Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi nyt on siis pienempi paha: sokeri vai rasva? Jos jotain haluaa herkutella niin karkkeja vai sipsejä ??

Vierailija
09.11.2019 |

?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaamattomia pähkinöitä tai tosi tummaa sokeritonta suklaata.

Vierailija
2/15 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suolaamattomia pähkinöitä tai tosi tummaa sokeritonta suklaata.

Komppaan. Konjakkia päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniluumutomaatteja koska viinirypäleitä on paljon hedelmäsokeria :p

Vierailija
4/15 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä kumpikaan. Kokonaisuus ratkaisee. Jos syöt hiilaripitoisesti, niin ei siihen kannata liikaa rasvaa ynnätä päälle. Jos toisinpäin, ei hiilareita.

Vierailija
5/15 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juusto on loistava herkku. Sipsit on pahin mahdollinen, koska niissä on sekä rasvaa että sokeria (tärkkelys on sokeria).

Vierailija
6/15 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpaakaan. Katsopa niiden ravintosisältöä ja huomaat, että molemmat täynnä hiilaria eli sokeria. Sipseissä vielä lisäksi huonoa siemenöljyä.

Vierailija
7/15 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rypäleet siemenillä kuulemma puhdistavat munuaisia? Mistä niitä saa enää

Vierailija
8/15 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen siirtynyt maustamattomiin sipseihin. Maustetuissa on sokeria ja joskus myös lisänä glukoosi-fruktoosisiirappia! Mä tykkään Rainbown Sea salt -maalaisperunalastuista. 

Vierailija
9/15 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoinen syöminen. Tee itse omat makeat ja suolaiset herkut. Tai ennemmin kuivattuja hedelmiä, kuin karkkia. Popparit sipsien tilalle, voit itse säädellä rasvan ja suolan määrää.

Vierailija
10/15 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrä ratkaisee. Ei kummallaan ole merkitystä jos sitä nauttii sen 20g

Vierailija
11/15 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pienempi paha, kumpi lihottaa sinua vähemmän. Minä pysyn sokeripitoisella herkuttelulla normaalipainoisena, joten suosin sitä rasvapitoisen mässyn sijaan.

Vierailija
12/15 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina pitänyt sokeria pahempana kuin rasvaa. Ilman sokeria ihminen tulee toimeen, mutta ilman rasvaa ei. Tai en tiedä...

Vierailija
13/15 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään kasvislastuja joista myös lapset pitävät, karamellejäkään ei ole pakko ostaa ainakaan aina valmiina.

kurkkusipsit: isohko kurkku (kannattaa valita jo hieman nahistunut), leikkaa kurkku noin 7 millin viipaleiksi, laita viipaleen kulhoon ja mausta suolalla, chilillä, kanelilla (vain mielikuvitus rajana), hae hieman rapeutta kurkkuviipaleisiin käyttämällä kuumalla hyvin voilla voidellulle pannulla (ylijäämä voin voi käyttää myöhemmin esim popkorneihin) ja laita siivut ilmavasti uunipellillä (200astetta 25-30 min)- näitä rakastavat kaikki.

Meillä on omanaan kurkkuja siis jotka lapset kesällä hoitivat kurkkumaan ja lapset ihan kasvatti halloweeniksi oranssit kurkut ja jouluksi punaiset kurkut elintarvikeväreillä vesiviljeltyinä ämpärissä.

Karamellit voi tehdä helposti kuumentamalla hunajaa kattilassa tai pannulla, lisäämällä sokeria ja mausteita (lakritsi, pihlajanmarja, eucalypytys)- tahdas viilennetään esim parvekkeella ja leikataan kuutioiksi. Oikeastaan näissä karamelleistä on parasta se voissa kärähtänyt hunaja, ihanaa esim ihan omenenviipaleen päällä.

Nokkosestaa saa jänniä salmiakkikarkkeja kun nokkoshakkelukseen lisätään suolaa ja hunajaa ja friteerataan pieninä palloista voissa tai ruokaöljyssä. Hyvä tapa on laittaa sellaiseen teehaudutuspalloon nokkostahna ja käyttää ihan upoksissa erittäin kuumassa voissa.

Vierailija
14/15 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt sitä mitä mieli tekee. Muuten käy niin, että syöt enemmän kuin muuten söisit. "Korvikkeista" tulee vain paha mieli ja tekee mieli syödä paljon, kun taas sitä mitä oikeasti tekee mieli syödä riittää pienempi määrä.

Parasta olisi, jos ihmiset yksinkertaisesti korjaisivat suhteensa ruokaan sen sijaan, että yrittäisivät manipuloida syömisiään. Silloin ei tarvitsisi miettiä tällaisia turhanpäiväisyyksiä ja elämä ja ruoka maistuvat sata kertaa paremmalta.

Vierailija
15/15 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juusto on loistava herkku. Sipsit on pahin mahdollinen, koska niissä on sekä rasvaa että sokeria (tärkkelys on sokeria).

Suosittelet tyydyttynyttä rasvaa juuston muodossa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi