Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisessa korvassa suhissut ja vinkunut koko päivän, mitä ihmettä tämä on?

Vierailija
11.11.2019 |

Toinen korva on ollut aamusta saakka tukossa ja kuulen välillä suhinaa ja tuuttausta, vähän kuin puhelimen hälytysääntä, kun itse puhun. Äänet kuuluvat kuin tynnyrin sisältä. Minulla oli pari päivää vähän flunssainen oli, mutta sekin meni jo ohi. Voiko korvatulehdus aiheuttaa tällaista vai mikä minulla voi olla?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin nappikuulokkeet voi aiheuttaa tuota.

Vierailija
2/23 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin nappikuulokkeet voi aiheuttaa tuota.

En ole ainakaan viikkoon käyttänyt nappikuulokkeita, mutta yöllä käytin korvatulppia. Miten ne kuulokkeet aiheuttavat korvien tukkeutumista? Johtuuko ihan siitä, että työntävät vaikkua korvan sisään päin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäilmaongelma, onko muita oireita?

Vierailija
4/23 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko korva kipeä? Eikö korvatulehdukseen liity aina kova kipu eli tuskin on se. 

Vierailija
5/23 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku iso vaikkupallero tukkimassa korvakäytävää. Mene terkalle huuhtomaan korvat.

Vierailija
6/23 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poskiontelotulehdus teki itselleni sydämen sykkeen mukaisen suhinan toiseen korvaan. Lähti antibioottikuurin mukana.

Vierailija
7/23 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisäilmaongelma, onko muita oireita?

Tuskin on, ei ole mitään sellaista oireilua. Rakennukset (koti ja työpaikka), joissa olen ollut ovat suhteellisen uusia taloja, joissa ei ole ollut mitään viitteitä sellaisesta. Veikkaan kyllä nyt jotain muuta. Tämä siis alkoi aivan yhtäkkiä tänä aamuna.

Ap

Vierailija
8/23 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko äänten aistiminen muuttunut mitenkään? Kuulostaako esim. musiikkia kuunnellessa erilaiselta kuin aikaisemmin?

Vierailija
9/23 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

menieren tauti?

Vierailija
10/23 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko äänten aistiminen muuttunut mitenkään? Kuulostaako esim. musiikkia kuunnellessa erilaiselta kuin aikaisemmin?

Esim. telkkaria en viitsi katsoa, koska ääni hajoaa ja kuulostaa terävämmältä. Vastasin tänään kahteen puheluun ja totesin, etten voi samasta syystä puhua myöskään puhelimessa. Yritän saada huomenna ajan lääkäriin, vaikka olisi todella kiireinen päivä.

Vierailija
11/23 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku iso vaikkupallero tukkimassa korvakäytävää. Mene terkalle huuhtomaan korvat.

Korvat voi huuhtoa ihan itse. Apteekista välineet.

Ei tarvitse kuormittaa turhaan terveyspalveluja.

Vierailija
12/23 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko johtuu flunssasta tai vaikkua korvassa taikka niinkuin mulla aikoinaan eli niskat oli niin jumissa että toinen korva jyskytti, jymäji, suhisi ja vinkui. Monta kertaa piti hypätä lääkärissä ennenkuin vaivan syy selvisi.

Vierailija
13/23 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee pikkuhiljaa ohi itsestään.

Vierailija
14/23 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli korvatulehduksessa vastaavia oireita. Korvaa ei särkenyt.

Vierailija
15/23 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen (10) siis ap. Lisäksi minusta tuntuu, että myös toinen korva on jotenkin tukossa, vaikka tuuttaus ja muut oudot äänet kuuluvat vain toisessa korvassa. Asia vaikuttaa myös tasapainoaistiin ja olen horjahdellut tänään pari kertaa ihan arkipäiväisissä liikkeissä, kuten noustessani autosta.

Ap

Vierailija
16/23 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korvat voi huuhtoa ihan itse. Apteekista välineet.

Ei tarvitse kuormittaa turhaan terveyspalveluja.

Oon ollut av-mamma liian kauan. Arvasin että joku alkaa vinkumaan tästä. Meinasin laittaa että voi myös huuhtoa itse mutta en sitten jaksanut näpyttää. Nyt jaksoin😆

Vierailija
17/23 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko johtuu flunssasta tai vaikkua korvassa taikka niinkuin mulla aikoinaan eli niskat oli niin jumissa että toinen korva jyskytti, jymäji, suhisi ja vinkui. Monta kertaa piti hypätä lääkärissä ennenkuin vaivan syy selvisi.

Myös tätä olen miettinyt! Niskani ovat kroonisessa jumissa, joten en ihmettelisi. Lisäksi aamulla kuulin ensimmäisen tuuttauksen, kun käänsin nopeasti päätäni.

Ap

Vierailija
18/23 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti korvassa on vaikkua. Apteekista saa korvatippoja ja pumpun, jolla voi itsekin puhdistaa korvat (tietysti ohjeita noudattaen) tai sitten voi käydä terkkarilla.

Sisäkorvan sakkautuneet hiukkaset voivat aiheuttaa tosi ilkeän kohtauksen, pyörryttää ja oksettaa ja maailma pyörii ympärillä. Tila on vaaraton ja helposti hoidettavissa, mutta tietysti pitää tutkia, koska oireet sopivat myös aivoperäiseen ongelmaan.

Samanlainen pyörrytys ja suhinaolo voi tulla myös jos molemmat korvat ovat täynnä vaikkua, joka vaikka suihkussa kostuu ja turpoaa.

Jos on taipumusta kerätä vaikkua korviin, niin kannattaa käyttää kerran viikossa öljyisiä korvtippoja, mitkä pitävät vaikun ohuempana ja se poistuu luonnolista tietä.

Vierailija
19/23 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmuudeksi käydä lääkärissä, ettei ole korvatulehdus.

Vierailija
20/23 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sama. Lääkäristä ei apua, mutta parani muutamassa päivässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi