Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiralle itsetehtyä ruokaa kysymys tietäjille

Vierailija
10.11.2019 |

Keitän koiralle naudan paistilihaa. Ruskistanko lihat ensin, kuten ihmiselle, vai pelkkä keittäminen?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittäminen on ok. Voisi antaa raakanakin. Yrjölänpuuroon sekoitan kypsän puuron sekaan raa'at jauhelihat ja ne kypsyy siinä kuumassa puurossa.

Vierailija
2/22 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raakana tietysti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte ruskistaa.

Vierailija
4/22 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinkaupassa on edullisempia vaihtoehtoja kuin marketeissa, kannattaa tutustua raakaruokaan.

Vierailija
5/22 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina antanut naudan raakana. Sika-naudan kypsennän. Hevosen paistijauheliha menee raakana. Lohi raakana. Broileri kypsänä.

Itse käytän vain ihmisravinnoksi kelpaavaa.

Vierailija
6/22 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raakana, ääliö.

Vierailija
7/22 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat syö lihansa raakana, älä inhimillistä niitä.

Vierailija
8/22 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annan vain ihmisille tarkoitettua naudanlihaa keitettynä. Keitetty säilyy paremmin kuin raaka.

Vierailija
9/22 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina antanut naudan raakana. Sika-naudan kypsennän. Hevosen paistijauheliha menee raakana. Lohi raakana. Broileri kypsänä.

Miksi?

Vierailija
10/22 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan raakaa nautaa, sikaa, lammasta riistaa kaurista , bambia, hirveä jne. 

Muista raakakypsyttää maittavaksi.

Siihen en ota kantaa olisivatko nämä lihat halunneet kuolla mutta :)

Vierailija
11/22 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

No kun meidän höpönassu niin tykkää siitä.

Hän niin tykkää. 

Vierailija
12/22 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi täytyy keittää taikka paistaa? Millähän ne villit koirat ja koiransukuiset kypsentävät lihat?

Vierailija
13/22 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira haluaa syödä lihan lisäksi muitakin ruhonosia, joten raakaruokavalmisteet ovat erittäin hyviä koiran terveydelle, ruuansulatukselle ja koiran makuaistille. 

Vierailija
14/22 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ruhonosia antaisin lihan lisäksi? Ja mistä niitä saa? Ap

Vierailija
15/22 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mush barf sarja on ollut ihan ok

Vierailija
16/22 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä keitän koiralleni lihat, koska sairastui raa'asta. Varmaan monille koirille raakaravinto sopii, mutta selvästikään kaikille ei. Laitan isoon kattilaan ja kuorin enimmät vaahdot pois ennen kuin alkaa kiehua. Lisään puuroon myös rasvaista lientä reilusti lihan lisäksi.

Vierailija
17/22 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ruhonosia antaisin lihan lisäksi? Ja mistä niitä saa? Ap

Osta koiranruokaa vaikkapa Murren Murkinasta, missä on valtava valikoima laadukasta raakaruokaa tai Mustista ja Mirristä, missä on sielläkin melko laaja valikoima. 

https://www.murrenmurkina.com/koirat/tuote/murren-classic-lammas-mix-18…

Vierailija
18/22 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi täytyy keittää taikka paistaa? Millähän ne villit koirat ja koiransukuiset kypsentävät lihat?

Syövätkö villikoirat myös Yrjölän puuroa? Madotetaanko villikoirat säännöllisesti? Kauanko ne mahtavat ylipäätään elää?

Vierailija
19/22 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä keitän koiralleni lihat, koska sairastui raa'asta. Varmaan monille koirille raakaravinto sopii, mutta selvästikään kaikille ei. Laitan isoon kattilaan ja kuorin enimmät vaahdot pois ennen kuin alkaa kiehua. Lisään puuroon myös rasvaista lientä reilusti lihan lisäksi.

Usein sairastuminen johtuu siitä, mitä eläintä liha on eikä raakuudesta. Meillä ei sovi raaka nauta, sika tai lohi. Lammas, poro, hevonen, kana, fasaani, peura jne. sopii kyllä raakanakin. 

Vierailija
20/22 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

En ole varma mihin kohtaan tuo "miksi?" oli tarjoitettu, mutta raa'assa sian lihassa on trikiini riski. Suomalaista lihaa käytettäessä riski on kylläkin erittäin pieni (suomessa lihasta otetaan kokeet ennen elintarvikkeeksi hyväksymistä), mutta on olemassa kuitenkin. Naudassa vastaavaa riskiä ei ole, joten en näe syytä syöttää koiralle sikaa raakana edes pienellä riskillä, kun vaihtoehtojakin kerran on.