Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies käyttäytyy näin mua kohtaan jos olen esim. jotenkin kipeä?

Vierailija
10.11.2019 |

Olen pannut merkille että jos olen vaikka kuumeessa tai kärsinin migreenikohtauksesta, niin miehen käytös mua kohtaan muuttuu todella välinpitämättömäksi, etäiseksi tai jopa ilkeileväksi. Haluaisin ymmärtää mistä moinen johtuu?! Ihan kuin ei voisi sietää mun heikkouttani. Vai onko tuollainen hoivavietin puute jotenkin yleistäkin miehille?
Jos vaikka olen kuumeessa ja pyydän että voisiko hän keittää minulle teetä tai hakea kaupasta jotain, niin ei kyllä selvästikään mielellään auta, saattaa todeta ettenkä muka tosiaan itse pysyt tai että oletko tosiaan muka niin kipeä? Eikä varmasti kysy että tarvisinko jotain. Sanoo vain ettei hän nyt voi mun puolesta kärsiä tai ettei voi asialle mitään.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti yli 90% väkivallasta on miesten tekemää.

Tällekin väitteelle olisi kiva saada joku muu lähde kuin kirjoittajan mutu.

Esim. Suomen vankiloissa istuvista väkivaltarikollisista yli 90% on miehiä. Suhde tuskin on kovin erilainen muissakaan maissa.

Vierailija
42/72 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti tunnettu fakta on että eroriski moninkertaistuu jos nainen sairastuu vakavasti, jos taas mies sairastuu, eroriski pienenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti yli 90% väkivallasta on miesten tekemää.

Tällekin väitteelle olisi kiva saada joku muu lähde kuin kirjoittajan mutu.

Esim. Suomen vankiloissa istuvista väkivaltarikollisista yli 90% on miehiä. Suhde tuskin on kovin erilainen muissakaan maissa.

Tuo kertoo kuitenkin vain hyvin vakavasta väkivallasta josta tulee tuomio. Valtava enemmistö väkivallasta ei koskaan päädy edes poliisin tietoon. Ja sen jakautumisesta sukupuolten välillä on hieman erilaista tietoa kuin tuomitun väkivallan jakautumisesta. Se jakautuu huomattavasti tasaisemmin.

Vierailija
44/72 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana miesflunssa on käytössä siksi, että kun mies on flunssassa, hän on aivan raato ja passattava. Nainen sitävastoin samassa kunnossa hoitaa huushollin ja lapset.

Vierailija
45/72 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sana miesflunssa on käytössä siksi, että kun mies on flunssassa, hän on aivan raato ja passattava. Nainen sitävastoin samassa kunnossa hoitaa huushollin ja lapset.

Oletko ajatellut että sama tauti voi ihan todella vaikuttaa mieheen ja naiseen eri tavalla? Tästä on nimittäin ihan tieteellistä tutkimusta. Esim. flunssan aiheuttamat lihassäryt ovat miehen isomman lihasmassan takia miehillä paljon pahempia ja voivat lisätä sairauden tunnetta.

Voisin minäkin miehenä vähätellä että "eivät ne kuukautiset nyt niin kamalat voi olla" mutta minulla on ehkä hieman vähän kompetenssia esittää sellaisia väitteitä.

Mutta mukava kun tulit heti todistamaan todeksi väitteeni että naiset vähättelevät miehen sairautta.

Vierailija
46/72 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ajatellut että sama tauti voi ihan todella vaikuttaa mieheen ja naiseen eri tavalla? Tästä on nimittäin ihan tieteellistä tutkimusta. Esim. flunssan aiheuttamat lihassäryt ovat miehen isomman lihasmassan takia miehillä paljon pahempia ja voivat lisätä sairauden tunnetta.

Voisin minäkin miehenä vähätellä että "eivät ne kuukautiset nyt niin kamalat voi olla" mutta minulla on ehkä hieman vähän kompetenssia esittää sellaisia väitteitä.

Mutta mukava kun tulit heti todistamaan todeksi väitteeni että naiset vähättelevät miehen sairautta.

Lihassärky? Burana huiviin ja jatka hommia, niin se vaimokin joutuu tekemään.

