Toivon murtavani jalan tms ettei tarvitsisi mennä töihin.
Olen vaan niin väsynyt ja kyllästynyt työn tekoon.
Kommentit (16)
Rohkeasti irtisanot itsesi. Ei se sen kummenpaa. Ehkä siellä työpaikallakin toivovat sun lähtevän.
Tiedän tunteen. Kävisit nyt kumminkin ensin työterveydessä juttelemassa. Varmaan se saikku irtoisi muutenkin kuin jalan murtamisella. Voimia sinulle.
Oon aina ollu sitä mieltä, että jaksaminen on asennekysymys ja ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin pakko jaksaa. Tiedän, että typerä ajatusmalli. Mutta tämän takia kynnys työterveyteen menemiseen on korkea, koska en ole "oikeasti" sairas. Ap
Vierailija kirjoitti:
Oon aina ollu sitä mieltä, että jaksaminen on asennekysymys ja ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin pakko jaksaa. Tiedän, että typerä ajatusmalli. Mutta tämän takia kynnys työterveyteen menemiseen on korkea, koska en ole "oikeasti" sairas. Ap
Kyllä noin vakava työuupumus, on jo ihan oikea sairaus, eikä ole pakko jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas kuulostaa siltä, että olet vakavasti sairas.
Hae pikaisesti itsellesi apua, ennen kuin itsetuhoiset ajatukset valtaavat mielesi täysin.
Vierailija kirjoitti:
Mutta voi olla että kohta olet, ja sitten saattaa olla liian myöhäistä. Kukaan muu ei sinun terveydestä huolehdi kuin sinä itse. Mutta se että nyt vielä ymmärrät sen että jotain on pielessä. Toimi vaan, reippaasti sinne työterveyteen.
Huh en ole ainut. Olen jo jonkin aikaa miettinyt auton alle jäämistä tai vastaavaa mistä pääsisi pidemmäksi aikaa sairaalaan lepäämään.
Ota pari päivää lomaa jos et halua lääkäriin mennä.
Ota pari päivää lomaa jos et halua lääkäriin mennä.
Mulla on ollu sama tunne että sattuispa jotain ettei tarvitsisi mennä töihin.
Mikä teitä ihmisiä vaivaa? Tuokin on jo itsetuhoista ajattelua, hoitoon nyt ja äkkiä!
Onko ap sinulla työ josta et pidä vai ikävät työkaverit?
Itselläni oli vastaavia ajatuksia 10 vuotta sitten, vihasin työtäni ja työyhteisö oli sairas.
Paloin loppuun, kaiken sen omituisuuden keskellä sanoin itseni irti ja jäin vuodeksi kotiin toipumaan.
Muutin toiselle paikkakunnalle ja etsin töitä. Löysin kivan työn jossa mukavat työkaverit, reilu työilmapiiri.
Näiden 8 vuoden aikana olen ollut sairauslomalla 6 päivää ja nekin flunssan vuoksi.
Kyllä olet oikeasti sairas ja se johtuu jostakin syystä työolosuhteissa. Ratkaisuina on työpaikan vaihto tai marssiminen työterveyteen. Ei töissä aina kivaa ole mutta jos mieluummin haluaisi vahingoittaa itseään kuin mennä töihin niin ei olla enää normaalin puolella. Ja ”jaksaminen on asennekysymys” on ihan höpö höpöä jos työt on vaikkapa jaettu epäoikeudenmukaisesti tai johtaminen kusee. Molemmista on kokemusta ja aika rajusti piti vaatia oikeuksiaan ennen kuin asioille tehtiin mitään omassa työpaikassani.
Suht sama tilanne, tosin ahdistunut pikemmin kuin kyllästynyt.