Mitä konkreettista olet tehnyt väestön liikakasvun estämiseksi?
Itse en ole antanut penniäkään yhteenkään keräyjseen.
Kommentit (66)
Tämän vuoden aikana ihmisten määrä on jo lisääntynyt yli 69 miljoonalla tätä kirjoitettaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tehnyt (tietääkseni) yhtään lasta.
En myöskään anna rahaa keräykseen, verorahoista menee iso siivu kehitysapuun ja kun maksan n. 60 t€ veroja vuodessa niin sen pitää riittää ja hallituksen huolehtia että se kohdistuu oikein.
2 pitäis tehdä, se ei lisää väestöä mutta pitää sitä yllä kohtuullisesti.
Kyllä se vaan lisää maapallon väestöä tasan kahdella. Maailman väkiluku kasvaa noin 360000 uutta ihmistä per päivä tahdilla.
Kyllä määkin osaan leikkiä isoilla numeroilla:
7 700 000 000
360 000
Tuo 360 000 ihmistä on tosi pieni osa maailman kokonaisväkimäärästä. Maailman väkiluvun kasvunopeus oli suurin jo 1960-luvun alussa. Siinä asti ollaan tultu koko ajan alaspäin.
Suurimmassa osassa maailmaa hedelmällisyysluku on alle 2,1, tai kovaa tulossa siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan kysyn kirjoitti:
Miksi minun pitäisi tehdä asialle yhtikäs mitään?
Koska maapallo tuhoutuu ellei asialle tehdä mitään.
Vaikka Suomessa ei tehtäisi yhtään lasta, se ei vaikuta yhtään mitään. Ne toimenpiteet pitäisi osoittaa kolmansiin maihin, siellähän se varsinainen väestöräjähdys on menossa.
Mitkä ne kolmannet maat ovat?
Maailman väestö kasvaa joka kuukausi Suomen väkilukua vastaavalla määrällä. 15 vuodessa tulee taas miljardi ihmistä lisää! Sekö ei ole jonkun mielestä liikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan kysyn kirjoitti:
Vaikka Suomessa ei tehtäisi yhtään lasta, se ei vaikuta yhtään mitään. Ne toimenpiteet pitäisi osoittaa kolmansiin maihin, siellähän se varsinainen väestöräjähdys on menossa.
Mitkä ne kolmannet maat ovat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tehnyt (tietääkseni) yhtään lasta.
En myöskään anna rahaa keräykseen, verorahoista menee iso siivu kehitysapuun ja kun maksan n. 60 t€ veroja vuodessa niin sen pitää riittää ja hallituksen huolehtia että se kohdistuu oikein.
2 pitäis tehdä, se ei lisää väestöä mutta pitää sitä yllä kohtuullisesti.
Kyllä se vaan lisää maapallon väestöä tasan kahdella. Maailman väkiluku kasvaa noin 360000 uutta ihmistä per päivä tahdilla.
Kyllä määkin osaan leikkiä isoilla numeroilla:
7 700 000 000
360 000
Tuo 360 000 ihmistä on tosi pieni osa maailman kokonaisväkimäärästä. Maailman väkiluvun kasvunopeus oli suurin jo 1960-luvun alussa. Siinä asti ollaan tultu koko ajan alaspäin.
Suurimmassa osassa maailmaa hedelmällisyysluku on alle 2,1, tai kovaa tulossa siihen.
Se suurimman osan puuhastelu ei merkitse mitään kun se pienin osa lisääntyy enemmän kuin pallon kestokyky on. Se siitä numeroleikistä.
