Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummoikäiset hoitsut. Kamalia.

Vierailija
08.11.2019 |

Samat tarinat aina.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit iloinen, että joku edes hoitaa. Tarinoista viis.

Vierailija
2/9 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on aika laaja skaala. Omissa työyksiköissäni olen tavannut hoitajia, jotka ovat tulleet mummoiksi 35-70 vuotiaina. Yli 70-vuotiaita ei enää käytetä työvoimana, joten siksi siinä raja. Että kun näin miettii tuota mummoikää, niin siihen haarukkaan taitaa kuulua suurin osa työvoimasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ihmeen "samat tarinat?"

Vierailija
4/9 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikäryhmässä löytyy sanottavaa. Osa on reipasta, osa ei. En nyt tiedä ovatko ne törmäämäni nuoret hoitajat sitten niitä hyviä, kun asukkaiden sohvalla istuvat naama puhelimessa.

Vierailija
5/9 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla kieltämättä kiva kun on nuoria iloisia, hymyileviä vastavalmistuneita. Eräs osasto jossa olin niin kaikki oli tuollaisia nuoria, hoitajat ja lääkärit. Oli todella hyvä ja iloinen palvelu kokoajan, tai no jos nyt palveluksi voi sanoa.. ehkä hyvä hoito parempi sana.

Täytyy kyllä silti sanoa, että olen tavannut sellaisia +-50 vuotiaita todella hauskoja ja mukavia hoitajia myös paljon.

Vierailija
6/9 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin mummo ikäisenä hoitsuna voin kertoa, että nuorten, iloisten hoitajien sanavarasto on suppea. Kun potilaat, asukkaat tai asiakkaat eivät ole kuulemassa, v-sana toimii adjektiivina, välimerkkinä ja ihan muuten vaan hokemana. Ja mahdollisimman isolla äänellä.

Vierailija
7/9 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on aika laaja skaala. Omissa työyksiköissäni olen tavannut hoitajia, jotka ovat tulleet mummoiksi 35-70 vuotiaina. Yli 70-vuotiaita ei enää käytetä työvoimana, joten siksi siinä raja. Että kun näin miettii tuota mummoikää, niin siihen haarukkaan taitaa kuulua suurin osa työvoimasta.

Tottakai on nuoria mummoja, mutta ns. mummoikä nyt vaan viittaa 60 vuotta täyttäneisiin, vaikka olisi neitsyt.

Vierailija
8/9 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kohdannut hyviä ja huonoja. Mummoikäiset harvemmin istuvat ”tauolla” tuntia selaten kännykkää. Vanhemmat tekevät työtä rauhallisemmin ja kokemuksella, tosin joskus liiankin rauhallisesti että heidän työtä joutuu nuoremmat jatkamaan että saavat hommat hoidettua. Aina on poikkeuksia.

Vierailija
9/9 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tarkoittaa, että mummot (iästä nyt viis) työelämästä kotiin eläkettä nauttimaan, jotta hän kuulisi jostain parempia tarinoita.

Oletettavasti sama ap valittaa toisaalla, miten vuosikymmeniä eläkkeellä olevat loisivat hänen kustannuksellaan.

Olen ymmärtänyt, että hoitalan käytännön työntekijöillä on niin kiire töidensä kanssa, ettei kai siellä varsinaisesti ehdi keskittyä tarinointiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi