitä ei ainakaan löydy mistään enää, vaimo on varmaan löytänyt sen vaatteiden joukosta.

Kun tässä ketjussa nyt näkyy pyörivän muitakin ”reppureita”, niin onkohan kukaan selittänyt itseään kuiville tällaisesta???

Vierailija
146/206 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin aamiaispöydässä miten vaimo on niin etäinen ja kylmä, yleensä on ihan päinvastoin kun tuun pidemmältä reissulta kotiin.

(tulin viime yönä)

Vaimo lähti tosi tuohtuneen oloisena töihin, ja olin ihan hoomoilasena että mitäs nyt?

Kävin pyykkihuoneessa ennen töihin lähtöä, ja huomasin että vaimo on aamulla ennen kuin heräsin purkanut mun laukun ja pistänyt pyykit pesuun…

Tajusin just että vetolaukkuun taisi jäädä kondomi, mitä mä onneton en muistanut hävittää! :-(

Sitä ei ainakaan löydy mistään enää, vaimo on varmaan löytänyt sen vaatteiden joukosta.

Kun tässä ketjussa nyt näkyy pyörivän muitakin ”reppureita”, niin onkohan kukaan selittänyt itseään kuiville tällaisesta???

Tulit yöllä reissusta ja heti aamulla lähdössä töihin..taisi olla keksitty juttu...

Vierailija
147/206 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulit yöllä reissusta ja heti aamulla lähdössä töihin..taisi olla keksitty juttu...

Sisälukutaidossa ongelmia?

Vaimohan tuossa lähti töihin aamulla eikä kirjoittaja.

Vierailija
148/206 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pyykkihuoneessa ennen töihin lähtöä....

Vierailija
149/206 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin pyykkihuoneessa ennen töihin lähtöä....

Niin? Ja...?

Missä näet ristiriidan?

Eihän kirjoittaja mitään kellonaikaa kertonut koska itse lähti töihin, vain sen että vaimonsa lähti ensin.

Vierailija
150/206 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölömöööö ....

Vierailija
151/206 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

(tulin viime yönä)

Äärimmäisen paha tilanne sulla kyllä…

Tuo kortsu on se kuuluisa ”smoking gun”, joka todistaa vähintään aikomuksen, jos ei itse tekoa.

Muistatko missä kortsu tarkalleen ottaen oli? Housujen taskussa? vaiko irrallaan pyykkien seassa? vai jossain laukun taskuissa?

Mulla saattaisi olla yksi tarinan tynkä jota voisi yrittää…

…vastaa nyt ensin noihin kysymyksiin, niin tiedän kannattaako stooria jalostaa pidemmälle...

Vierailija
152/206 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

(tulin viime yönä)

Äärimmäisen paha tilanne sulla kyllä…

Tuo kortsu on se kuuluisa ”smoking gun”, joka todistaa vähintään aikomuksen, jos ei itse tekoa.

Muistatko missä kortsu tarkalleen ottaen oli? Housujen taskussa? vaiko irrallaan pyykkien seassa? vai jossain laukun taskuissa?

Mulla saattaisi olla yksi tarinan tynkä jota voisi yrittää…

…vastaa nyt ensin noihin kysymyksiin, niin tiedän kannattaako stooria jalostaa pidemmälle...

Ai että työkaverin kortsuja ovat, säilytin vain niitä tms..nou nou...

Vierailija
153/206 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

(tulin viime yönä)

Mitäs kuule, mikä emäntä se tuollainen on! Minä jakelen matkakortsut murrosikäisille pojilleni - oppivat Miehen Mallin! Koko ikäni olen reissuhommia tehnyt ja tätä elämää vietellyt. Ihan Normaalia!

Vierailija
154/206 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis tuli vähän kiire lähtö hotellilta, ja heittelin vaan kaikki kamat nippuun.

Mukaan lukien yöpöydän sisältö koko roska laukkuun lakaisemalla… ja tässä kohtaa kävi mulla se ”aivopieru”, se kortsu tuli pakattua mukaan, meni samalla pyyhkäisyllä. :-(

Eli oli pyykkien ja muiden tavaroiden seassa irrallaan, kun tosiaan sulloin vaan kaikki hirveällä kiireellä laukkuun sen suuremmin lajittelematta.

Vierailija
155/206 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK.

No tässä voisi yrittää seuraavaa:

”Kävi muuten hauska juttu kentällä palatessa. Siellä oli kohotettu valmius jostain syystä, ja kaikkien käsimatkatavarat myllättiin tosi perusteellisesti.

Voit kuvitella mikä härdelli turvatarkastuksessa, kun meitä oli siinä munkin pisteellä kolme matkaajaa laukut ylösalaisin pienessä tilassa samalla pöydällä...

Edward soitti tietty vielä just samaan aikaan kun sulloin siitä pinosta kamojani takaisin laukkuun.

Vedin jo vetoketjua laukussa kiinni, kun vierustoveri tuumasi: ”Mister, I think you have stolen my tie…”

Ja juu, olin kerännyt sen puhelun aikana hemmon kravatin… ja kahdet sukat!

Hyvä että kaveri huomasi, olis siinä ollut kotona ihmettelemistä, että omistanko mä muka tällaisenkin kravatin!”

Jotenkin noin…

SELITYKSENÄ tuo on tietty aika kömpelö.

(Tilanne on toki mahdollinen, mutta ei kovin todennäköinen…)

Mutta jos onnistut kertomaan tuon tarinan ENNEN kuin vaimosi ottaa löytyneen kondomin puheeksi, tarinan uskottavuus paranee merkittävästi.

Tällöinhän et selittele löytynyttä kondomia, vaan kerrot hauskaa sattumusta reissulta, you see my point? ;-)

Ajoitus on tosi tärkeä… Tuota stooria ei kannata ”pakkosyöttää” heti kynnykseltä, se ei ole luontevaa, ja herättää epäilyksiä.

Sun pitäisi osata nyt johdatella keskustelu jotenkin luontevasti tuohon sun reissuun, höpistä niitä näitä siitä, ja sitten tarjoilla tuo turvatarkastus-episodi

ikään kuin reissutarinan ”kruununa”.

Vierailija
156/206 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK.

”Kävi muuten hauska juttu kentällä palatessa. Siellä oli kohotettu valmius jostain syystä, ja kaikkien käsimatkatavarat myllättiin tosi perusteellisesti.

Voit kuvitella mikä härdelli turvatarkastuksessa, kun meitä oli siinä munkin pisteellä kolme matkaajaa laukut ylösalaisin pienessä tilassa samalla pöydällä...

Edward soitti tietty vielä just samaan aikaan kun sulloin siitä pinosta kamojani takaisin laukkuun.

Vedin jo vetoketjua laukussa kiinni, kun vierustoveri tuumasi: ”Mister, I think you have stolen my tie…”

Hyvä että kaveri huomasi, olis siinä ollut kotona ihmettelemistä, että omistanko mä muka tällaisenkin kravatin!”

Jotenkin noin…

Mutta jos onnistut kertomaan tuon tarinan ENNEN kuin vaimosi ottaa löytyneen kondomin puheeksi, tarinan uskottavuus paranee merkittävästi.

Tällöinhän et selittele löytynyttä kondomia, vaan kerrot hauskaa sattumusta reissulta, you see my point? ;-)

Ajoitus on tosi tärkeä… Tuota stooria ei kannata ”pakkosyöttää” heti kynnykseltä, se ei ole luontevaa, ja herättää epäilyksiä.

Sun pitäisi osata nyt johdatella keskustelu jotenkin luontevasti tuohon sun reissuun, höpistä niitä näitä siitä, ja sitten tarjoilla tuo turvatarkastus-episodi

Kiitos! Tämä selvensi/auttoi paljon! Eli ns ennakoiva selitys vahinkotilanteissa käyttöön :)

Vierailija
157/206 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on työnjohtaja niin kiireinen on.

Ei koko aikaa. Nimimerkillä reissutyötä itsekin tehnyt, asennushommat nimenomaan on odottelua ja sitten taas kiirettä ja taas odottelua. Aikaa viestin laittoon on autossa ja lounaalla ja ihan hitto missä vaan. 

Mutta jos ei halua niin ei halua sitten. 

Vierailija
158/206 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Tämä selvensi/auttoi paljon! Eli ns ennakoiva selitys vahinkotilanteissa käyttöön :)

You’re welcome, mate! :)

Samassa veneessä ollaan, kiva jos olin avuksi.

Stoori kannattaa harjoitella muutaman kerran, että sen kertominen sujuu luontevasti, ja alkaa tuntua itsestäkin jo lähes ”aidolta muistolta”.

Hyvin rakennettu valhe muistuttaa totuutta mahdollisimman paljon...

Tässä tarinassahan vahinkopakkaaminen on totta, ja pelkästään tapahtumapaikka ja kumin alkuperäinen omistaja keksittyä. :-p

Vierailija
159/206 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Täh?!?!

Mitä mä just luin??? :-o

Siis jakaako nää oksetukset jo pettämis-vinkkejä ja ohjeita jälkiensä peittelyyn täällä!

Kuvottavaa! :(

Vierailija
160/206 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OK.

Jotenkin noin…

Mä niiiiiin toivon et sun vaimos lukee tätä palstaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän