Paavin joulupuhe - mitä mieltä?
Mitä mieltä olitte Paavin joulupuheesta? Tai oikeastaan sekä jouluyön messussa että joulupäivän tervehdyksessä?
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta ei kosketa minua
Jaa.
Joka vuosi suuri pettymys. Eikö se ymmärrä, että maailman väkiluku on täynnä, ja ehkäisy pitää julistaa kristityn velvollisuudeksi?
Vierailija kirjoitti:
Joka vuosi suuri pettymys. Eikö se ymmärrä, että maailman väkiluku on täynnä, ja ehkäisy pitää julistaa kristityn velvollisuudeksi?
Mitäs hän puhui ehkäisystä joulupuheessaan? Jäi tänä vuonna kuuntelematta.
Puhe oli ihan mielenkiintoista kuunneltavaa. Toivotaan että riemuvuosi toisi mukanaan rauhan, eikä laajentuvaa sotaa.
Vierailija kirjoitti:
Puhe oli ihan mielenkiintoista kuunneltavaa. Toivotaan että riemuvuosi toisi mukanaan rauhan, eikä laajentuvaa sotaa.
Olisi kyllä kivaa vaihtelua. Eri asia toki, uskovatko pahimmat sodanlietsojat paavia tässä asiassa.
Yllättävän poliittinen puhe oli todellakin. Paavi toivoo rauhaa.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän poliittinen puhe oli todellakin. Paavi toivoo rauhaa.
Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman.
Hieno ja kaunis perinne pitää tuo Yrbi&Orbi -puhe.
https://www.vaticannews.va/sv/suomi/news/2024-12/paavin-urbi-et-orbi-pu…
Jouluyön saarna oli suppeampi ja enemmän yksilöiden hengelliseen elämään keskittyvä kuin joskus muulloin. Vahva eettinen viesti ja vetoomus välittyivät sen kautta tietenkin kaikille, jotka haluavat sen kuulla. Urbi et orbi oli suorempi poliittisesti. En ole katolinen, vaan ekumeeninen luterilainen. Arvostan paavi Franciskuksen työtä suuresti ja rukoilen hänelle viisautta.
Muuten hyvä, mutta oliko siihen pakko työntää sitä jeesustelua mukaan? Minulla ei siis ole mitään kristittyjä vastaan, moni ystäväni on kristitty, mutta tarvitseeko sitä elämäntapaa rummuttaa joka välissä?
Ei kiinnosta ei kosketa minua