Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies käyttäytyy näin mua kohtaan jos olen esim. jotenkin kipeä?

Vierailija
10.11.2019 |

Olen pannut merkille että jos olen vaikka kuumeessa tai kärsinin migreenikohtauksesta, niin miehen käytös mua kohtaan muuttuu todella välinpitämättömäksi, etäiseksi tai jopa ilkeileväksi. Haluaisin ymmärtää mistä moinen johtuu?! Ihan kuin ei voisi sietää mun heikkouttani. Vai onko tuollainen hoivavietin puute jotenkin yleistäkin miehille?
Jos vaikka olen kuumeessa ja pyydän että voisiko hän keittää minulle teetä tai hakea kaupasta jotain, niin ei kyllä selvästikään mielellään auta, saattaa todeta ettenkä muka tosiaan itse pysyt tai että oletko tosiaan muka niin kipeä? Eikä varmasti kysy että tarvisinko jotain. Sanoo vain ettei hän nyt voi mun puolesta kärsiä tai ettei voi asialle mitään.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tässäkin piti huono käytös laittaa sukupuolen syyksi? Ajatteleeko tämän palstan käyttäjät todella maailmaa noin, että kaikki nähdään jotenkin sukupuolen kautta? Kuulostaa todella oudolta tavalta hahmottaa maailmaa ja ihmisiä.

Siksi, että tällainen käytös on miehillä niin yleistä. En tiedä ketään vaimoihmistä, joka olisi puolisoaan kohtaan ilkeä tämän ollessa kipeä.

Tällaisille kvantitatiivisille väitteille olisi syytä olla joku muu lähde kuin kirjoittajan mutu.

Haluatko valaehtoiset todistukset? Laitatko nimesi ja osoitteesi tähän, ole hyvä!

Vierailija
22/72 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti on juuri kuvatunlainen. Kun sain paniikkikohtauksen raivosi vieressäni ja ei muutenkaan halua kuullakaan mt-ongelmista, saati sitten olisi tukena tai auttaisi avun hakemisessa. Tai jos kerron vaikeuksista elämässäni kieltäytyy kuuntelemasta tai vähättelee. Ehkäpä häpeää ja osittain pelkää heikkoutta. Äiti on jättänyt minut pienestä pitäen henkisesti yksin.

Piti lisäksi sanomani, että vaikka olen lujaa vauhtia syrjäytymässä, ei tahdo myöntää, että kaikki ei ole hyvin. Sukulaisillekin esitetään ja väritetään, ettei totuus paljastuisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
24/72 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun ex oli samanlainen. Täysin empatiakyvytön ihminen. Ei ollut omassa kotonaan saanut mitään hoivaa kipeänä ollessa niin ei osannut antaa sitä muillekaan. Mies ei tule tuosta muuttumaan. Hyväksy tuollaisena tai eroa.

Jos tuo on syy niin silloin kysymys ei ole sukupuolisidonnainen. Tämä täsmäisi kyllä siihen, että eivät kaikki naisetkaan siedä sairastavaa miestä.

Ei oikein mikään ominaisuus toimi niin että se esiintyisi ainoastaan miehissä tai naisissa. Aivan varmasti naisista löytyy jokaiseen miesten paskaan käytökseen kykeneviä yksilöitä. Se että jokin käytös on sukupuolittunutta ei tarkoitakaan tuota. Vaikka nyt väkivaltaisuus. Kukaan ei kiistä etteikö naiset voi olla väkivaltaisia. Silti yli 90% väkivallasta on miesten tekemää.

Vierailija
25/72 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyypillinen ketju; varsinkin kun mikäli aloitus on vielä erittäin paljon hatarampi luulotietoineen, alkaa esiintyä vastauksia jotka kovasti puoltavat aloituksen asennetta? myötäilevät, eikä toista kannanottoa juuri esiinny, tuolle ilmiolle on oma terminsäkin, somessa.

Vierailija
26/72 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika immiidiödli.

Vierailija
27/72 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mami voi syöttää lapselleen sellaist a pajunköyttäm ja luulotietoa tökerösti peiteltynä joka vahingoittaa sellaista joka ei kykyne vielä itse mitenkään arvioimaan asiaa. ja varmasti huutaa tätä "totuutena" pihat ympäri kiljuen.

Vierailija
28/72 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

sma jätä se sika aktivoituu onessa keskustelussa.

Vierailija
29/72 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silti yli 90% väkivallasta on miesten tekemää.

Tällekin väitteelle olisi kiva saada joku muu lähde kuin kirjoittajan mutu.

Vierailija
30/72 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on samanlainen. Valitettavasti tässä vuosien aikana on sattunut ja tapahtunut kaikenlaista ja olen joutunut muutamaankin otteeseen kiireellisesti sairaalaan ja kerran jopa suoraan leikkaukseen ja voi luoja mitkä haukut olen joka kerta saanut. Sehän on ollut oma vikani, kun töissä kaaduin tapaturmaisesti ja katkaisin jalkani, tai kun umpisuoleni puhkesi, tai keuhkokuumeeni, sappikohtaukseni jne jne.

Olenkin sanonut hänelle, että se on mun loppuni, jos syöpään tai johonkin muuhun kamalaan sairauteen sairastun. Oman tuskani lisäksi joutuisin kuuntelemaan valitusta ja haukkumista joka päivä.

Vierailija
31/72 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mies muuten kiva ja kuuntelee sun huolia ja murheita?

No joo, kyllä se kuuntelee jos on jotain huolia ja osaa olla ymmärtäväinen taas sellaisten suhteen. Se taas onko kiva, niin riippuu vähän päivästä :D Joskus on niin ilkeä että tuntuu etten tunne koko ihmistä.

Ap

Vierailija
32/72 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen avokki oli samanlainen, jotenkin vihamielinen ku tulin kuumeeseen.

Mutta oli muutenkin tollo. Ei pitänyt lihavista, oikein inho paistoi kasvoilta kun lihava ystäväni oli meillä syömässä.

Tai kun minulla oli kova yskä, niin suuttui illalla sängyssä että "voitko lopettaa, minulla on aamulla töihin meno!"

Vierailija
33/72 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas toisin päin. Mies passaa ja auttaa minua kun olen sairas, minä tuhahtelen vihaisesti kun hän

potee jotakin. Hän allergisena joutuu paljon niistämään ja aivastelemaan joten aika usein olen tosi

ärsyyntynyt enkä voi olla huomauttelematta.

Vierailija
34/72 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin toisen sairaus ja kärsimys laukaisee kuolemanpelon ja pakoreaktion. Pahimmilla psykoilla sadismin; he kiusaavat jopa syöpäpotilaita. Vaikea edes kuvailla.

Vierailija
35/72 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun exäni oli tuollainen.

Olen ollut ihmeissäni, kun uusi mies on ollut hoivaava ja huolehtivainen. Tuo lääkkeitä ja ruokaa, ottaa syliin , lohduttaa.

Vierailija
36/72 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin toisen sairaus ja kärsimys laukaisee kuolemanpelon ja pakoreaktion. Pahimmilla psykoilla sadismin; he kiusaavat jopa syöpäpotilaita. Vaikea edes kuvailla.

Jotakin tällaista ajattelen ap:n miehelläkin. Ei ole normaalia halveksia ja ärsyyntyä toisen sairaudesta, etenkin, kun on yleisesti tiedossa, että se voi - ja napsahtaa - jokaisen kohdalle. Se kertoo persoonallisuusproblematiikasta. Projisoidaan alitajuinen kuolemanpelko ärsyynrymisenä ja vihana toiseen.

Sen lisäksi tällainen käytös ei millään tavalla kuulu parisuhteeseen/rakkaussuhteeseen/ystävyyteen. Järkyttävää, mieshän halveksuu ap:ta. Rakkaista ja ystävistä huolehditaan - he ovat prioriteetti elämässä.

Mies on sairas, ja sen lisäksi kuvottava elukka.

Vierailija
37/72 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tässäkin piti huono käytös laittaa sukupuolen syyksi? Ajatteleeko tämän palstan käyttäjät todella maailmaa noin, että kaikki nähdään jotenkin sukupuolen kautta? Kuulostaa todella oudolta tavalta hahmottaa maailmaa ja ihmisiä.

Siksi, että tällainen käytös on miehillä niin yleistä. En tiedä ketään vaimoihmistä, joka olisi puolisoaan kohtaan ilkeä tämän ollessa kipeä.

Noh itselläni on. Sehän on mun vika, että olen kipeä ja hankaloitan näin perheen elämää, kun pitää vielä minuakin hyysätä.

Vierailija
38/72 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mies muuten kiva ja kuuntelee sun huolia ja murheita?

No joo, kyllä se kuuntelee jos on jotain huolia ja osaa olla ymmärtäväinen taas sellaisten suhteen. Se taas onko kiva, niin riippuu vähän päivästä :D Joskus on niin ilkeä että tuntuu etten tunne koko ihmistä.

Ap

Vähän alkaa kuulostaa, ettei se ehkä niin kiva olekaan. Monella persoonallisuushäiriöisellä (niin miehellä kuin naisellakin) yksi ekoista red flageista suhteessa on se, ettei kestä toisen heikkoutta tai sairastamista. Koska se toinen on vain omien tarpeiden tyydyttämistä varten, itse ei kyetä antamaan mitään hoivaa tai hyvää toiselle. Pinnallisesti kyllä kyetään esittämään mukavaa ja ymmärtäväistä, mutta ajan mittaan pinta väkisin rakoilee ja läpi alkaa tulla ilkeydet ja lopulta ihan täysimittainen henkinen väkivalta.

Vierailija
39/72 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
40/72 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Termi "miesflunssa" on naisten keksimä termi jonka koko tarkoitus on naureskella ja vähätellä miehen sairauden tunnetta. Sen ajatus on että "eihän se nyt oikeasti voi noin kipeä olla, esittää vain."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi