Insinööri ja kiire
Onko todella reissutyössä ollessaan niin kiireinen ettei ehdi perheelleen soitella?
Kommentit (206)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit koettaa hakea apua tohon läheisriippuvuuteesi.
Se pahimmillaan tukahduttaa kaikki suhteet.Insinööri itse tuli puolustelemaan reissujaan. Ihana psykologinen turpaanveto ja narsisistinen henkinen väkivalta heti käyttöön!
Tuttua, tuttua! Kassit täynnä? Ei ole ollutreissua” vähään aikaan ja pinna kireällä? Kotielämä ahdistaa pukkia?
Tarkertujat ja läheisriippuvaiset tukahduttavat suhteet.
Strong avoid.
Usein vielä taustalla mt ongelmia.Aaah! Kysytäänkö mitä mamma sanoo?
Onko mammalla jo lännenhattu, vai laukataanko sen perässä eteläiseen Suomeen? Lännenhattu pitää olla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies oli monet vuodet Työ reissussa eikä todellakaan soiteltu viikolla. Meillä niin päin että itsellä niin kiire lasten ja perheen pyörittämisen kanssa ettei siinä jaksanut tai joutanut ylimääräisiä soitella jos ei ollut oikeaa asiaa.
Kuulostatte onnellisilta.
Kommenttisi vaikuttaa siltä, ettei sinulla/puolisollasi ole kokemusta matkahommista. Meillä mies on paljon reissussa. Rakkautta riittää ja olemme onnellisia. Emme kuitenkaan reissupäivinä ehdi/pysty/jaksa jutella puhelimessa. Mulla kotona yksin lapsiperhearki,hänellä iltamyöhään jatkuva työpäivä. Lisäksi usein aikaero tekee hankalaksi soitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies oli monet vuodet Työ reissussa eikä todellakaan soiteltu viikolla. Meillä niin päin että itsellä niin kiire lasten ja perheen pyörittämisen kanssa ettei siinä jaksanut tai joutanut ylimääräisiä soitella jos ei ollut oikeaa asiaa.
Kuulostatte onnellisilta.
Kommenttisi vaikuttaa siltä, ettei sinulla/puolisollasi ole kokemusta matkahommista. Meillä mies on paljon reissussa. Rakkautta riittää ja olemme onnellisia. Emme kuitenkaan reissupäivinä ehdi/pysty/jaksa jutella puhelimessa. Mulla kotona yksin lapsiperhearki,hänellä iltamyöhään jatkuva työpäivä. Lisäksi usein aikaero tekee hankalaksi soitella.
Ihana suhde teillä ❤️
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju valaisee niin paljon tiettyjen ihmisten perhe-elämää jota olen aina ihmetellyt!
Kyllä tällainen myyntityö asettaa perhe-elämälle paljonkin rasitteita ja haasteita mitä moni pariskunta ei joudu omassa arjessaan koskaan kokemaan.
Ikävä on tietysti reissussa kotijoukkoja säännöllisesti, ja luonnollisesti tulee iltaisin soiteltua, aina kun siihen tulee mahdollisuus.
Tällaiseen uravalintaan kuuluu kyky sietää tätä epämukavuuden tunnetta
Myyntimies-Mynttinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju valaisee niin paljon tiettyjen ihmisten perhe-elämää jota olen aina ihmetellyt!
Kyllä tällainen myyntityö asettaa perhe-elämälle paljonkin rasitteita ja haasteita mitä moni pariskunta ei joudu omassa arjessaan koskaan kokemaan.
Ikävä on tietysti reissussa kotijoukkoja säännöllisesti, ja luonnollisesti tulee iltaisin soiteltua, aina kun siihen tulee mahdollisuus.
Tällaiseen uravalintaan kuuluu kyky sietää tätä epämukavuuden tunnetta
Omakohtaisena kokemuksena kuitenkin sanoisin, että pakettipanot tuovat huomattavaa vaihtelua perhehelvettiin, ja samalla joku muu kantaa vastuun. Ei se nyt kovin epämukaa ole. Kyllähän me panopojat ja petturit tiedettiin mihin lähdettiin, ihan tarkoituksella. Vaimo hyväksyy kun on pakko - se on hänen osansa.
Enemmän insinööreissä on salasuhteilijoita kuin myyntimiehissä.
Vierailija kirjoitti:
...suurin osa myyntijaskojen vaimoistakin ainakin alitajuisesti tietää että pano kuuluu pakettiin....
Kyllä, juuri näin.
Naiset nyt mun kokemukseni mukaan on ylipäätään miehiä epäluuloisempia, ja näkee välillä mörköjä sielläkin missä niitä ei edes ole.
Eikä siinä sinänsä mun mielestä mitään pahaa ole.
Harmonisen ja onnellisen avioliiton salaisuus on mun mielestä siinä, ettei turhaan tongita ja aprikoida asioita jotka ei ole omassa vallassa.
Voisin minäkin murehtia yökaudet tuolla reissussa, että mitähän se vaimo puuhailee ja kenen kanssa, kun en ole ”vahtimassa”
Why bother??
Ihania miehiä tässä ketjussa. Tsemppiä kotiin 😁
Vierailija kirjoitti:
Omakohtaisena kokemuksena kuitenkin sanoisin, että pakettipanot tuovat huomattavaa vaihtelua perhehelvettiin, ja samalla joku muu kantaa vastuun. Ei se nyt kovin epämukaa ole. Kyllähän me panopojat ja petturit tiedettiin mihin lähdettiin, ihan tarkoituksella. Vaimo hyväksyy kun on pakko - se on hänen osansa.
En nyt voi väittää koskaan kokeneeni mitään ”perhehelvettiä”, mutta muistan kun lapset oli ihan pieniä.
Silloin vaimolla oli varsin pitkä ”kuiva kausi”...
(ei siis kokenut mitään mielenkiintoa seksiin)
Silloin oli käytännöllistä kun pääsi paineet purkamaan reissuilla.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kyllä että ajatukseni ovat ehkä hiukan epäsovinnaisia, ja varmasti ns. Kristillisistä perhearvoista poikkeavia...
...siis ainakin sellaisten ihmisten mielestä, joilla ei ole reissuhommista kokemusta (omista tai puolison)
Mutta en ihan ymmärrä miksi täällä ollaan lähes noitarovioita pystyttämässä reissutyöläisille.
Jos tällainen elämäntapa sopii joillekin pareille, miksi sitä pitää dissata?
Vierailija kirjoitti:
En nyt voi väittää koskaan kokeneeni mitään ”perhehelvettiä”, mutta muistan kun lapset oli ihan pieniä.
Silloin vaimolla oli varsin pitkä ”kuiva kausi”...
(ei siis kokenut mitään mielenkiintoa seksiin)
Silloin oli käytännöllistä kun pääsi paineet purkamaan reissuilla.
Joo, samoin. Pikkulapsiarki oli sellaista ettei sänkyhommat vaimoa kiinnostanut. Ja pitäähän nuo reissujen ”pakolliset kuviot” myös oman viriiliyden kuosissa. Eli kaikki hyötyvät. Suurin osa miehistä tarvitsee vaihtelua seksielämään, ja jokainen haluaa nuorta. Kun sitä säännöllisesti saa, ja koti hoituu, pysyy paketti kasassa ja kaikki tyytyväisinä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kyllä että ajatukseni ovat ehkä hiukan epäsovinnaisia, ja varmasti ns. Kristillisistä perhearvoista poikkeavia...
...siis ainakin sellaisten ihmisten mielestä, joilla ei ole reissuhommista kokemusta (omista tai puolison)Mutta en ihan ymmärrä miksi täällä ollaan lähes noitarovioita pystyttämässä reissutyöläisille.
Jos tällainen elämäntapa sopii joillekin pareille, miksi sitä pitää dissata?
Muistathan kuitenkin, että tuo elämäntapa sopi vain _sinulle_. Ei teille _parina_. Vaimosi ei tiedä sikailustasi mitään.
Oma insinööri miesystävä oli viimeksi noin 6kk reissussa putkeen reilun 2oo km päässä, ei millään muka päässyt irtaantumaan työstä edes viikonloppuna. Alkuun soitti tiuhaan ja sitten alkoi jäämään soitot harvempaan. Ihmettelin kyllä jos ei käy kotonaan välillä niin kuka hoitaa laskut, postin, miten saa vaihtovaatteita yms.
Vierailija kirjoitti:
Oma insinööri miesystävä oli viimeksi noin 6kk reissussa putkeen reilun 2oo km päässä, ei millään muka päässyt irtaantumaan työstä edes viikonloppuna. Alkuun soitti tiuhaan ja sitten alkoi jäämään soitot harvempaan. Ihmettelin kyllä jos ei käy kotonaan välillä niin kuka hoitaa laskut, postin, miten saa vaihtovaatteita yms.
Mitääh....?
Vierailija kirjoitti:
...Vaimosi ei tiedä sikailustasi mitään...
Jep, ja hyvä näin.
Niin kauan kun hoitelen hommat siihen malliin ettei saa jatkossakaan tietää, kaikki on ihan onnellisia ja tyytyväisiä
Onko kaikki kotimaan inssit puoli vuottakin reissussa ettei pääse kotiin välillä?
Ihan sivusta mietin ovatko nämä miehet narsisteja vaiko psykopaatteja?
Itse olen kaksi kertaa vihjannut vaimolle (olin itse naisena vientiyrityksessä töissä, en tosin reissuhommissa). Perheellisiä miehiä, ihanat lapset. Toinen ns normaali tapaus, mutta toinen etsi reissuuillaan ”niin nuorta kuin mahdollista”. Nousi huoli siitä, että kotona myös oma tytär kiinnostaa.
Aaah! Kysytäänkö mitä mamma sanoo?