Helsingissä työssäkäyvä: miksi lähdit tänään töistä jo kello 14?
Lähijuna oli ihan täpötäynnä työmatkalaisia tänään kello 14:35. Helsingin keskustassa työssäkäyvistä valtava enemmistö on toimistotöissä, eikä niistä todellakaan lähdetä kotiin jo kello 14.
Mikä on syysi lintsaamiseen?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska mä voin. Mulla on ylempänä toimihenkilönä mahdollisuus tehdä töitä kotoa, konttorilla tai missä vaan eikä meillä ole kellokorttikyttäystä.
Eli käytännössä joko et tee mitään järkevää ja olet pelkkä hirmuinen kuluerä työnantajalle tai sitten olet haudannut itsesi korvia myöten ylitöihin joita teet työnantajalle ilmaiseksi.
Mitä väliä? Elämä on peliä. Opettele pelaamaan paremmin. Jos sinä teet asiasi viimeisen päälle työnantajaa nuollen, lompsii joku jostain elämään työsi tuloksilla. Pääasia, että itsellä ja perheellä on pirusti rahaa, muusta viis.
Ei tuosta sitruunasta kannata välittää. Se kuvittelee, että niska limassa raataminen on tärkeintä, ei tulos. Alimman tason konttorirotan kitinää.
Vierailija kirjoitti:
Ok, kylläpä onkin monia kello 6-14 työskenteleviä keskustassa.
ap
Kaikki meistä eivät ole sillä alimmalla suorittavalla portaalla, jonka tehokkuus mitataan sillä, onko työpaikalla minuutilleen päivän täyteen vai ei.
Mä aloitin viikonlopun lähtemällä töistä jo keskiviikkona klo 20:30... Tosin kotoa tuli kyllä vähän tehtyä töitä eilen ja tänään. Palaan myös töihin vasta tiistaina klo 7:30.
Revipä ap siitä... ;-)
(No ok, teen kyllä vastapainoksi pitkää 12-tuntista päivää, paljastettakoon nyt se ennen kuin lusmupaskaksi haukutte...)
Ehkäpä olivatkin vapaapäiväläisiä matkalla tänään valittuun maailman parhaaseen ruokakauppaan: Jäken Citymarkettiin.
Mieti piti päästä klo 14, mutta jäin ylitöihin! Pääsin lähtemään klo 18 ja junassa oli tuolloin jo ihan hyvin tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paremmissa ammateissa lopetellaan perjantaisin jo 14 maissa
Monissa vuorotöissä mm. varastoissa ja prosessiteollisuudessa voi tosiaan aamuvuoro loppua kello 14. Mutta niitä töitä on Helsingin keskustassa luullakseni aika vähän. Toimistoista ei lähdetä missään tuohon aikaan pois, sillä toimistoaika on ihan yleisesti kello 16 saakka, myös perjantaisin.
ap
No, meillä on toimistopäivinä paikallaoloaika 9:30-14, edellyttäen tietysti ettei olla kokouksissa tai vastaavissa muualla, joten liukumatunteja voi hyvin käyttää pois minä päivänä hyvänsä, vaikka nyt perjantaisin. Itse lähdin tänään 16:15, ja sinne jäi vielä kollegoja hommiin, joten työtilanteen mukaan mennään. Meillä on periaatteena että hommat tehdään eikä tärkeintä ole roikkua paikalla silloin kun mitään järkevää tekemistä ei ole (sitä on ihan tarpeeksi noin kokonaisuudessaan, ei siitä kannata muiden huolta kantaa) - eiväkä meidän sisäiset asiaakkaammekaan ole paikalla perjantai-iltapäivinä.
Sama kuin toisella opella - teen viikonloppuna hommia, joten voin perjantaisin lähteä töistä noin klo 14, kun opetus loppuu jo klo 13. Välillä jään perjantaisinkin koululle tekemään hommia, mutta nehän eivät tekemällä lopu - siispä päädyn useimmiten ottamaan työt mukaan kotiin. Luen ja korjaan kirjoitelmia sitten iltaisin lapsen nukkuessa, jotta saan viettää hänen kanssaan enemmän aikaa hänen hereilläoloaikanaan. Ammatinvalintakysymys. (Ja muistutetaan nyt tuhannennen kerran, että ope saattaa lähteä kotiin aikaisin, mutta työtä on viikossa saman verran tehtävänä kuin muillakin kuolevaisilla, vähintään virkatyöajan verran, jos opetustunteja on opetusvelvollisuuden verran. Nautin työssäni siitä, että saan itse päättää, missä ja milloin sen opetuksen ulkopuolisen työni teen.)
Käsienheiluttelijanaiset inisee kun paljastuu, että käsienheiluttelun lisäksi he tekevät sitä heiluttelua liian vähän.