Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä saa verenpaineen laskuun? En uskalla aloittaa lääkehoitoa

Vierailija
11.11.2019 |

Alapaine on 100 ja yläpaine 130. Onko tarvetta aloittaa lääkehoito? Eikö ruokavaliohoito riitä?

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä neuvoja tullut. Latinalaisessa Amerikassa määrätään tuorepuristettua sitruunamehua (1-2 sitruunaa päivässä) ennenkuin aloitetaan verenpaineen lääkehoitoa. Itse käytän tätä rinnakkain puolitetun lääkeannoksen kanssa ja näyttää toimivan.

Suolainen ruoka tietysti pois, kaikenmaailman sipsit varsinkin. Alkoholi nostaa myös paineita jos et pysy ihan max 12 CL viiniä päivässä linjalla. Sokeri ja vehnä ovat myös haitallisia. Pyri syömään enemmän kasviksia, ja käytä mielellään oliiviöljyä ja paistaessa VOITA tai laardia( kohtuudella).

Älä käytä rypsiöljyä (Kanadassa sitä ei saa tarjota ihmisravinnoksi, koska se on sydänmyrkky) äläkä margariineja.

Minulla alkoholi heilauttaa painearvoja todella voimakkaasti. Lääkityksellä arvot ovat 125/70 luokkaa, mutta jo muutama annos illalla heittäänseuraavan päivän arvot 160/100 tietämiin. Lääkitys mennyt kolmisen vuotta ja nyt on löytynyt toimiva combo, joka todellakin puree paineisiin, eikä sitä viitsi alkoholilla pilata.

M 45

Vierailija
22/108 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Latinalaisessa Amerikassa määrätään tuorepuristettua sitruunamehua (1-2 sitruunaa päivässä) ennenkuin aloitetaan verenpaineen lääkehoitoa. Itse käytän tätä rinnakkain puolitetun lääkeannoksen kanssa ja näyttää toimivan.

Sitrushedelmissä, varsinkin greipissä ja limetissä, on entsyymiä joka estää verenpainelääkkeiden hajoamisen elimistössä. Älä mene urheilemaan millään omatekoisella "sitruunamehu + puolikas lääkeannos" -cocktaililla, koska et pysty säätelemään miten se vaikuttaa. Lue verenpainelääkkeesi ohjeet, niissä hyvin todennäköisesti kielletään sitrushedelmät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rypsi tuo välttävästi moottorisahan ketjuöljyksi kelpaava litku on suomessa pyhä! Sitä vaan kaiken muun rasvan tilalle, niin lääkeyhtiöt kiittää.

Vierailija
24/108 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain ap:n arvoilla cardace 5 mg. Ei auttanut, aiheutti kuivaa yskää. Sain vaatimalla vaihdettua atacand 8 mg, yskä loppui, verenpaineet eivät laskeneet. Tämä terveyskeskuksessa.

Vierailija
25/108 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rypsi tuo välttävästi moottorisahan ketjuöljyksi kelpaava litku on suomessa pyhä! Sitä vaan kaiken muun rasvan tilalle, niin lääkeyhtiöt kiittää.

Veli todistaa väkevästi! Ja alapeukkua satelee varmaan Keskustan puoluetoimistoa myöten.

Vierailija
26/108 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laastarillako(lääkkeelläkö) täällä laiskat ihmiset hoitavat elämäntavoista johtuvat ongelmat?

Vierailija
27/108 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kokkikolmonen4566777 kirjoitti:

Laihduta tarpeen mukaan ja erityisesti vähennä suolan käyttöä ruuassa. Älä syö eineksiä, niissä on suolaa paljon. Myös tupakka aiheuttaa korkeaa verenpainetta, samoin stressi.

Kauhea määrä olettamuksia, mitä ap ei sanonut.

Katsos, verenpaine voi olla koholla vaikka

- ei juo

- ei polta

- on solakka

- ei syö eineksiä

- ei mässää karkkeja ja muuta roskaa.

