Insinööri ja kiire
Onko todella reissutyössä ollessaan niin kiireinen ettei ehdi perheelleen soitella?
Kommentit (206)
Ihmettelin vain tuota soittamisen vaikeutta. Ei ole muka aikaa mihinkään aikaan vuorokaudesta soittaa. Aiemmin soitteli vaikka yöllä jos ei muuten ehtinyt. Sitten yhtäkkiä ei enää ollutkaan mahdollista. Ap
Oletko sukua ammattivalittajalle?
Teen reissuhommaa josta paljon ulkomailla. Työpäivät ovat monesti klo 8-18 tai vähän pidempäänkin. Sen jälkeen hotellille ja syömään. Soittelen yleensä ravintolasta kun odottelen ruokaa, mutta joskus kun ollaan vaikkapa asiakkaan tai työkavereiden kanssa syömässä niin ei jaksa eikä ehdi.
Aika vähän tuolla reissuhommissa jää vapaa-aikaa. Mihinkään yökerhoon ei ainakaan viitsi mennä koska aamulla pitää taas olla töissä.
Vierailija kirjoitti:
Teen reissuhommaa josta paljon ulkomailla. Työpäivät ovat monesti klo 8-18 tai vähän pidempäänkin. Sen jälkeen hotellille ja syömään. Soittelen yleensä ravintolasta kun odottelen ruokaa, mutta joskus kun ollaan vaikkapa asiakkaan tai työkavereiden kanssa syömässä niin ei jaksa eikä ehdi.
Aika vähän tuolla reissuhommissa jää vapaa-aikaa. Mihinkään yökerhoon ei ainakaan viitsi mennä koska aamulla pitää taas olla töissä.
Ai. Aasian viennissä kyllä yökerhoissa roikutaan. Ja vielä sen jälkeenkin ”juhlat jatkuvat”. Kaupat sovitaan käsimerkein yhteisen kielen puutteessa.
Mutta joo, eihän siinä kotiin soitteluun paljon aikaa jää.
Vierailija kirjoitti:
Vientiporsasko siellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni pakenee töihin, osa ei osaa priorisoida töitään ja hallinta puuttuu, osa juoksee vieraissa.
Ja jotkut ihan vaan tekevät TÖITÄ työreissulla.
Ja vielä useampi juoksee vieraissa. Tämä ala _valitaan_. Suurimmat porsaat löytyvät viennistä. Täysin moraalittomia ihmiskuoria.
No joo... Onhan se tunnustettava (kun näin anonyymisti pystyy sen tekemään), että vientimyyntihommissa aika monesti ns. ”Tilaisuus tekee varkaan” ... ;-)
Varsinkin Aasiassa maksullista yöseuraa löytyy helposti, monesti jopa niin ettei tarvitse itse juuri ponnistella sen löytämiseksi.
Onpahan jotain mitä sitten kiikkus-tuolissa muistella.
Moraalittomuudesta olen eri mieltä, olen AINA käyttänyt kumia, eli mitään tautejahan ei toki tuliaisina tuoda
Myyntimies-Mynttinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni pakenee töihin, osa ei osaa priorisoida töitään ja hallinta puuttuu, osa juoksee vieraissa.
Ja jotkut ihan vaan tekevät TÖITÄ työreissulla.
Ja vielä useampi juoksee vieraissa. Tämä ala _valitaan_. Suurimmat porsaat löytyvät viennistä. Täysin moraalittomia ihmiskuoria.
No joo... Onhan se tunnustettava (kun näin anonyymisti pystyy sen tekemään), että vientimyyntihommissa aika monesti ns. ”Tilaisuus tekee varkaan” ... ;-)
Varsinkin Aasiassa maksullista yöseuraa löytyy helposti, monesti jopa niin ettei tarvitse itse juuri ponnistella sen löytämiseksi.
Onpahan jotain mitä sitten kiikkus-tuolissa muistella.
Moraalittomuudesta olen eri mieltä, olen AINA käyttänyt kumia, eli mitään tautejahan ei toki tuliaisina tuoda
Kiitos. Onneksi sentään länsirannikolla ollaan suoraselkäisiä ja rehellisiä. Vaimo ja perhe kiittää! ❤️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai. Aasian viennissä kyllä yökerhoissa roikutaan. Ja vielä sen jälkeenkin ”juhlat jatkuvat”. Kaupat sovitaan käsimerkein yhteisen kielen puutteessa.
Mutta joo, eihän siinä kotiin soitteluun paljon aikaa jää.
Tuosta Aasiasta sen verran, että kun itse olin siellä aikoinaan 3 vuotta töissä, niin sopimusneuvottelut käytiin päivällä asiakkaiden kanssa. Sen jälkeen lähdettiin asiakkaiden kanssa illalliselle, jotka yleensä alkoivat siinä klo 21:00 aikoihin ja loppuivat klo 03:00-04:00 aikoihin. Sopimukset kirjoitettiin yleensä seuraavana aamuna. Siellä piti oikeasti viettää aikaa asiakkaan kanssa, jossa aloitetaan luottamuksen rakentaminen asiakassuhteeseen. Jos et lähde tähän malliin mukaan, voit unohtaa sopimukset ja asiakkaat, koska et niitä saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutuuks ne oikeati asennushommiin ja yötä myötenkin välillä? Ap
Inssit harvemmin asentavat. Paitsi sängyssä vaaka-asennossa reissutöissä.
Jep. "Asentavat" ja siementävät ReissuMorsiammia Töö-paikkakunnillaan. Jaa, mistäköhän tiedän . . . . : D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. "Asentavat" ja siementävät ReissuMorsiammia Töö-paikkakunnillaan. Jaa, mistäköhän tiedän . . . . : D
No siinä tietysti mennään jo pettämisen puolelle jos ruvetaan ihan oikeita sivusuhteita virittelemään.
Harvalla työreissulla on kuitenkaan tällaisen rakenteluun aikaa, sen verran kireäksi on aikataulut käyneet monella alalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vientiporsasko siellä?
Ei. Ap vaikuttaa vain vähän yksinkertaiselta.
Löysin erään tälläisen reissutyöläisen livechatista. Juuri insinööri ja haki naisia. T. Redhed
Kyl siinä on täys työ hoitaa hommat vieraassa maassa ja arkirutiinit muodostettava uusiksi.
Lisäksi paljon uutta ympäristöä tutustuttavaksi joka kyllä imee mehut pois.
Ei siinä riitä tarmoa muuhun.
T. DI
PS. Varsinkin jos jotain ylimääräistä harmia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta Aasiasta sen verran, että kun itse olin siellä aikoinaan 3 vuotta töissä, niin sopimusneuvottelut käytiin päivällä asiakkaiden kanssa. Sen jälkeen lähdettiin asiakkaiden kanssa illalliselle, jotka yleensä alkoivat siinä klo 21:00 aikoihin ja loppuivat klo 03:00-04:00 aikoihin. Sopimukset kirjoitettiin yleensä seuraavana aamuna. Siellä piti oikeasti viettää aikaa asiakkaan kanssa, jossa aloitetaan luottamuksen rakentaminen asiakassuhteeseen. Jos et lähde tähän malliin mukaan, voit unohtaa sopimukset ja asiakkaat, koska et niitä saa.
Juuri näin.
Varsinkin Aasiassa asiakkaan tarjoamasta virkistäytymisestä kieltäytyminen koetaan moukkamaisena ja epäkunnioittavana.Tietyissä maissa tähän sisältyy syömisen ja juomisen ohella muunkinlaisia nautintoja...
Voi olla. Itse olen tehnyt reissuhommia ja usein päivän pituus on tyyliin 15h. Yleensä kuitenkin pääsee soittamaan jos haluaa päästä. Toki jos on jossain hevontuutissa, niin voi olla että ei ole puhelinkenttää työmaalla. Majoituksessa toki usein kentät toimii, mutta kello voi olla niin paljon että ei viitsi soitella kotiin.
No jos eri aikavyöhykkeellä niin voi olla haaste,muuten kyllä aamuin illoin on aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
Varsinkin Aasiassa asiakkaan tarjoamasta virkistäytymisestä kieltäytyminen koetaan moukkamaisena ja epäkunnioittavana.Tietyissä maissa tähän sisältyy syömisen ja juomisen ohella muunkinlaisia nautintoja...
Siksipä alalle hankkiutuu tiettyä marginaalipersoonallisuutta. Täytyy olla joko totaalisen debiili, tai sinisilmäinen, jos hankkiutuu suhteeseen/perheen tällaisen ”ihmisen” kanssa.
Ei Normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Löysin erään tälläisen reissutyöläisen livechatista. Juuri insinööri ja haki naisia. T. Redhed
Kaikki vientittöläiset hakevat jossakin ”seuraa”. Liittyy persoonallisuusptoblematiikkaan. Narsistista, egoistista ja täysin moraalitonta porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siinä tietysti mennään jo pettämisen puolelle jos ruvetaan ihan oikeita sivusuhteita virittelemään.
Harvalla työreissulla on kuitenkaan tällaisen rakenteluun aikaa, sen verran kireäksi on aikataulut käyneet monella alalla
Tämä. Maksullinen kassientyhjennys. Ei tunteita, mutta se ei ole ongelma kun tunne-elämää ei muutenkaan ole.
Jos varta vasten haluaa _valita_ vieraissa juoksemisen, niin kyllä sitä voi tehdä ihan kuka vaan, riippumatta missä töissä olet.