Helsingissä työssäkäyvä: miksi lähdit tänään töistä jo kello 14?
Lähijuna oli ihan täpötäynnä työmatkalaisia tänään kello 14:35. Helsingin keskustassa työssäkäyvistä valtava enemmistö on toimistotöissä, eikä niistä todellakaan lähdetä kotiin jo kello 14.
Mikä on syysi lintsaamiseen?
Kommentit (68)
Ootko koskaan kuullut liukuvasta työajasta?
Meillä on paikallaolovelvoite 10-14.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on saldossa 46 tuntia, menen monesti töihin jo kuudeksi, joten ylimääräistä kertyy muina päivinä. Aamulla saa tehtyä paljon, kun ei ole muita paikalla. Pe lähden monesti kahdelta, tämä on esimiehelle ok ja myös työkavereille. Kaikki tietää, että teen osani ja enemmänkin.
AP vaikuttaa vastenmieliseltä ihmiseltä, työpaikan pahanilmanlinnulta. On töissä 8-16, mutta kaikki aika menee muitten kyttäämiseen, mitään ei saa aikaiseksi.
Kaikilla ei toimi ihan noin, vaan valitettavan yleistä on tulla aamulla ennen toimiston aukeamista tunniksi "töihin", eli juomaan kahvia ja lukemaan lehdet kun kukaan ei valvo. Sitten voikin mielestään lähteä tuntia aikaisemmin kotiin juuri pahimpana ruuhkahuippuna, kun niitä töitä oikeasti olisi tehtävänä.
ap
Luokanopena en ole koskaan tehnyt perjantaisin 4 opetustuntia enempää. Pääsen siis jo klo 12 viikonlopun viettoon. 😊
Koska mä voin. Mulla on ylempänä toimihenkilönä mahdollisuus tehdä töitä kotoa, konttorilla tai missä vaan eikä meillä ole kellokorttikyttäystä.
Liukuva työaika, lopetan aina perjantaina kahden pintaan, jos olen toimistolla. Yleensä perjantait etänä.
Valtion virkamies, duunipaikka Helsingin keskustassa.
Koska mä voin.
Meidän työaikaliukuma alkaa klo 14.00.
Vierailija kirjoitti:
Koska mä voin. Mulla on ylempänä toimihenkilönä mahdollisuus tehdä töitä kotoa, konttorilla tai missä vaan eikä meillä ole kellokorttikyttäystä.
Eli käytännössä joko et tee mitään järkevää ja olet pelkkä hirmuinen kuluerä työnantajalle tai sitten olet haudannut itsesi korvia myöten ylitöihin joita teet työnantajalle ilmaiseksi.
Tässäpä hedelmällinen aihe ja elämäntapa sinulle ap josta voit nauttia hautaan saakka. Joka perjantai klo 14 juniin ja busseihin laskemaan ihmismääriä. Siinä riittää paheksuttavaa ikuisesti. Kateus on kantava voimasi, nauti siitä kybällä.
Mutsi kadehti opettajia jo 1970-luvulla kun ne lähti joka päivä yhdeltä tai kahdelta kotiin. Ja oli kesät lomilla.
Olen töissä klo 10 - 14. Onkohan ap koskaan kuullut osa-aikatöistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paremmissa ammateissa lopetellaan perjantaisin jo 14 maissa
Monissa vuorotöissä mm. varastoissa ja prosessiteollisuudessa voi tosiaan aamuvuoro loppua kello 14. Mutta niitä töitä on Helsingin keskustassa luullakseni aika vähän. Toimistoista ei lähdetä missään tuohon aikaan pois, sillä toimistoaika on ihan yleisesti kello 16 saakka, myös perjantaisin.
ap
Toimistotyöaika on ihan yleisesti liukuva, myös perjantaisin.
Minulla on työssäolovelvoite 10-14, mikäli olen toimistolla enkä esim. etäpäivällä tai toimiston ulkopuolisissa kokouksissa tai työmatkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä klo 10 - 14. Onkohan ap koskaan kuullut osa-aikatöistä?
Ei ole ap kuullut vuorotyöstä, osa-aikatöistä eikä liukumista saati etätyöstä tai itsensä työllistävistä, jotka määrävät työaikansa itse.
Missäköhän töisssä puuhailee itse tämä ap?
Työntelehän ap etusormea peppuusi ja nuuhki sitä aikaa tappaaksesi....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli käytännössä joko et tee mitään järkevää ja olet pelkkä hirmuinen kuluerä työnantajalle tai sitten olet haudannut itsesi korvia myöten ylitöihin joita teet työnantajalle ilmaiseksi.
Ihan hivenen pientä kateutta olen havaitsevinani. Kiehu liemissäsi ihan rauhassa.
Siis häh? Meillä on liukuva työaika ja toimistotyö Helsingin keskustassa. Luulen, että monessa paikassa on sama juttu. Harva istuu enää toimistolla perjantaina klo 16.