Totta, minulla juuri näin. Tuohon lisäksi vielä, harrastan rankkaa urheilulajia 5 x viikossa. BMI 20,5. Jostain syystä verenpaine vaan on koholla. Lääkärin mukaan en yksinkertaisesti enää pysty muuttamaan elintavoissa mitään parempaan suuntaan. Luulen, että on jotenkin geneetistä ja yksi omainaisuuksistani. Lääkitystä en ole suostunut ottamaan.

Vierailija
28/108 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Latinalaisessa Amerikassa määrätään tuorepuristettua sitruunamehua (1-2 sitruunaa päivässä) ennenkuin aloitetaan verenpaineen lääkehoitoa. Itse käytän tätä rinnakkain puolitetun lääkeannoksen kanssa ja näyttää toimivan.

Sitrushedelmissä, varsinkin greipissä ja limetissä, on entsyymiä joka estää verenpainelääkkeiden hajoamisen elimistössä. Älä mene urheilemaan millään omatekoisella "sitruunamehu + puolikas lääkeannos" -cocktaililla, koska et pysty säätelemään miten se vaikuttaa. Lue verenpainelääkkeesi ohjeet, niissä hyvin todennäköisesti kielletään sitrushedelmät.

Jaa. Kiitos tästä, mutta minulla paineet pysyvät parempina juuri tuolla mainitulla cocktaililla, kuin täysi lääkeannos ja ei sitruunaa. Mutta otan sitruunan aamulla ja lääkkeen ltapäivällä.

Arvostan näkemystäsi, ja se varmasti on noin jos niitä ottaa samaan aikaan.

Vierailija
29/108 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suola pois. Liikuntaa. Laihista. Unta. 

Vierailija
30/108 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

verenpainelääkkeet aiheuttavat kaikenlaisia ongelmia

siksi kaikki eivä halua käyttää niitä kuten minäkin,

miten se greippi mehu laskee painetta eikun sirtuunamehu kuka kertoo lisää 

Mutsis aiheutti ongelmia ja vuosikausia koholla oleva verenpaine aiheuttaa niitä elimistöllesi vielä reilusti lisää.

Sirtuunamehua verenpaineeseen? Mä en jaksa tätä väkeä.

Vierailija
31/108 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpaine voi nousta vaikka elämäntavat on kunnossa. Joku piilostressi voi vaikuttaa. Tai jonkun muun lääkkeen sivuvaikutus. Ei edes tarvi syytä.

Jos omahoito ei auta, lääkettä kannattaa kokeilla. Yksi lääke pienellä annoksella voi olla riittävä, ajoissa aloitettuna.

Vierailija
32/108 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain ap:n arvoilla cardace 5 mg. Ei auttanut, aiheutti kuivaa yskää. Sain vaatimalla vaihdettua atacand 8 mg, yskä loppui, verenpaineet eivät laskeneet. Tämä terveyskeskuksessa.

Minulla oli alkuun juurikin tuo Cardace. Yskää, paineen tunnetta kurkussa joka levisii keuhkoihin, eikä tullut sanottavaa vaikutusta painearvoihin. Hoonosoomi-Tk-lääkärin mielestä tämä on ihan normaalia. Menin yksityiselle, jossa katsottiin lääkitykset kohdilleen. Nyt menee Losatrix ja tukena Bisopropol sekä tarvittaessa Propral. Olo on mitä mainioin.

M 45

Vierailija
33/108 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä neuvoja tullut. Latinalaisessa Amerikassa määrätään tuorepuristettua sitruunamehua (1-2 sitruunaa päivässä) ennenkuin aloitetaan verenpaineen lääkehoitoa. Itse käytän tätä rinnakkain puolitetun lääkeannoksen kanssa ja näyttää toimivan.

Suolainen ruoka tietysti pois, kaikenmaailman sipsit varsinkin. Alkoholi nostaa myös paineita jos et pysy ihan max 12 CL viiniä päivässä linjalla. Sokeri ja vehnä ovat myös haitallisia. Pyri syömään enemmän kasviksia, ja käytä mielellään oliiviöljyä ja paistaessa VOITA tai laardia( kohtuudella).

Älä käytä rypsiöljyä (Kanadassa sitä ei saa tarjota ihmisravinnoksi, koska se on sydänmyrkky) äläkä margariineja.

Sohaisin vissiin johonkin rypsintuottajien ampiaispesään kun tuli minuutissa 8 alapeukkua. 😂😂

Mutta se on kanadalaisten mukaan oikeasti vaarallinen syötävä, meillähän sitä suositellaan koska kotimainen tuotanto ja v i t u t teidän terveydestä.

Muuta sinne Kanadaan.

Terveisin Orion Pharma.

Vierailija
34/108 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitrushedelmissä, varsinkin greipissä ja limetissä, on entsyymiä joka estää verenpainelääkkeiden hajoamisen elimistössä. Älä mene urheilemaan millään omatekoisella "sitruunamehu + puolikas lääkeannos" -cocktaililla, koska et pys

ty säätelemään miten se vaikuttaa. Lue verenpainelääkkeesi ohjeet, niissä hyvin todennäköisesti kielletään sitrushedelmät.

Jaa. Kiitos tästä, mutta minulla paineet pysyvät parempina juuri tuolla mainitulla cocktaililla, kuin täysi lääkeannos ja ei sitruunaa. Mutta otan sitruunan aamulla ja lääkkeen ltapäivällä.

Arvostan näkemystäsi, ja se varmasti on noin jos niitä ottaa samaan aikaan.

Greippi on kielletty monen lääkkeen käyttäjiltä. Ei sitruuna.

Vierailija
35/108 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vika lääkkeissä on, ei nykylääkkeet aiheuta sivuoireita. Minulla ei ainakaan bisoprololi. Päinvastoin olo on parempi. Mieluummin yks tabletti päivässä kuin sydämen vajaatoiminta tai aivohalvaus.

Vierailija
36/108 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman vuoden taistelin minäkin ja hoidin lääkkeettömästi kohonnutta verenpainettani. Paine nousi vaan. Olen siis ihan hoikka, urheilullinen, harrastan ja pidän kovasti liikkumisesta. Syön terveellisesti, en juo, en polta. En mässäile herkuillakaan, salmiakki, ainoa herkkuni on kiellettyjen listalla, joten en sitäkään saa. Viimeiset mittausseurannat ennen lääkkeen aloittamista olivat hurjat. Vielä hurjempaa oli saada aivoverenkierron häiriö tavanomaisella lenkilläni ainoastaan sen korkean verenpaineen vuoksi. Lääkitys alkoi heti.

Aiemmin ei siihen nähty tarvetta, olinkaan aina ihan reipas ilmestys lääkärin luonakin.

Vierailija
37/108 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä menee 32mg ja toimii. Annoksesi on varmaan riittämätön.

Vierailija
38/108 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset uskalla aloittaa verenpainelääkitystä? Ei se mikään kuritushuonetuomio ole, vaan sen kanssa voi elää normaalia elämää. Jos tulee sivuvaikutuksia, niin lääkettä vaihdetaan, kunnes löytyy sopiva. Minulla on nykyään 3 verenpainelääkettä, pahimmillaan oli 5. Mieluummin elän verenpainelääkityksen kanssa kuin esimerkiksi toispuoleisesti halvaantuneena.

Monelta on lähtenyt henki väärästä lääkityksestä. Lääkitys aiheuttaa rasituksesta sykkeen ja verenpaineen räkähdysmäisen nousun.

Vierailija
39/108 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesiumia, ketoruokavalio

Vierailija
40/108 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen Albetol-lääke on? Kannattaako tuota aloittaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan