Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä saa verenpaineen laskuun? En uskalla aloittaa lääkehoitoa

Vierailija
11.11.2019 |

Alapaine on 100 ja yläpaine 130. Onko tarvetta aloittaa lääkehoito? Eikö ruokavaliohoito riitä?

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin. Analyysini on seuraava: ylä- ja alapeukkujen ilmestymisnopeus ja jakautuma osoittavat että peukuttavat tahot suosivat verenpaineen lääkehoitoa, mutta vastustavat elintapojen korjaamista (terve vain, lääketeollisuuden trollit).

Myös rypsiöljyä pitäisi vissiin käyttää (heiiii, MTK ja keskustapuolue).

Sitruunamehun tehoon ei uskota, en tiedä ketä tämä palvelee, ehkä lääketeollisuutta.

Hei, nyt teidän trollien kannattaa lopettaa; 20 alapeukkua ei saa kolmessa minuutissa AV:lla vaikka sanoisi että Donald Trump on Kristus joka pärseräizkaa Greta Thunbergiä sukupuuttoon kuolevien Jäämerenhylkeiden päällä.

Katsoppas miten tämä ketju häviää kun paljastaa Orionin maksavan kyseisten trollien jutut. 22:36 ...

Vierailija
62/108 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

verenpainelääkkeet aiheuttavat kaikenlaisia ongelmia

siksi kaikki eivä halua käyttää niitä kuten minäkin,

miten se greippi mehu laskee painetta eikun sirtuunamehu kuka kertoo lisää 

Lääkkeet tappavat kyllä valtavasti ihmisiä maailmassa, silti suomalaiset luottavat niihin ja alapeukuttavat, koska sitä sanotaan tieteeksi ja se on aivopesty ihmisten päihin aivan uskomattomalla tavalla. Jostainhan ihmiset infonsa ottavat (media) ja muodostavat käsityksensä sen perusteella - jos info valehdellaan ja se ei pidä paikkaansa, mutta sitä toistetaan aina vuosikymmenestä toiseen, eikä sitä kukaan kyseenalaista, tällöin valheeseen aletaan uskoa - niinhän pohjoiskoreassakin ihmiset uskovat, että he elävät maailman parhaassa maassa. Sitten vielä, kun viranomaiset sanovat siihen kaupanpäälle itsejään luotettaviksi, luotettava siis sanoo jotain, se lisää entisestään luottamusta. Lääkkeistä on 10% hyödyllisiä, muut hyödyttömiä. Ja lääketieteen tieteellisistä tutkimuksista vain 10% kyetään toistamaan, joka on tieteen tärkeä kriteeri.

Ja miksi tätä joutuu toistamaan: kun esität päättömiä väitteitäsi niin laita perään tieto mistä olet tämän tiedon saanut. Jokuhan nuo prosenttisi on jostain vetäissyt. Minkään hurugurun blogi ei kelpaa.

Minkä takia minä näen osastollamme joka päivä esimerkkejä siitä miten lääkkeet auttavat ja parantavat? Vastaa. Lääkärimme eivät harjoita yksisarvis- tai kristallihoitoa mutta potilaat mokomat paranevat. Outoa. Vastaavasti lääkkeensä pois jättäneitä tulee potilaiksi. Vielä oudompaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ylipainoinen, verenpaine terkkarilla 95 /140. Laihdutin 10 kiloa, putosi normaaliksi. Vanhemmiten olen laihtunut lisää ja lukemat viimeksi olivat 75/115. En liiku paljon vamman takia ja välillä poltan nykyisessä stressitilanteessa muutaman tupakan (tiedän, synnillistä). Syön kyllä terveellisesti, reilusti hyviä rasvoja (oliiviöljyä) ja kasviksia, kananmuniakin, ei nautaa eikä sikaa.

Urheilullisella hoikalla puolisolla verenpaine- ja kolesterolilääkitys. Syö muuten terveellisesti, mutta sokeri maistuu.

Vierailija
64/108 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista kun katsotaan että onko muita kuin Orion Pharman Spede jä paikalla...

Vierailija
65/108 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkea verenpaine johtuu posttraumaattisesta stressistä, mutta terapiaa ei myönnetä, sillä se lähtis.

Kyl. Mulla voisi olla tuo; avioliitto muuttui maanpäälliseksi h e l v e t i k s i lasten synnyttyä; kelpaan maksamaan kaiken mutta rouvalla ei koskaan ole mikään hyvin ja se on jotenkin mystisesti minun syyni (vaikka teen 70% kotitöistä ja olen aina kotona jos en ole töissä). Seksiä ei tietenkään ole koska ”väsymys”. Onko kumma jos verenpaine nousee... 10 vuotta.

Täällä sama tilanne. Mitä olen jutellut muiden miesten kanssa asiasta niin sama tilanne sieläkin.

Tästä ei jutella koulujen terveyden tunneilla.

Erityisesti pojille pitäisi terottaa tästä asiasta, nimittäin naisten haluttomuudesta ja siihen ei mies voi mitään.

Tän takia on eroja.

Itse olen pojalleni alkanut asiasta jo valistamaan. Nykyään nuoret miehet on viisaita ja ovat varmasti nähneet lapsuudessaan miten vanhemmat käyttäytyy. Ehkä vanhemmat ei enää peittele huonoa tai olematonta seksielämää.

Naisille se tulee normaalisti lasten tulon jälkeen. Suurimalle osalle haluttomuus on ihan normaali biologinen juttu, jota ei voi kotitöillä tai millään rahasummalla muuttaa.

Vierailija
66/108 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

verenpainelääkkeet aiheuttavat kaikenlaisia ongelmia

siksi kaikki eivä halua käyttää niitä kuten minäkin,

miten se greippi mehu laskee painetta eikun sirtuunamehu kuka kertoo lisää 

Lääkkeet tappavat kyllä valtavasti ihmisiä maailmassa, silti suomalaiset luottavat niihin ja alapeukuttavat, koska sitä sanotaan tieteeksi ja se on aivopesty ihmisten päihin aivan uskomattomalla tavalla. Jostainhan ihmiset infonsa ottavat (media) ja muodostavat käsityksensä sen perusteella - jos info valehdellaan ja se ei pidä paikkaansa, mutta sitä toistetaan aina vuosikymmenestä toiseen, eikä sitä kukaan kyseenalaista, tällöin valheeseen aletaan uskoa - niinhän pohjoiskoreassakin ihmiset uskovat, että he elävät maailman parhaassa maassa. Sitten vielä, kun viranomaiset sanovat siihen kaupanpäälle itsejään luotettaviksi, luotettava siis sanoo jotain, se lisää entisestään luottamusta. Lääkkeistä on 10% hyödyllisiä, muut hyödyttömiä. Ja lääketieteen tieteellisistä tutkimuksista vain 10% kyetään toistamaan, joka on tieteen tärkeä kriteeri.

Ja miksi tätä joutuu toistamaan: kun esität päättömiä väitteitäsi niin laita perään tieto mistä olet tämän tiedon saanut. Jokuhan nuo prosenttisi on jostain vetäissyt. Minkään hurugurun blogi ei kelpaa.

Minkä takia minä näen osastollamme joka päivä esimerkkejä siitä miten lääkkeet auttavat ja parantavat? Vastaa. Lääkärimme eivät harjoita yksisarvis- tai kristallihoitoa mutta potilaat mokomat paranevat. Outoa. Vastaavasti lääkkeensä pois jättäneitä tulee potilaiksi. Vielä oudompaa.

Mielenkiinnosta: montaako kuollutta hoidatte siellä osastollanne? Eli miten voit verrata? 

Mitä sitten tulee lääkkeiden parantavaan vaikutukseen, niin sitä varten on NNT-arvot. Ne antavat suuntaa. Lääkkeet myös tappavat. Se on 100 % varmaa.

Esimerkkinä vaikutuksista https://www.kaypahoito.fi/nak07096 jos NNT on 72, tarkoittaa se sitä, että pitää hoitaa 73 potilasta, jotta 1 saa vasteen lääkkeestä verrattuna lumelääkkeeseen.

- Eri

Vierailija
67/108 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ylipainoinen, verenpaine terkkarilla 95 /140. Laihdutin 10 kiloa, putosi normaaliksi. Vanhemmiten olen laihtunut lisää ja lukemat viimeksi olivat 75/115. En liiku paljon vamman takia ja välillä poltan nykyisessä stressitilanteessa muutaman tupakan (tiedän, synnillistä). Syön kyllä terveellisesti, reilusti hyviä rasvoja (oliiviöljyä) ja kasviksia, kananmuniakin, ei nautaa eikä sikaa.

Urheilullisella hoikalla puolisolla verenpaine- ja kolesterolilääkitys. Syö muuten terveellisesti, mutta sokeri maistuu.

Älä mieti kananmunia lainkaan; niiden sisältämä kolesteroli ei nykytiedon mukaan imeydy ihmiseen. Hyvä ja proteiinipitoinen ruoka ilman haittoja.

Vierailija
68/108 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

-mustikat

-kranaattiomenan siemenet

-sipuli

-muut marjat (esim.mustaherukka)

-punajuuri

-mausteista mm.inkivääri

Lisäravinteista apua saattaa olla mm.pycnogenolista, vaikka kaikki tutkimukset eivät ole tästä yksimielisiä. Myös esim.nokkostabletit, grape seed extract, karpalolisäravinteet, alfalipoiinihappo ja l-karnitiini saattavat laskea verenpainetta. 

Vierailija
69/108 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota Virgino luomu kylmäpuristettua rypsiöljyä 1 rkl päivässä. Juo maitoa, syö banaania. Älä syö eineksiä eikä muuta jossa piilosuolaa. Vain vähän suolaa ruokaan

Vierailija
70/108 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkea verenpaine johtuu posttraumaattisesta stressistä, mutta terapiaa ei myönnetä, sillä se lähtis.

Kyl. Mulla voisi olla tuo; avioliitto muuttui maanpäälliseksi h e l v e t i k s i lasten synnyttyä; kelpaan maksamaan kaiken mutta rouvalla ei koskaan ole mikään hyvin ja se on jotenkin mystisesti minun syyni (vaikka teen 70% kotitöistä ja olen aina kotona jos en ole töissä). Seksiä ei tietenkään ole koska ”väsymys”. Onko kumma jos verenpaine nousee... 10 vuotta.

Täällä sama tilanne. Mitä olen jutellut muiden miesten kanssa asiasta niin sama tilanne sieläkin.

Tästä ei jutella koulujen terveyden tunneilla.

Erityisesti pojille pitäisi terottaa tästä asiasta, nimittäin naisten haluttomuudesta ja siihen ei mies voi mitään.

Tän takia on eroja.

Itse olen pojalleni alkanut asiasta jo valistamaan. Nykyään nuoret miehet on viisaita ja ovat varmasti nähneet lapsuudessaan miten vanhemmat käyttäytyy. Ehkä vanhemmat ei enää peittele huonoa tai olematonta seksielämää.

Naisille se tulee normaalisti lasten tulon jälkeen. Suurimalle osalle haluttomuus on ihan normaali biologinen juttu, jota ei voi kotitöillä tai millään rahasummalla muuttaa.

Veli, tässä on kaikkein hulluinta että ennen lapsia olisin kuvaillut vaimoa nymfomaaniksi; 12 vuoden ajan piti saada aisaa kolmesti päivässä (on siinä vähän lapinlisää, mutta ei hirveästi). Nyt ”ei ollenkaan” olisi rouvan ideaalitilanne ilmeisesti. Ei jaksa itseäkään hirveästi enää kiinnostaa, vaikka rouvan fyysinen olemus on periaatteessa hyvin täydellinen.

Vierailija
71/108 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä neuvoja tullut. Latinalaisessa Amerikassa määrätään tuorepuristettua sitruunamehua (1-2 sitruunaa päivässä) ennenkuin aloitetaan verenpaineen lääkehoitoa. Itse käytän tätä rinnakkain puolitetun lääkeannoksen kanssa ja näyttää toimivan.

Suolainen ruoka tietysti pois, kaikenmaailman sipsit varsinkin. Alkoholi nostaa myös paineita jos et pysy ihan max 12 CL viiniä päivässä linjalla. Sokeri ja vehnä ovat myös haitallisia. Pyri syömään enemmän kasviksia, ja käytä mielellään oliiviöljyä ja paistaessa VOITA tai laardia( kohtuudella).

Älä käytä rypsiöljyä (Kanadassa sitä ei saa tarjota ihmisravinnoksi, koska se on sydänmyrkky) äläkä margariineja.

Sohaisin vissiin johonkin rypsintuottajien ampiaispesään kun tuli minuutissa 8 alapeukkua. 😂😂

Mutta se on kanadalaisten mukaan oikeasti vaarallinen syötävä, meillähän sitä suositellaan koska kotimainen tuotanto ja v i t u t teidän terveydestä.

Niin varmaan joo.... https://www.canolacouncil.org/oil-and-meal/what-is-canola/  Ei ainakaan kaikkien mukaan.

Vierailija
72/108 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aroniamehu alentaa verenpainetta.

Vierailija
73/108 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä neuvoja tullut. Latinalaisessa Amerikassa määrätään tuorepuristettua sitruunamehua (1-2 sitruunaa päivässä) ennenkuin aloitetaan verenpaineen lääkehoitoa. Itse käytän tätä rinnakkain puolitetun lääkeannoksen kanssa ja näyttää toimivan.

Suolainen ruoka tietysti pois, kaikenmaailman sipsit varsinkin. Alkoholi nostaa myös paineita jos et pysy ihan max 12 CL viiniä päivässä linjalla. Sokeri ja vehnä ovat myös haitallisia. Pyri syömään enemmän kasviksia, ja käytä mielellään oliiviöljyä ja paistaessa VOITA tai laardia( kohtuudella).

Älä käytä rypsiöljyä (Kanadassa sitä ei saa tarjota ihmisravinnoksi, koska se on sydänmyrkky) äläkä margariineja.

Sohaisin vissiin johonkin rypsintuottajien ampiaispesään kun tuli minuutissa 8 alapeukkua. 😂😂

Mutta se on kanadalaisten mukaan oikeasti vaarallinen syötävä, meillähän sitä suositellaan koska kotimainen tuotanto ja v i t u t teidän terveydestä.

Niin varmaan joo.... https://www.canolacouncil.org/oil-and-meal/what-is-canola/  Ei ainakaan kaikkien mukaan.

Itselleni riittää ”reasonable doubt” rypsiöljyn täydelliseen hylkäämiseen. Maailma on täynnä muita ruokaöljyjä. Itse suosin oliivi- ja seesamiöljyä muualle paitsi kuumaan paistamiseen; sinne laitan laardia (ei akryyliamidia) tai voita.

Vierailija
74/108 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea verenpaine on vakava asia, ja jos et saa sitä korkeintaan tasolle 85/130, niin aloita lääkitys.

Ennen lääkitystä kuitenkin tarkista nämä ja katso laskeeko verenpaine.

Jätä pois lakritsi. Nostaa voimakkaasti verenpainetta. Käytetään ihan lääkkeenä matalaan verenpaineeseen.

Liiku vähintään puoli tuntia päivässä.

Pudota painosi niin, että bmi on alipainon ja normaalipainon rajalla.

Syö kaliumia sisältäviä ruokia.

Aloita omega-3 valmisteen käyttö. Alentaa tutkitusti korkeaa verenpainetta.

Aloita magnesium valmisteen käyttö. Alentaa tutkitusti verenpainetta.

Jos näillä ei laske, niin mahdollista olisi mm. suolan vähentäminen ja kaliumin otto lisäravinteena, mutta turvautuisin itse jo tässä vaiheessa lääkkeisiin.

Vierailija
75/108 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään haluta itse tehdä, se pitää olla pilleri joka vaivaan.(tuo toistuu joka ikinen päivä monet kerrat)

t. hoitsu terveyskeskuksesta.

Vierailija
76/108 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ylipainoa, painonpudotus auttaa. Minulla oli paineet 140/90 tasolla ja tein ruokaremontin ja samalla laihduin 10 kg niin paineet (ja koholla olleet rasva-arvot) normalisoituivat 3 kuukaudessa.

Vierailija
77/108 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

m-45 kirjoitti:

Mikä siinä nyt niin pelottaa aloittaa verenpainelääkettä? Oletko lukenut liian tosissasi"palstalääkärien" höpinöitä? Mä olen syönyt 23-vuotiaasta asti parisenkymmentä vuotta kahta verenpainelääkettä, enkä ole huomannut mitään sivuoireita. No joskus ehkä suu on kuivunut ja yskittänyt, ei sen kummempaa.

Miksi noin nuoresta jo verenpainelääkitystä? Sukuvika vai munuaistauti? Sillä munuaistautikin nostaa verenpaineen, onko munuaisesi kuvattu ikinä?

Vierailija
78/108 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkea verenpaine on vakava asia, ja jos et saa sitä korkeintaan tasolle 85/130, niin aloita lääkitys.

Ennen lääkitystä kuitenkin tarkista nämä ja katso laskeeko verenpaine.

Jätä pois lakritsi. Nostaa voimakkaasti verenpainetta. Käytetään ihan lääkkeenä matalaan verenpaineeseen.

Liiku vähintään puoli tuntia päivässä.

Pudota painosi niin, että bmi on alipainon ja normaalipainon rajalla.

Syö kaliumia sisältäviä ruokia.

Aloita omega-3 valmisteen käyttö. Alentaa tutkitusti korkeaa verenpainetta.

Aloita magnesium valmisteen käyttö. Alentaa tutkitusti verenpainetta.

Jos näillä ei laske, niin mahdollista olisi mm. suolan vähentäminen ja kaliumin otto lisäravinteena, mutta turvautuisin itse jo tässä vaiheessa lääkkeisiin.

Lukemasi on väärinpäin, yleensä ilmaistaan ensin yläpaine, sitten alapaine. Ja pahainta sydämelle on jos lukemat olisi alle 120/80.

Vierailija
79/108 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Vähennä stressiä, huolehdi unesta.

2. Jätä pois sokerit, kokeile karpata.

3. Liiku sopivasti, ei liikaa. Uinti on hyvä.

Naurettava tuo ohje "vähennä stressiä". Ajatellaanko että ihan huvikseen tarkoituksella stressataan?

Vierailija
80/108 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi aina hyvä tietää myös syke mittaushetkellä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän