Kukakohan tämä joulujuhlasta huolestunut opettaja on?
Joulujuhla kirkossa kiellettiin, kouvolalaiskoulun opettaja helpottui: ”Vahvasti uskonnollinen tapahtuma” https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006302950.html
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tämä arvon opettaja ei sitten mene kirkkoon laulamaan kauneimpia joululauluja. Niissähän, hui kauhistus, mainitaan usein esim Jeesus, taivas, enkeli
Saahan opettaja itse mennä minne tahtoo, vaikkei haluaisikaan lapsia pakottaa sinne.
Jos joulujuhla kirkossa ahdistaa niin miten oikeasti voi mennä kauneimpiin joululauluihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tämä arvon opettaja ei sitten mene kirkkoon laulamaan kauneimpia joululauluja. Niissähän, hui kauhistus, mainitaan usein esim Jeesus, taivas, enkeli
Saahan opettaja itse mennä minne tahtoo, vaikkei haluaisikaan lapsia pakottaa sinne.
Jos joulujuhla kirkossa ahdistaa niin miten oikeasti voi mennä kauneimpiin joululauluihin?
Alatko nyt tästä vääntämään? Suurin osa suomalaisista ei käy laulamassa kirkossa joululauluja. Luuletko oikeasti että se on jotain sellaista että voit kiusata sillä ihmisiä:”sitten et saa tulla laulamaan”? Vähän valoja päälle nyt.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen vaadita ahdistusta, että ei halua pakottaa muita uskonnollisiin tilaisuuksiin. Pelkästään empatiaa ja lähimmäisenrakkautta.
Noo. Eiköhän tuon jutun perusteella asia selviä.
Toivottavasti on tyytyväinen kun rehtorit joutuu etsimään uusia juhlapaikkoja ja kaikki halukkaat eivät välttämättä mahdu yleisöksi niihin
Miks se ope ei jätä joulujuhlaa väliin? Nyt kaikki pitäis tehdä silleen ku tää opettaja haluaa ja muut joustaa, koska minä minä minä ja mun mielipiteet.
Vierailija kirjoitti:
Miks se ope ei jätä joulujuhlaa väliin? Nyt kaikki pitäis tehdä silleen ku tää opettaja haluaa ja muut joustaa, koska minä minä minä ja mun mielipiteet.
Ja siinä meni laki ohi ymmärryksen että vilahti 🤣
Kyllä minuakin vähän ihmetyttää, että opettaja inisee, miten häntä ahdistaa mennä kirkkoon, kun on pakko.
Olen itse opettaja, ja kyllä siellä koulussa kaikenlaista joutuu tekemään mallin vuoksi, vaikka ei niin miellyttäisi. Kun ruuaksi on kalakeittoa, niin opettaja ottaa sitä lautaselle, tykkäsi tai ei. Ei siinä voi alkaa parkumaan, että en halua syödä, kun en tykkää kalakeitosta. Ja minunkin on liikuntatunnit pidettävä, vaikka ne eivät ole minulle viikon lempitunnit. Enkä voi lapsille huokailla, että pakko nyt taas tämä liikuntatuntikin hoitaa, vaikka ei kiinnostaisi. Vaan tsemppaan itseeni innon päälle ja tartutan sen lapsiinkin ihan vain siksi, että meillä kaikilla olisi kivempaa.
Jos on kovasti valikoiva ja joustamaton ihminen, niin silloin on kyllä opettajana ihan väärässä ammatissa.
Tällaiset "juhlat pois kirkosta" eivät ajattele mistä löytyy tila johon esim kaikki lakkiaisiin haluavat mahtuvat. Kiva yllätys ylioppilaalle jos koulu joutuu tiedottamaan että tilanpuutteen vuoksi juhlaan saa ottaa vain vanhemmat ja sisarukset mukaan.