Mitä järkeä mennä kahvilaan syömään joku ylihinnoiteltu leivos?
Itse kävin ostamassa hyvän yksittäispakatun muffinssin kaupasta hintaan 1,15e ja menin syömään sen metroaseman penkille.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään järkeä. Itse leivon joskus pullia, tulee halvemmaksi kuin ostaa kaupasta.
T. Lidl-mies.
Miehet nyt onkin se älykkäämpi sukupuoli. Itse tosin olen nainen, mutta naiseksi melko fiksu.
Ap
Ei Ap. Et sinä ole nainen. Olet kyllä ihan selvästi mies.
En koskaan ole saanut kahvilasta hyvää leivosta. Ne kaikki on olleet ällömakeita.
Pitäähän ne rahat johonkin tuhlata että markkinatalous pyörii. Köyhät syököön pullansa kotona.
Vierailija kirjoitti:
Hitto te olette huumorintajuttomia. Itse huvituin niin paljon tuosta kun istuin metroaseman penkllä muffinsia syöden, että ajattelin tehdä siitä hauskan avauksen tänne.
No onneksi muutama mies tajusi asian huumoriarvon 👍
Ap
Sinä et itse näköjään tunnista vitsiä, kun se sulle eteen samalla tavalla tarjotaan. T. Se joku tuolla ekalla sivulla.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan ole saanut kahvilasta hyvää leivosta. Ne kaikki on olleet ällömakeita.
Tätä tulin kanssa kirjoittamaan.
Makeita esansseilta maistuvaa höttöä.
Keitän mieluummin kahvit kotona
Olen ollut töissä kahviloissa ja siksi en osta niistä mitään syötävää. Tietäisittepä sen hygieniatason! ABC:llä katselin sivusta, kun kaveri teki panineja. Ei pessyt käsiään koko työvuoron aikana, vaikka kävi vessassa ja tupakalla, rahasti ja täytti varastoa. Samoilla paskakäsillä. En ikinä enää uskalla syödä ABC:llä enkä muualla. Olen mieluummin nälässä kotiin asti..
Suomessa vielä kun kaikki on pakaste töhnää. Kuvitellaan et on hieno mennä syömään oijeeta leivosta hienoon kahvilaan. Pelkkää mautonta lisäaine/aromi/tärkkelysmassaa jota on pakastettu ja tuotu ties mistä.
Viron puolelle kun menee niin heti maailma muuttuu.
Valtava pettymys oli Kakkugalleria! Aivan järkky paikka! Mautonta sörsseliä ne kakut.
Tätä ajatusmaailmaa en ole koskaan ymmärtänyt. Mulla on pieni palkka, joten en montaa kertaa kuussa kahviloita ja ravintoloita harrasta, mutta ei joku viisi euroa ole mun mielestä ollenkaan paha herkullisesta tuoreesta leivoksesta, jonka joku on käsin valmistanut pientuotantona. Yrittäminen ja suomalainen käsityö maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut töissä kahviloissa ja siksi en osta niistä mitään syötävää. Tietäisittepä sen hygieniatason! ABC:llä katselin sivusta, kun kaveri teki panineja. Ei pessyt käsiään koko työvuoron aikana, vaikka kävi vessassa ja tupakalla, rahasti ja täytti varastoa. Samoilla paskakäsillä. En ikinä enää uskalla syödä ABC:llä enkä muualla. Olen mieluummin nälässä kotiin asti..
Tälläisestä oitis palaute kyseiseen paikkaan. Eihän tuollainen paskakäsillä työskentely ole mistään kotoisin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahviloissa viettävät aikaansa lähinnä wannabe-kultturellit ihmiset.
😂😂😂😂
Ja metroasemalla pullia syövät läskit, köyhät juntit.
Tampereella ei ole metroasemia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska mä olen törkeen rikas! Ja tuntuu mahtavalta pistää rahaa palamaan, kun köyhät istuu metroaseman penkillä muffinsiaan mutustamassa.
No kun en ole köyhä juuri siitä syystä, että osaan käyttää rahaa järkevästi.
Ap
Järkevä rahankäyttäjä ei ostaisi edes sitä muffinssia, koska ethän sä sitäkään oikeasti tarvitse. Ihan turhuutta se on ja rahanhaaskausta. Eli et tosiaan osaa käyttää rahaa järkevästi.
Eikä toi Lidl-mies ole sen parempi. Ei ihminen pullaakaan tarvitse, pelkkää höttöä ja sokeria. Nekin pullaan meneet rahat olis voinut käyttää järkevämmin. Laittaa vaikka säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska mä olen törkeen rikas! Ja tuntuu mahtavalta pistää rahaa palamaan, kun köyhät istuu metroaseman penkillä muffinsiaan mutustamassa.
No kun en ole köyhä juuri siitä syystä, että osaan käyttää rahaa järkevästi.
Ap
Järkevä rahankäyttäjä ei ostaisi edes sitä muffinssia, koska ethän sä sitäkään oikeasti tarvitse. Ihan turhuutta se on ja rahanhaaskausta. Eli et tosiaan osaa käyttää rahaa järkevästi.
Eikä toi Lidl-mies ole sen parempi. Ei ihminen pullaakaan tarvitse, pelkkää höttöä ja sokeria. Nekin pullaan meneet rahat olis voinut käyttää järkevämmin. Laittaa vaikka säästöön.
Öh, Säästö on aina pummaamassa. Mieluummin tuhlaan itse rahani. Vaikka leivoksiin.
Ohis
Tämä. En ole ikinä oppinut mukaan kahvilakulttuuriin. Niissä on kallista, suppea valikoima ja monesti hälyistä. Mutta toki kukin tavallaan.
Kannattaa unohtaa ne ketjuliikkeet, jos haluaa tuoretta, itsetehtyä ja hyvää nisua kahvilasta. Yksityisyrittäjällä on ihan toinen lähtökohta, kuin jollain kakkugallerialla.
Harva siellä kahvilassa istuu joka päivä leivoskahveja nauttimassa ja rahaa tuhlaamassa. Sitä paitsi omiaanhan siellä tuhlaavat eli sikäli en ymmärrä miksi sitä tarvitsee muiden hämmästellä.
Pienillä tuloilla on varaa käydä kerran, pari vuodessa, jos haluaa pientä ylellisyyttä elämäänsä. Sitähän ne kahvilahetket Suomen hintatasolla ovat.
Miksi ostat kalliin yksittäispakatun muffinssin kun halvemmalla saa ison paketin?
Ja vielä halvemmalla voi tehdä itse?
Ja vieläkin halvemmalla voi juoda hanavettä ja syödä ilmaa?
Nii-in, miten nyt kukakin haluaa elämänsä viettää.
Saisipa jostain OIKEASTI kotitekoisia leivonnaisia. Mokkaruutuja, omenapiirakkaa, suklaakakkua, kuivakakkuja... kaikkea. Kaupan leivonnaiset esanssihuuruineen kirvelevät kitalakea ja kahviloiden tuotokset ovat liian "muovisia" / viimeisteltyjä ja ylihinnoiteltuja. Lisäksi nekin jäävät maultaan kakkoseksi aidoille kotitekoisille herkuille.
Ja tärkeä pointti on myös se, että kahviloissa ei saa (muutamia harvoja poikkeuksia lukuunottamatta) rittävän isoa annosta teetä. Tarjolla pitää olla vähintään litran pannullinen hyvin haudutettua vihreää teetä.