Siis tää Hopeakettu on tehnyt jotain todellista! 🤠
Rekkasin itseni tänne nickillä Hopeakettu. Se varmistaa sen ettei tää ainakaan pääse edes naisia lähelle saatika lisääntymään 😆
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Pitäisi säätää maailmanlaajuinen kielto, että ihmiset ei saisi lisääntyä seuraavaan 10 vuoteen ja toistaa tämä aina 100 vuoden välein. Elintasoa myös pitäisi nostaa köyhemmissä maissa niin että se lasten tekeminen myytäväksi ja eläkkeeksi loppuu. Ei ne niitä rakkaudesta hanki vaan kulutushyödykkeeksi ja sen voi ihan hyvin kieltää vaikka kokonaan. Kiinassa ja Intiassakin on jotain toista miljardia ihmistä. Voisivat ihan hyvin laittaa kaiken lisääntymisen ihmiskunnan takia kieltoon seuraavaksi 50 vuodeksi. Turha niitä saman näköisiä ihmisiä on tunkea maapalloa täyteen. kyllä muutamasta jo käsityksen saa miltä ne näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Maailman väestö kasvaa joka kuukausi Suomen väkilukua vastaavalla määrällä. 15 vuodessa tulee taas miljardi ihmistä lisää! Sekö ei ole jonkun mielestä liikaa?
Se on todella liikaa! Lapsia syntyy ja samaan aikaan lääketieteen kehityksen myötä, ihmiset elävät vanhemmiksi. Syntyvyyden säännöstely pitäisi kohdentaa sellaisiin maihin, missä sillä olisi todellista vaikutusta tähän väestön liikakasvuun, ts Afrikka ja Kaukoitä ja samoin jotkut Etelä-Amerikan maat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan kysyn kirjoitti:
Samoin, turha täällä on puhua mistään ilmaston suojelusta esim pientalojen puilla lämmittämistä vastaan, sillä laajat maastopalot USA:ssa ja Australiassa, valtavat savut Intiassa, nuo ne pitäisi saada hallintaan.
Tälläisten kommenttien kirjoittajat ilmeisesti kuvittelevat että Suomessa se elämä jatkuu samalla mallilla vaikka muu maailma ympäriltä tuhoutuisi.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi säätää maailmanlaajuinen kielto, että ihmiset ei saisi lisääntyä seuraavaan 10 vuoteen ja toistaa tämä aina 100 vuoden välein. Elintasoa myös pitäisi nostaa köyhemmissä maissa niin että se lasten tekeminen myytäväksi ja eläkkeeksi loppuu. Ei ne niitä rakkaudesta hanki vaan kulutushyödykkeeksi ja sen voi ihan hyvin kieltää vaikka kokonaan. Kiinassa ja Intiassakin on jotain toista miljardia ihmistä. Voisivat ihan hyvin laittaa kaiken lisääntymisen ihmiskunnan takia kieltoon seuraavaksi 50 vuodeksi. Turha niitä saman näköisiä ihmisiä on tunkea maapalloa täyteen. kyllä muutamasta jo käsityksen saa miltä ne näyttää.
Miten aioit tuon käytännössä toteuttaa? Onko oikeen joku konkreettinen ehdotus?
Olen tenhyt viisi lasta. Ensi alkuun kuulostaa tietenkin ilmaston tuhoamiselta moneb kiihkomielisen korvissa, mutta ei itse asiassa ole sitä. Olemme tekniikan lisuri ja DI, ymp.tekn ja energ.tekn ja kiinnostuneita ratkaisemaan ilmastonmuutosta omalta osaltamme. Lapset kasvatamme ekologisiksi ja olemme kannustaneet luonnotieteisiin, hyvällä menstyksellä. Lapset ovat kiinnostuneita asiasta ja aikovat kouluttautua ”alalle”, toki vielä ovat nuoria ja mieli voi muuttua. Mutta kolme haluaa insinööriksi, yksi biologiksi ja yksi on vielä liian pieni sanomaan :)
Pointti on se että tällä tavalla ilmastonmuutosta kannattaa ratkoa, tehdä KOULUTETTUJA lapsia jotka aikanaan keksivät uudet teknologiat ja ratkovat ongelmia. Omatkin lapseni jo miettivät keinoja ottaa hiilidioksidia ilmakehästä talteen. Tällä lailla se ilmastonmuutos korjataan, mikään muovipusseista luopuminen ei enää valitettavasti riitä. Myös minä ja puolisoni temme työtä asiab tiimoilta.
Lopputulos: perheemme seitsemän henkilöä tekevät työtä kaikin voimin maapallon pelastamiseksi.
Suomen väestönkasvu olisi pienenemään pain kovastikin, mutta epäpätevät politikot koettavat vain ahneuksissaan kasvattaa sitä. Ja kaiken takana on vain raha. Ei mietitä yhtään tulevaisuutta muun kuin lompakon kautta. Väestömäärän hallinnan sivutuotteena myös ilmasto-ongelmat vähenisivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan kysyn kirjoitti:
Samoin, turha täällä on puhua mistään ilmaston suojelusta esim pientalojen puilla lämmittämistä vastaan, sillä laajat maastopalot USA:ssa ja Australiassa, valtavat savut Intiassa, nuo ne pitäisi saada hallintaan.
Tälläisten kommenttien kirjoittajat ilmeisesti kuvittelevat että Suomessa se elämä jatkuu samalla mallilla vaikka muu maailma ympäriltä tuhoutuisi.
No vaikka me kaikki täällä Suomessa rypisteltäisiin otsa hiessä, se ei auta yhtään mitään! Elellään siis rauhassa ja rennosti niin kauan kuin tätä rauhaa piisaa. Ei meidän lastenteko lakko auta mitään, eikä se että ahdistumme täällä pientalojen hiukkasista. Se ei vaan auta, jos isot toimijat eivät tee mitään. Hyttysen ininää se on ja turhia unettomia öitä.
Kehitysapu on suuri väestönkasvun pienentävä asia. Ehkäisy on sillä useammalle tarjolla ja lapsikuolleisuuden uhka pienempi, eli ei tarvitse tehdä sen takia useampia lapsia. Koulutus pienentää perhekokoa ihan suoraan.
Jos haluatte pienentää väestönkasvua kehitysmaissa, niin rahallinen apu sinne on tehokas tapa.
Omalta osaltani 2 aborttia ja sterilisaation.
Olen tehnyt yhden abortin sekä sterilisaation. Sanoin myös miesystävälleni, etten aio tehdä enää lapsia. Ja ehkäisyäkin olen käyttänyt nuorempana.
Vierailija kirjoitti:
Olen tenhyt viisi lasta. Ensi alkuun kuulostaa tietenkin ilmaston tuhoamiselta moneb kiihkomielisen korvissa, mutta ei itse asiassa ole sitä. Olemme tekniikan lisuri ja DI, ymp.tekn ja energ.tekn ja kiinnostuneita ratkaisemaan ilmastonmuutosta omalta osaltamme. Lapset kasvatamme ekologisiksi ja olemme kannustaneet luonnotieteisiin, hyvällä menstyksellä. Lapset ovat kiinnostuneita asiasta ja aikovat kouluttautua ”alalle”, toki vielä ovat nuoria ja mieli voi muuttua. Mutta kolme haluaa insinööriksi, yksi biologiksi ja yksi on vielä liian pieni sanomaan :)
Pointti on se että tällä tavalla ilmastonmuutosta kannattaa ratkoa, tehdä KOULUTETTUJA lapsia jotka aikanaan keksivät uudet teknologiat ja ratkovat ongelmia. Omatkin lapseni jo miettivät keinoja ottaa hiilidioksidia ilmakehästä talteen. Tällä lailla se ilmastonmuutos korjataan, mikään muovipusseista luopuminen ei enää valitettavasti riitä. Myös minä ja puolisoni temme työtä asiab tiimoilta.
Lopputulos: perheemme seitsemän henkilöä tekevät työtä kaikin voimin maapallon pelastamiseksi.
Näin on. Intialaiset ovatkin todistaneet tuon teorian hyvin toimivaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan kysyn kirjoitti:
Ei vaikutusta niille joilla ei ole lapsia, lapselliset taas eivät enää voi vaikuttaa.
Kerron täällä usein millaista helvettiä on elää lapsiperhe elämää.