Lapsettomien pitäisi todellakin tajuta olla valittamatta väsymystä lapsiperheellisille!
Heillä on käytössä kaikki maailman aika nukkumiseen ja itsestä huolehtimiseen, toisin kuin lapsiperheen vanhemmilla. Tajuaisivat keskenään tilittää mukarankkaa arkeaan.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Itseppä olette valinneet sen, että teette niitä lapsia. Nytkö se ei olekaan niin ihanaa ja ihmeellistä? Minua ei kiinnosta teidän väsymyksenne, jos se johtuu kakaroistanne, koska olette itse osanne valinneet
Mikä saa lapsettomat kirjoittamaan kerta kerran jälkeen tätä "itse olette valinneet" -jauhoa?
Mitäpä, jos joku ei olekaan valinnut, vaan on pakotettu?
Mitäpä jos ei tiennyt, että lapsiarki onkin paljon vaikeampaa (ei mikään höpötihöp haastava/haasteellinen) kuin oli kuvitellut; ei sitä lasta voi seinäänkään heitää tai tekemättömäksi tehdä.
Ei, ei saa äiti valittaa, mutta sinkku/lapseton saa hirveästi koko ajan valittaa kuinka on raskasta krapulassa, työssä, elämässä???????????????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseppä olette valinneet sen, että teette niitä lapsia. Nytkö se ei olekaan niin ihanaa ja ihmeellistä? Minua ei kiinnosta teidän väsymyksenne, jos se johtuu kakaroistanne, koska olette itse osanne valinneet
Mikä saa lapsettomat kirjoittamaan kerta kerran jälkeen tätä "itse olette valinneet" -jauhoa?
Mitäpä jos ei tiennyt, että lapsiarki onkin paljon vaikeampaa (ei mikään höpötihöp haastava/haasteellinen) kuin oli kuvitellut; ei sitä lasta voi seinäänkään heitää tai tekemättömäksi tehdä.
Ei, ei saa äiti valittaa, mutta sinkku/lapseton saa hirveästi koko ajan valittaa kuinka on raskasta krapulassa, työssä, elämässä???????????????
No niinpä!! Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku voi olla omaishoitaja, eikö saa valittaa väsymystä? Joku voi kärsiä unettomuudesta, ei vissiin saa valittaa. Eikä syöpäpotilaat, ei anemiasta kärsivät, eikä ketkään muut kuin marttyyriäidit, jotka tekevät illalla lasten läksyt heidän puolestaan ja nousevat aamulla kolmelta leipomaan lapsille aamusämpylöitä; vain he ovat tarpeeksi marttyyreitä, että saavat luvan valittaa.
Palstalta opittua: oli lapsettomalla kuinka raskas tilanne tahansa, lapsellisella on aina lapset ja se on lähtökohtaisesti väsyttävämpää kuin mikään muu maailmassa.
Palstalta opittua: lapselliset ovat superidiootteja, koska kehtasivat saada lapsia ja lapsettomien kaikki kolhut ovat suurempia kuin lapsellisten kolhut heidän lapsiensa kolhuista nyt puhumattakaan!
Mieluummin pari lasta kuin parantumaton luuydinsyöpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihminen Suomessa pakotetaan äidiksi (eikä vain biologisesti)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka käski hankkia lapsia?? Harmittaako nyt?
Tämä.
Tosin lisäyksellä että on myös ärsyttävää että yhden lapsen vanhemmat eivät saa valittaa koskaan väsymystä koska ”ettehän te ees väsymyksestä mitään tiedä kun teillä on vaan yksi lapsi”.
No sorry vaan - oliko pakko hankkia kaksi???
Kaksosten äidit voi aina päihittää molemmat. Heillä on ollut kaksi vauvaa saman aikaa hoidettavana, kyllä kaksosten äidit ansaitsevat valittaa väsymyksestä enemmän kuin muut äidit.
Mitä tämä räninä hyödyttää, lievittääkö se jonkun väsymystä tai saiko ap orkun?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lapsetonkin voi olla ihan tajuttoman väsynyt.
No ei oikeasti voi. Miettisit siihen vielä päälle ne lapset...
Eikä tavallisen lapsen äiti saa valittaa sellaiselle jolla on erityislapsi.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tästä juuri vähän aikaa sitten viimeksi riidelty?
Joo, ap on ilmeisesti ottanut provoaiheen aikaisemmasta keskustelusta.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3547327/et-tieda-todellisesta-vasymykse…
Mun isoäiteellä oli 8 kakaraa ja isoisä taisteli talvisodassa ja viisi vuotta sodassa. Isoäitee ei koskaan sanonut olevansa väsynyt. En ole hienompaa ihmistä tavannut. Viisas ja lempeä. Aina läsnä neuvon antajana.
Vierailija kirjoitti:
Edellisessä ketjussa samaisesta aiheesta eräs äiti kylläkin kertoi, että syöpä ei ollut mitään verrattuna siihen kuinka väsyneeksi lapset tekevät. Peukutuksia sateli. Että silleen.
Mua ei väsyttäneet lapset niinkään, koska ne olivat älykkäitä ja ihania synnyttyään älykkäistä vanhemmista. Mutta 2 lasta, toisen keskosuus, opiskelu hoitovastuun ohella ja sitova työ lasten mentyä hoitoon yhdistyneenä puolison käytännössä puuttumiseen kotoa 4 vuotta arki-iltoina johti uupumiskierteeseen, joka katkaisi liian ahkeran aasin selän. Siitä kuntouduttuani rakensin ok-talon pystymetsätontille 3 kuukaudessa ja muutimme siihen, minkä jälkeen ajoin autolla ympäri.
Sen koommin en oikein kuntoon tullut. Muisti ei vain suostu toimimaan eikä keskittymiskyky.
Syy ei ole lapsissa vaan siinä, että rohmusin ihan liikaa kaikkea.
Olen haistavinani kateutta.
Minkä minä sille voin, että minulla on ihana lapsi/teini, joka pärjää koulussa hyvin, harrastaa urheilua, elää terveellisesti, on kohtelias ja ikäänsä nähden hyvin kiltti.
Hän on hyvin hoikka, kaunis piireiltään ja hänellä on erittäin paksut hiukset, tummat ripset ja hyvä iho.
Lapseton kadehtisi, lapsellinen kadehtisi, kun näkisi.
Anteeksi vain, että mielestäni tämä ketju on täynnä selvää kadehtimista puolin ja toisin lukuun ottamatta luuydinsyöpää, mikä toivoakseni onkeksitty juttu.
Käyttäjä3185 kirjoitti:
Mun isoäiteellä oli 8 kakaraa ja isoisä taisteli talvisodassa ja viisi vuotta sodassa. Isoäitee ei koskaan sanonut olevansa väsynyt. En ole hienompaa ihmistä tavannut. Viisas ja lempeä. Aina läsnä neuvon antajana.
Mullakin aivan ihana - maailman ihanin ja kultaisin - mummo (ja neljän lapsen äiti), mutta silti hän valitti sitten vanhana ja sairaana ainoalle häntä aktiivisesti hoitaneelle läheiselle eli äidilleni. Ei kukaan ole täydellinen. Kyllä kaikki valittavat jossain kohtaa ja se on mielestäni ihan sallittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi, Pyhä Yksinkeraisuus...
.
.
.
SuomessaKIN voi ihmisen pakottaa äidiksi.
Mietipä nyt tätä illan päälle, miten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellisessä ketjussa samaisesta aiheesta eräs äiti kylläkin kertoi, että syöpä ei ollut mitään verrattuna siihen kuinka väsyneeksi lapset tekevät. Peukutuksia sateli. Että silleen.
En tiennyt tuota. Okei, pidän mieluummin rankat syöpähoidot, lääkitykset ja sädehoidon. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi, Pyhä Yksinkeraisuus...
.
.
.
SuomessaKIN voi ihmisen pakottaa äidiksi.
Mietipä nyt tätä illan päälle, miten.
Abortti, lapsen antaminen adoptioon, vanhemmuudesta luopuminen ovat kaikki täysin mahdollisia Suomessa.
Tietysti jos ihmistä pidetään salaa jossain vankina, niin sitten ehkä voidaan pakottaa äidiksi, mutta luulisi että silloin on isompiakin ongelmia kuin lapsenhoidosta johtuva väsymys...
Vierailija kirjoitti:
Olen haistavinani kateutta.
Minkä minä sille voin, että minulla on ihana lapsi/teini, joka pärjää koulussa hyvin, harrastaa urheilua, elää terveellisesti, on kohtelias ja ikäänsä nähden hyvin kiltti.
Hän on hyvin hoikka, kaunis piireiltään ja hänellä on erittäin paksut hiukset, tummat ripset ja hyvä iho.
Lapseton kadehtisi, lapsellinen kadehtisi, kun näkisi.
Anteeksi vain, että mielestäni tämä ketju on täynnä selvää kadehtimista puolin ja toisin lukuun ottamatta luuydinsyöpää, mikä toivoakseni onkeksitty juttu.
Mukavaa, että sinulla on kaunis lapsi. Hänellä taitaa olla fiksu ja hyvännäköinen isä.
Tietenkin kaikki luuydinsyöpämaininnat ovat keksittyjä.
Huutista ap:lle. Otahan huomenna uusiksi, jospa vaikka sitten lähtisi provo lentoon. Tämä ei lähde.