Vierailija
47/72 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen kiva kun esittelette tätä naisten empatian puutetta miesten sairautta kohtaan. Mitä ajattelisit jos joku mies tokaisisi kovia kuukaitiskipuja potevalle naiselle: "Kuukautiskipuja? Buranaa huiviin ja jatka hommia. Niin se mieskin joutuu tekemään"?

Vierailija
48/72 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vaimo on ihan sänkypotilas kun on vähänkin kuumetta. Itse taas pystyn toimimaan ellei nyt ole lähelle 39 astetta kuumetta. Eikä tulisi mieleenkään vähätellä vaimoni sairauden tunnetta koska ihmiset nyt vain ovat erilaisia. Mutta täällä näyttää naisilla olevan joku yhteinen päätös että miehen sairaus nyt on vain feikkiä. Eli kyllä näköjään se sairauksien vähättely onnistuu naisiltä ihan yhtä helposti kuin miehiltäkin...

Vierailija
49/72 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mies muuten kiva ja kuuntelee sun huolia ja murheita?

No joo, kyllä se kuuntelee jos on jotain huolia ja osaa olla ymmärtäväinen taas sellaisten suhteen. Se taas onko kiva, niin riippuu vähän päivästä :D Joskus on niin ilkeä että tuntuu etten tunne koko ihmistä.

Ap

Vähän alkaa kuulostaa, ettei se ehkä niin kiva olekaan. Monella persoonallisuushäiriöisellä (niin miehellä kuin naisellakin) yksi ekoista red flageista suhteessa on se, ettei kestä toisen heikkoutta tai sairastamista. Koska se toinen on vain omien tarpeiden tyydyttämistä varten, itse ei kyetä antamaan mitään hoivaa tai hyvää toiselle. Pinnallisesti kyllä kyetään esittämään mukavaa ja ymmärtäväistä, mutta ajan mittaan pinta väkisin rakoilee ja läpi alkaa tulla ilkeydet ja lopulta ihan täysimittainen henkinen väkivalta.

Tämä. Kuulostaa tutulta.

Eksäni esim. käyttäytyi kylmästi jos itkin, sanoi että feikkaan ja haluan vain huomiota, vaikka olisin satuttanut itseni. Huomiota häneltä sai olemalla hänen toiveidensa mukainen, piti olla varpaillaan, käytös epäjohdonmukaista. En vielä tänä päivänäkään osaa feikata kyyneleitä. Elämäni paras päätös oli erota, nyt minulla on rakas joka välittää.

Vierailija
50/72 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko esimerkkejä naisten kyvystä osoittaa myötätuntoa sairastavaa miestään kohtaan? Ei kuitenkaan kuolemanvakavaa sairauttaa vaan sellaisia arjen hankaluuksia jotka muuttavat aikataulut ja suunnitelmat muutaman kerran vuodessa. Väitän, että tiukka paikka naiselle. Jos nyt miehellekin en kiistä.

Vierailija
51/72 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä vaimo on ihan sänkypotilas kun on vähänkin kuumetta. Itse taas pystyn toimimaan ellei nyt ole lähelle 39 astetta kuumetta. Eikä tulisi mieleenkään vähätellä vaimoni sairauden tunnetta koska ihmiset nyt vain ovat erilaisia. Mutta täällä näyttää naisilla olevan joku yhteinen päätös että miehen sairaus nyt on vain feikkiä. Eli kyllä näköjään se sairauksien vähättely onnistuu naisiltä ihan yhtä helposti kuin miehiltäkin...

Meillä sama juttu.

Minä olen se joka potee "miesflunssaa". Mies ottaa vaan buranaa ja paahtaa menemään kuin normaalisti.

Tämä johtuu todennäköisesti siitä, että minulla on lääkityksen takia alentunut vastustuskyky ja kaikki pikkutaudit vetää siksi huonoon kuntoon.

Mies onneksi on empaattinen ja jaksaa ymmärtää.

Vierailija
52/72 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä molemmat jeesaa, kun jompi kumpi sairastaa. Annetaan levätä ja tuodaan tarvittaessa apteekista vaikka särkylääkettä.

Omasta lapsuudesta taas muistan, kuinka oma isäni meni ihan lukkoon, kun äiti sairastui. Hermostui heti ja alkoi pitämään sellaista "täytyykö minun nyt tehdä sitä ja tätä". Puhisi ja kiukutteli, kun tarvitsi meitä lapsia hoitaa ja käydä kaupassa ja tehdä ruokaa. Sitten, kun hän oli kipeänä, niin hänen piti antaa koko päivän maata makuuhuoneessa yksin eikä saanut häiritä ja voivotteli kurjaa oloa jopa teatraalisesti.

Vierailija
53/72 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kyllä molemmat jeesaa, kun jompi kumpi sairastaa. Annetaan levätä ja tuodaan tarvittaessa apteekista vaikka särkylääkettä.

Omasta lapsuudesta taas muistan, kuinka oma isäni meni ihan lukkoon, kun äiti sairastui. Hermostui heti ja alkoi pitämään sellaista "täytyykö minun nyt tehdä sitä ja tätä". Puhisi ja kiukutteli, kun tarvitsi meitä lapsia hoitaa ja käydä kaupassa ja tehdä ruokaa. Sitten, kun hän oli kipeänä, niin hänen piti antaa koko päivän maata makuuhuoneessa yksin eikä saanut häiritä ja voivotteli kurjaa oloa jopa teatraalisesti.

Niin ja ei muuten meitä lapsiakaan hoivannut mitenkään meidän ollessa kipeinä. Painui ulos tekemään jotain eikä jaksanut kuunnella "inisemistä". Eikä tullut kuuna päivänä mieleen, että olisi jäänyt töistä pois kipeän lapsen vuoksi. Äiti aina hoivasi ja kuskasi lääkäriin ja oli tarvittaessa töistä pois.

Vierailija
54/72 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kanssa käyttäytyy aika samalla tavalla ja kerran kun sairastuin vakavasti niin mies käyttäytyi todella oudosti. Ei kertaakaan kysynyt vointiani ja en oikeestaan edes nähnyt hän vaikka yhdessä asuttiin. Sitten myöhemmin joskus puhuin hänen ystävälleen tästä oudosta käytöksestä niin hän kertoi että mieheni oli joskus kännissä avautunut että sillä oli niin suuri pelko että mä kuolen että kun hän edes näki minut niin alkoi voimaan pahoin.

Vierailija
55/72 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Eri asia jos kerran tai kaksi pyydät teetä. Mutta jos se on jatkuvaa "keitätkö kulta mulle teetä?" noin viisi kertaa päivässä niin kyllä se alkaa passuuttamiselta tuntua. Tai jos mies on jo käynyt kaupassa, niin ehkä ei heti innosta lähteä takaisin. Etenkin jos pyyntö on jotain "turhaa" eli jäätelö/suklaa jne.

Jos itse olen oikeasti kipeä tai migreenissä, ei minun tee mieli mitään. Särkylääkkeen jaksan kyllä itse käydä hakemassa kaapista. Vähiten kaipaan mitään lässytystä ja silitystä. Kiitos ei. Liika sääliminen tekee avuttomaksi sen toisen. Miten pärjäisit jos olisit yksin??

Voi olla myös, että valitat liikaa oloasi. Ei se mies voi sille olollesi mitään. Jos on liian sairas liikkuakseen asunnossa, on paikka silloin sairaala.

Jos taas mies tietoisesti jättää esim. Kotityöt tekemättä koska olet kipeä, se on väärin ja olet passannut miehesi lapseksi.

Vierailija
56/72 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on sun kanssa samaa lajia. Hänen pitää olla todella kipeänä ja kuumeen suunnilleen mainitsemassasi 39 asteessa, että hän suostuu lepäämään. Silloinkin mun pitää painostaa kyynelsilmin, pelotella vaarallisilla jälkitaudeilla sekä sillä, että surisin itseni kuoliaaksi, jos hänelle sattuisi jotain kamalaa:(

Vierailija
57/72 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mies muuten kiva ja kuuntelee sun huolia ja murheita?

No joo, kyllä se kuuntelee jos on jotain huolia ja osaa olla ymmärtäväinen taas sellaisten suhteen. Se taas onko kiva, niin riippuu vähän päivästä :D Joskus on niin ilkeä että tuntuu etten tunne koko ihmistä.

Ap

Vähän alkaa kuulostaa, ettei se ehkä niin kiva olekaan. Monella persoonallisuushäiriöisellä (niin miehellä kuin naisellakin) yksi ekoista red flageista suhteessa on se, ettei kestä toisen heikkoutta tai sairastamista. Koska se toinen on vain omien tarpeiden tyydyttämistä varten, itse ei kyetä antamaan mitään hoivaa tai hyvää toiselle. Pinnallisesti kyllä kyetään esittämään mukavaa ja ymmärtäväistä, mutta ajan mittaan pinta väkisin rakoilee ja läpi alkaa tulla ilkeydet ja lopulta ihan täysimittainen henkinen väkivalta.

Tämä. Kuulostaa tutulta.

Eksäni esim. käyttäytyi kylmästi jos itkin, sanoi että feikkaan ja haluan vain huomiota, vaikka olisin satuttanut itseni. Huomiota häneltä sai olemalla hänen toiveidensa mukainen, piti olla varpaillaan, käytös epäjohdonmukaista. En vielä tänä päivänäkään osaa feikata kyyneleitä. Elämäni paras päätös oli erota, nyt minulla on rakas joka välittää.

Mullakin on ollut empatiakyvytön mies. Onneksi jo ex.

Hän suuttui jos itkin. Kun kysyin miksi suuttuu, sanoi hän että "näytät rumalta kun itket". Oli tästä hyvin tuohtunut.

Sairastuminen aiheutti saman reaktion. Mies suuttui. Eniten häntä taisi harmittaa se ettei saanut silloin seksiä.

Saan toisinaan migreenikohtauksia yöllä, ja silloin kipu yltyy todella pahaksi kun lääkettä ei ehdi ottaa ennakoivasti vaan oireet pääsevät kunnolla päälle ennenkuin herään ja saan haettua lääkkeen. Mies tietenkin suuttui minulle jos näin pääsi käymään. Valitti siinä sitten minulle kuinka hän ei pysty nukkumaan kun minä kierin ja ähisen kivuissani. Neuvoi ystävällisesti olemaan hiljaa paikallaan että hän, mahtava herra mies, saa nukuttua.

Tämä mies oli perinyt empatiakyvyttömyyden äidiltään. Tällä äidillä oli vanhoilla päivillä saatu iltatähti. Semmoinen parivuotias oli kun hänet ensimmäisen kerran tapasin. Lapsen hoitaminen oli karua katsottavaa. Jos lapsi vaikka putosi keinusta ja löi päänsä ja alkoi itkemään, tokaisi äitinsä kiukkuisena "Älä viitsi märistä, ei tuo sattunut" ja repi kädestä niin että lapsi itki kahta kauheammin. Äiti ei lainkaan sietänyt lapsen itkua, vaan suuttui siitä, huusi lapselle ja repi ja riuhtoi.

Tämä äiti käytti lastaan kohtaan runsaasti henkistä väkivaltaa. Yksi tapa oli sellainen, että hän osti lapselle kaiken mitä lapsi hoksasi pyytää, ja syytti sitten lasta omista talousvaikeuksistaan. Eihän 2-vuotias osaa laatia perheen budjettia ja tehdä järkeviä päätöksiä siitä mihin raha käytetään.

Vierailija
58/72 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on tuollainen. Ei kestä heikkoutta. Jätti minut ilman rakkautta lapsena ja melkein seurasin samaa polkua, mutta aloin tietoisesti muuttaa käytöstäni, koska en halua olla sellainen. Olematon itsetunto, omat traumat, vaikea kestää heikkoutta...

Vierailija
59/72 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen kiva kun esittelette tätä naisten empatian puutetta miesten sairautta kohtaan. Mitä ajattelisit jos joku mies tokaisisi kovia kuukaitiskipuja potevalle naiselle: "Kuukautiskipuja? Buranaa huiviin ja jatka hommia. Niin se mieskin joutuu tekemään"?

Niin no, niinhän sitä tehdäänkin. Aika harva voi jäädä esim. töistä pois kuukautisten takia. Joihin on parempiakin lääkkeitä kuin Burana.

Vierailija
60/72 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisesta todella pahasta empatiakyvyn puutteesta tulee mieleen joku persoonallisuushäiriöinen ihminen. Kyllä normaalisti tunteva ja välittävä ihminen osaa elää myötätunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän