Miksi päädyit siihen ammattiin, missä nyt olet?
Onko kyse jostain unelmasta, josta haaveillut vai ajauduitko työhösi elämän kuljettamana?
Kommentit (33)
Sattumalta. Se oli ensimmäinen työpaikka, jonka valmistumisen jälkeen sain. Kymmenen vuoden päästä yritin vaihtaa alaa, niin en päässyt muualle. Mutta tähän pääsen koska tahansa, koska osaan homman.
Vierailija kirjoitti:
En päässyt siihen kouluun mihin hain (bio kemia) ja kakkosvaihtoehtona oli tietoliikenne ja nyt olen hyvissä hommissa ja matkustelen ympäri maailmaa noin 7000€ palkalla.
Sinulla oli onni onnettomuudessa. Minulla kävi toisinpäin. Pääsin opiskelemaan sekä tietotekniikkaa että biotekniikkaa. Aloitin ensin tietotekniikan opiskelun korkeakoulussa, mutta en päässyt siihen maailmaan sisälle ja vaihdoin seuraavana vuonna lukemaan biotekniikkaa. Olen elänyt yli 20 vuotta reippaasti alle 3000 e/kk bruttopalkalla ja välillä ollut myös työttömänä.
adhd. En nytekään pysty lukemaan eikä ajatustoimi kun en ole ottanut lääkkeitä.
Mä valitsin työllistävyyden perusteella. Pieni palkka, mutta silläkin sai velat pois, nyt en enää tee kokopäivätyötä.
En päässyt opiskelemaan sitä alaa mitä ensisijaisesti hain. Olisin halunnut opiskella arkeologiaa Helsingin yliopistossa, mutta en päässyt sisään. En vaan ole luonteeltani sellainen että jaksaisin lukea hirveästi kirjoja ja eihän se pääsykoe tietenkään silloin mennyt hyvin.
Päädyin sitten kakkosvaihtoehtona Teknilliseen korkeakouluun ja valmistuin diplomi-insinööriksi. Matikka oli aina helppoa ja pääsin heittämällä opiskelemaan - ekalla yrityksellä tuotantotaloudelle.
Jälkikäteen ajateltuna parempi, että kävi näin. Nyt on riittänyt enemmän kuin tarpeeksi töitä ja palkkakin on mukava. Arkeologina olisin ollut pätkätyöläinen pikkupalkalla.
N42
Mun unelma-ammatti oli pienenä poliisikoira. Sitten halusin perustaa vanhainkodin hylätyille eläimille.
Päädyin opiskelemaan luomumaataloutta. En ole yhäkään varma muusta, kuin että haluan tehdä jotain merkittävää eläinten parissa. Pää olisi riittänyt vaikka ell opintoihin, mutta olen ikuinen alisuoriutuja ja onnellinen tavallisena rivityöläisenä.
Jos joskus innostuisin yrittäjyydestä, niin perustaisin varmaan jonkun kotieläinpihan, jossa myös bread & breakfast tms.
Vierailija kirjoitti:
Mun unelma-ammatti oli pienenä poliisikoira. Sitten halusin perustaa vanhainkodin hylätyille eläimille.
Päädyin opiskelemaan luomumaataloutta. En ole yhäkään varma muusta, kuin että haluan tehdä jotain merkittävää eläinten parissa. Pää olisi riittänyt vaikka ell opintoihin, mutta olen ikuinen alisuoriutuja ja onnellinen tavallisena rivityöläisenä.
Jos joskus innostuisin yrittäjyydestä, niin perustaisin varmaan jonkun kotieläinpihan, jossa myös bread & breakfast tms.
bed&breakfast siis piti olla...
Sarja epäonnisia tilanteita ja huonoja valintoja.
Aktiivimalli alkoi kiusaamaan ja kunnan työhönohjauksesta löytyi tämä työ.
Ja siis maailmassa on paljon mielenkiintoisia ammatteja, joten en pidä ollenkaan mahdottomana suunnata katsettani muuallekkin, jos en terveydenhuoltoon pääse.