Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsingissä työssäkäyvä: miksi lähdit tänään töistä jo kello 14?

Vierailija
08.11.2019 |

Lähijuna oli ihan täpötäynnä työmatkalaisia tänään kello 14:35. Helsingin keskustassa työssäkäyvistä valtava enemmistö on toimistotöissä, eikä niistä todellakaan lähdetä kotiin jo kello 14.

Mikä on syysi lintsaamiseen?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska menin sinne töihin jo ennen kuutta. Sillä konstilla pääsee kello 14 pois. Mulla ja miehellä on kummallakin liukuva työaika ja hyödynnetään se lasten hoidossa olon minimoimiseksi. Mies vie ne 9:30 ja minä olen hakemassa noin 14:30. 5 tuntia hoidossa on parempi kuin 9, joka menis jos kumpikin tekis 8-16 ja se vajaa puoli tuntia matkoihin.

Vierailija
42/68 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monissa työpaikoissa jo päästään kello 14 kotiin perjantaisin;

En tiedä yhtäkään sellaista työpaikkaa. Yksi kollega livistää monesti kello 15 koska "on plussaa", mutta sitä hänellä ei oikeasti ole eikä kukaan ole muutenkaan antanut lupaa lähteä aikaisemmin koska ryhmäurakka ja viimeinen tunti monesti kiireisin.

Eli ei mene läpi tuo selitys.

ap

Mun työ alkaa Helsingin keskustassa 6.30 aamuvuoropäivinä. Pääsen siis kotiin klo 14. En usko, että olen ainoa tätä työvuoroa tekevä Helsingissä :D.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska menin töihin klo 6, päiväni on täysi klo 14.

Vierailija
44/68 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen usein viikolla pitempiä päiviä että voin perjantaina livistää aikaisemmin. Viikkotunnit täynnä usein jo torstaina. Meillä harvoin on ketään enää 14 jälkeen perjantaina töissä.

Vierailija
45/68 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska mä voin. Mulla on ylempänä toimihenkilönä mahdollisuus tehdä töitä kotoa, konttorilla tai missä vaan eikä meillä ole kellokorttikyttäystä.

Eli käytännössä joko et tee mitään järkevää ja olet pelkkä hirmuinen kuluerä työnantajalle tai sitten olet haudannut itsesi korvia myöten ylitöihin joita teet työnantajalle ilmaiseksi.

Mitä väliä? Elämä on peliä. Opettele pelaamaan paremmin. Jos sinä teet asiasi viimeisen päälle työnantajaa nuollen, lompsii joku jostain elämään työsi tuloksilla. Pääasia, että itsellä ja perheellä on pirusti rahaa, muusta viis.

Vierailija
46/68 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kylläpä onkin monia kello 6-14 työskenteleviä keskustassa.

ap

Vierailija
47/68 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, kylläpä onkin monia kello 6-14 työskenteleviä keskustassa.

ap

Samaa katselin ja vähän hymähdin.

Samaten on kohtuuttoman paljon saldottelijoita siihen nähden miten paljon porukka on iltaisin toimistoilla viikolla. Se saldojen kerääminenkin on vähän niin ja näin. Joko merkataan vaan lisää saldoa tai sitten notkutaan parin päivänä toimistolla youtubea katsellen. Ilmeisesti monessa paikassa tuo saldojen seuraaminen on retuperällä.

Mutta niinhän se on, että hyvinvointivaltio on tulossa tiensä päähän kun ketään ei kiinnosta työnteko. Erityisesti ihmetyttää nuo virkamiehet jotka työskentelevat ihan kuin olisivat yksityisella ja nostavat nykyään vielä kovempaa palkkaa yksityisen sektorin vastaavat ammattilaiset.

Vierailija
48/68 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitänee käydä joku aamu testaamassa kello 5-6 välillä kulkeva juna että onko yhtä pullollaan Helsinkiin päin meneviä työmatkalaisia, kuin se kello 14 jälkeen takaisin päin lähtevä jolla menevät kotiin.

ap

Vierailija
49/68 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä AP tekee työkseen ?

Meillä töissä kaikki on ns ylempiätoimihenkilöitä, ja kuukausi palkka kaikilla, tunteja ei lasketa, siis kuten jossain tehdastyössä. Osa saattaa olla Lontoossa, osa Tukholmassa, osa Golffaamassa kuka missäkin ja kyllä....työajalla... ja kyllä...siitä maksetaan ihan palkkaakin

Vierailija
50/68 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olivat kaltaisiasi elintapa työttömiä

51/68 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monissa työpaikoissa jo päästään kello 14 kotiin perjantaisin;

En tiedä yhtäkään sellaista työpaikkaa. Yksi kollega livistää monesti kello 15 koska "on plussaa", mutta sitä hänellä ei oikeasti ole eikä kukaan ole muutenkaan antanut lupaa lähteä aikaisemmin koska ryhmäurakka ja viimeinen tunti monesti kiireisin.

Eli ei mene läpi tuo selitys.

ap

En minäkään tiedä vaikka olen ollut yli 50 työpaikassa. Aina samat työt tehtävä oli maanantai tai perjantai. Silti tienpäällä ruuhka perjantaisin alkaa aina selvästi aikaisemmin kuin muina päivinä,tätä ihmetellyt.

Vierailija
52/68 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen yrittäjä, niin tulen ja menen miten sattuu. Tänään tosin oli koulutuspäivä ja lintsasin sieltä viimeisen tunnin ollen metrossa klo 15.

Vierailija
53/68 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sellainenkin vaihtoehto on, että junassa on ollut töihinmenijöitä. Ihan vieras ajatus tuntuu olevan, että Helsingin päärautatieasemalta voidaan kulkea myös esim. Helsinki-Vantaalle tai isoihin radanvarren kauppakeskuksiin nykyään töihin junalla. Itse kuljin myös aikuisopiskelijana itäisestä kantakaupungista Vantaalle usein juuri 14.00-15.00 välillä, ja nimenomaan, koska junassa oli kuitenkin noin puolet vähemmän matkustajia kuin 16.00 jälkeen (silloin junassa ei ollut usein istumapaikkoja enää minuutti-pari edellisen lähdön jälkeen).

Vierailija
54/68 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin mennä ja tulla töihin ihan milloin huvittaa. Ketään ei kiinnosta niin kauan, kun tehtävät tulee hoidettua ja teen tulosta. Tänään tosin menin töihin vasta puoli kahdelta, ja kyllähn tuota liikennettä oli paljon siihen aikaan.

Vierailija
55/68 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä AP tekee työkseen ?

Meillä töissä kaikki on ns ylempiätoimihenkilöitä, ja kuukausi palkka kaikilla, tunteja ei lasketa, siis kuten jossain tehdastyössä. Osa saattaa olla Lontoossa, osa Tukholmassa, osa Golffaamassa kuka missäkin ja kyllä....työajalla... ja kyllä...siitä maksetaan ihan palkkaakin

Kyllä teilläkin viikkotyötunnit on määritelty työ- tai työehtosopimuksessa. Ellei sitten kyse ole jostain villistä alasta. Eri asia sitten kiinnostaako ketään valvoa jos hommat hoituu ja palkkaus on hyvä.

Johtajasopimukset sitten erikseen.

Vierailija
56/68 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitänee käydä joku aamu testaamassa kello 5-6 välillä kulkeva juna että onko yhtä pullollaan Helsinkiin päin meneviä työmatkalaisia, kuin se kello 14 jälkeen takaisin päin lähtevä jolla menevät kotiin.

ap

Silloin harvoin kun liikun 6 aikoihin aamulla, niin kyllä noissa junissa yllättävän paljon on jengiä. Tosin niitä kulkee myös harvemmin vielä tuohon aikaan.

Vierailija
57/68 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun avaajalle: Koska isänpäivä. Koska pomo lähti jo tuntia aiemmin.

Vierailija
58/68 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse määrään omat työaikani. Teen sen verran työtunteja kun katson tarpeelliseksi. Tänään lähdin kotiin klo 10.30 tietämissä kuten usein perjantaina. Ettet vain olisi kade? 

Vierailija
59/68 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on aika vanhanaikainen kellokorttikäsitys nykyajan työelämästä.

Vierailija
60/68 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mä teen sunnuntaina töitä pari tuntia. Terkuin ope