Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies epäilee pettämisestä

Vierailija
08.11.2019 |

Onko muilla kokemusta, että mies on epäillyt pettämisestä, vaikka itsellä on aivan puhtaat jauhot pussissa?
Mulla on ollut mielenterveysongelmia, jotka on mulle aiheuttaneet ahdistusta ja myös vetäytyvää käytöstä, paljon väsymystä, levottomuutta, uniongelmia.
Nämä oireet sitten ovat aiheuttaneet miehelle epäilyksiä. Mies on nyt aivan varma, että petin häntä koko kesän ja hänellä on TODISTEET! Ja todisteet on tälläsiä: suljit puhelimen ja se oli kiinni kaksi tuntia. Syy puhelimen sulkemiselle oli silloin se, että mua ärsytti, ahdisti, masensi, halusin sulkea sen ja nukkua. Miehen mielestä jos en olisi ollut pettämässä olisin laittanut puhelimen äänettömälle.
Myöskin mun alkuöiset viestit miehelle, että en saa taaskaan nukuttua, hän otti niin, että kuittaa niillä viesteillä paikallaoloni whatsapissa. Oikeasti halusin vain tukea häneltä, vaikka tiesin hänen sillä hetkellä nukkuvan.
Toinen kerta kun olen kuulemman pettänyt oli kun oltiin sovittu treffit työpäivän päätteeksi ja sovittiin, että menen miehen luo suoraan töistä ja lähdetään siitä autolla kauppaan. Mies ilmoitti, että hänellä on lääkäri puoli tuntia ennen sovittua. Kysyin missä, ei vastannut, mutta sanoi, että kerkee kyllä, johon minä uudestaan missä sulla on se lääkäri ja hän vastaa. No automatkan päässä ja minä siihen no okei ei mua haittaa, jos kerkeän töistä kipasta ostamaan uudet sukkahousut. Mies, että hän voi odottaa, johon minä, että no missäs meinasit odottaa (mies asuu keskustassa ja silmissäni näen kuinka hän odottaa jossain parkissa kun mä olen ostamassa sukkahousuja) ja mies siihen jotain, että no ei tiedä, jossain. Tämä nyt sitten miehelle TODISTAA, että mä olen lähtenyt tuolloin töistä aikaisemmin pois ja tavannut jotain mystistä "tuttumiestä", jonka kanssa mulla on suhde ja siksi halusin tietää niin tarkasti, mistä mies mut hakee. Ööööö?! Eikö ole normaalia selvittää, että mistä mies mut noutaa.

Tähän mennessä nämä on varmaan aivan sekavia, kun mullekin nämä on sekavia. Mutta miehellä on oma teoria, jota totuutena kuuluttaa, että kesän alussa olen tavannut kaupungilla jonkun "tuttumiehen", jonka kanssa minulla on alkanut suhde ja siksi olen ollut niin hermostunut ja ahdistunut koko ajan. Ja että hänellä on monta muutakin TODISTETTA tästä suhteesta. Mm. Se, että tiesin opettajien palkkauksesta. Se todistaa sen, että tuttumies on opettaja. Tokaisin kerran myös miehelle, kun hän pyöritti chilipähkinäpussia kädessään, että tietääkö hän, että maapähkinä ei ole pähkinä vaan palkokasvi ja katselin sitten myös muita, että tomaattikaan ei ole vihannes. Ja siihen, että kaikkea sitä elämässä oppii. Tästä mies sai myös päähänsä, että "tuttumieheltä" opittua.

Myös kaikki kiukutteluni miehen puheista ja siitä johtuva mykkäkoulu on ollut miehen silmissä sitä, että juoksen pettämässä.
Jatkuu...

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuu...

Nyt mies on sitä mieltä, että olen kamala lumppu ja miestennielijä ja pilasin hänen elämänsä.

Mulla on nyt hyvä hoito ja lääkitys, jolla nuo ahdistukset ja muut on saatu kuriin. Mies yhdistää edelleen kesäisen ahdistuksen pettämiseen ja tämänhetkisen vointini perustelee sillä, että suhde on loppunut, vaikka syy on kylläkin hoitotahossa ja lääkityksessä.

Mitä voi tehdä miehelle, jolla on niin vahva oma totuus? Hän vain sanoo, että kun hän tietää, että olen pettänyt. Että käytökseni on niin järjetöntä muuten. Kun kuulemman käyn myös liian usein vessassakin kun ollaan jossain. Tällä vihjaa siis siihen, että käyttäisin puhelinta vessassa. Aivan järjettömiä yhdistelyjä siis.

Miestä on aiemmassa pitkässä suhteessa petetty, ehkä on sieltä traumat. Ei suostu kuitenkaan myöntämään, että johtuisi siitä. Vaan ainoa looginen selitys hänelle on se, että hänen vaistonsa on oikeassa ja nämä ylläolevan asiat on TIUKKOJA TODISTEITA.

Muitakin on, mutta en jaksa niitä tähän, kun pitäisi avata sitten enemmän niitä mun omia mielenterveysongelmia. Tähän mennessä olen puolustellut itseäni. Ei auta. Ei häntä saa myöskään terapiaan. Voinko tehdä mitään vai luovutanko?

Anteeksi vielä sekava teksti. Mulla on tunteet pinnassa, kun juuri asiasta riideltiin.

Vierailija
2/46 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo tuosta paremmaksi tule muuttumaan, pahemmaksi vain. Miksi mies edes haluaa seurustella kanssasi, jos on varma että petät?

Eli kyllä se nyt olisi sianjättöaika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta ihan täysjärkiseltä tuo miehesi. Ja voi olla että hän pettää itse, ja nyt luulee että sinäkin petät. Jos ulkopuolista apua ei teille ole suunnitteilla niin hyvin vaikeeta tulee olemaan.

Vierailija
4/46 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo tuosta paremmaksi tule muuttumaan, pahemmaksi vain. Miksi mies edes haluaa seurustella kanssasi, jos on varma että petät?

Eli kyllä se nyt olisi sianjättöaika.

Kun kuulemman rakastaa ja tunnun hyvältä. Mutta minä vien häneltä mielenterveyden pettämiselläni. Jota ei siis ole. Oma mielenterveys rakoilee jo muutenkin, kesällä nuo epäilyt teki mut aina vaan ahdistuneemmaksi, kun jo ennestään olin. Eihän se ahdista, jos kerran tai kaksi kuulee, mutta kunj jatkuvasti kuulee ja tietää, että syytöksissä ei ole perää, niin kyllä se tekee omankin olon tukalaksi.

Erosimme tämän takia jo kerran, mutta palasimme lyhyen eron jälkeen yhteen. Alkuun en kuullut näitä juttuja, mutta taas alkoi. Ja ihan tyhjästä. Tai oikeastaan pähkinöistä.

Vierailija
5/46 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulle on oma terveys yhtään tärkeetä, niin lähde menee siitä suhteesta. Vaikuttaa vähän sellaiselta mieheltä joka tulee syyttämään sinua aina jostakin. Ja nyt hän tietää että olet heikossa kunnossa ja käyttää sitä hyväksi. Säilytä edes vähän omasta itsetunnostasi.

Vierailija
6/46 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne jotka pettää, yrittää peittää jälkiään syyttämällä viatonta pettämisestä. En tarkoita että näin juuri olisi kohdallasi, mutta toki mahdollista. Petti tai ei, ei tuollaista käytöstä pidä sietää. Eli sianjättöaika.

Vierailija
7/46 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulle on oma terveys yhtään tärkeetä, niin lähde menee siitä suhteesta. Vaikuttaa vähän sellaiselta mieheltä joka tulee syyttämään sinua aina jostakin. Ja nyt hän tietää että olet heikossa kunnossa ja käyttää sitä hyväksi. Säilytä edes vähän omasta itsetunnostasi.

Niin on kyllä terveys tärkeä. Mieskin on sairastunut masennukseen tässä ja käynyt työterveydessä, jossa ei kyllä puhunut sanaakaan näistä kuvitelmistaan. Sai vain masennuslääkityksen ja tapaa jossain vaiheessa uudestaan psykiatrin. Miettii psykoterapiaa masennukseensa, joka on tullut siis kuulemman minun miehissä juoksemisestani, mutta ei suostu myöntämään, että voisi jotain muutakin häikkää nyt olla. Eikä aio näistä puhua, kun sanoin, että puhuisi ja miettisi asiaa nyt siltäkin kannalta, että en ole pettänyt.

Vierailija
8/46 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun miehelläs on pahoja mielenterveysongelmia. Jaksatko oikeesti jatkaa tuollaista?

Vierailija
9/46 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun miehelläs on pahoja mielenterveysongelmia. Jaksatko oikeesti jatkaa tuollaista?

Jaksan, jos saan apua hänelle. Itse olen itselleni jo apua saanut. Ja tavallaan ymmärrän miestä, että mun käytös muuttui paljon kun sairastuin ja en pystynyt nimeämään syitä paniikkikohtauksille tai sille miksi en yhtäkkiä jaksanut osoittaa miehelle samalla tavalla lämpöä ja rakkautta kuin aiemmin. Olin yhtäkkiä poissaoleva, enkä läsnä.

Mutta se johtui minun mielenterveysestä, ei ulkopuolisista asioista. Sitten myös oma stressinsietokyky aleni samalla ja kun kohtasin taloudellisia vaikeuksia niin se näkyi myös parisuhteessa juurikin siinä miten omalta ahdistukselta pystyin olemaan. Levottomuuteni näyttäytyi miehelle niin kuin salailisin jotain.

Mutta järkevä ihminen varmaan tajuaisi, että jos mä sain pääni parempaan kuntoon hoitotahin ja lääkityksen avulla, niin ei taustalla ollut muuta. Ap

Vierailija
10/46 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooh.... Exä oli samaa laatua, eli näki pettämisen "todisteita" joka puolella.

Loppuvaiheessa meni siihen, että kaupassa käydessänikin soitteli tarkistuspuheluita ja piti tuoda nähtäville kuitit, joiden kellonajoista näki missä olen ollut. Tämäkin tosin vielä kärjistyi siihen, että otti aikaa kauanko minulla kaupassa meni. Kerran meni 10min kauemmin, ja tästä oli takuuvarma, että olin käynyt jonkun miehen luona.

Kerran töistä tullessa päätin vaihteen vuoksi kävellä eri reittiä kotiin. Tämä oli tietty ikkunalla vahtimassa koska tulen, ja koska tulin eri suunnasta, niin tämäkin "kiistaton todiste!!!" pettämisestä.

Onneksi tajusin erota, ei tuollaista elämää kukaan kestä. Mikään todiste uskollisuudesta ei kelpaa, kaikkialla nähdään pettämisen merkkejä.

Silloin joskus rakastuneessa vaiheessa olin kirjoittanut exälle yhden runon, jossa kerroin tunteistani häntä kohtaan. Että rakastan, haluan olla kanssasi jne.

Ja joo, näki tässäkin selkeitä pettämisen merkkejä 👍

Vierailija
11/46 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on myös oma näköhavainto, että olen ollut vieraan miehen autossa loppukesästä kaupunginosassa, jossa kuvittelee "tuttumiehen" asuvan. No kun en ole ollut ja tämän kertoi vasta pari kuukautta myöhemmin, joten vaikea oli lähteä enää todistamaan, että minä se en ollut.

Toisenkin näköhavainnon teki, kun olin kaverin kanssa baarissa. Katsoi sitten baarin facen ja siellä video, jossa minunnäköinen nainen käveli puhelin korvalla. Aamulla kysyi sitten, että kelle oot yöllä soitellut ja oli äärimmäisen vihainen ja minä että no en kellekään. Ja hän älä viitsi ja näyttää videota. Myönsin itsekin yhdennäköisyyden, mutta mulla oli onneksi kuvatodisteet, että mulla oli täysin erilainen vaatetus sinä iltana. No tämän uskoo kuvan nähtyään. Muutenhan olisi luullut, että soittelen "tuttumiehelle"yöllisiä ruinauspuheluita. Ap

Vierailija
12/46 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ota tosissasi tämä: miehelläsi ei ole vain masennus, vaan myös paranoiaa. Jossain vaiheessa saattaa äityä fyysisestikin väkivaltaiseksi - henkistä väkivaltaahan joudut jo kärsimään runsain mitoin - ja silloin on todella paha paikka. Et pysty millään todistamaan miehellesi uskollisuuttasi, hän epäilee sinua vaikka olisit koko ajan hänen vieressään. Mikäli hän ei terapiassaan avaudu, siitä ei myöskään ole mitään hyötyä paranoian suhteen. Luultavasti se myös vaatii psykoosilääkkeitä, pelkät mielialalääkkeet ei ehkä riitä. 

Vierailija
13/46 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ota tosissasi tämä: miehelläsi ei ole vain masennus, vaan myös paranoiaa. Jossain vaiheessa saattaa äityä fyysisestikin väkivaltaiseksi - henkistä väkivaltaahan joudut jo kärsimään runsain mitoin - ja silloin on todella paha paikka. Et pysty millään todistamaan miehellesi uskollisuuttasi, hän epäilee sinua vaikka olisit koko ajan hänen vieressään. Mikäli hän ei terapiassaan avaudu, siitä ei myöskään ole mitään hyötyä paranoian suhteen. Luultavasti se myös vaatii psykoosilääkkeitä, pelkät mielialalääkkeet ei ehkä riitä. 

Niin, psykoosiin auttavat lääkkeet eli kyse on alkaneesta sairaudesta, jolloin esim. käytös alkaa muuttua yhtäkkiä tai vähitellen. Jos on aina ollut tällaista niin todennäkoisempää on persoonallisuushäiriö, jota ei sitten lääkkeillä ja ehkä terapiallakaan pysty parantamaan. Terapia voi tosin auttaa.

Vierailija
14/46 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, kyllä minä tämän ihan hyvin tiedostan. Mies ei tiedosta ja harvoinpa ihmiset tiedostavat omia harhojaan tai harhauskojaan.

Olen toivonut, että mies pääsisi psykoterapiaa ja että myös yhdessä käytäisi (koska minullakin ongelmia) ja tätä kautta terapeutti huomaisi miehen puheista tämän. Mies kuitenkin osaa puhua nämä niin, että vaikuttaisi kuin pettäisin. Ihan oikeasti hyvin vakuuttavasti hän puhuu siitä, että saatan kavahtaa hänen kosketustaan tai kun puhelimeni on laukussa, niin se on piilossa. Ja nämä kaikki on yhtä kuin pettäminen. Ap

Vierailija
15/46 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olette olleet yhdessä? Monesti ensin esitetään normaalia vähän aikaa ja jonkin ajan kuluttua alkaa tämä sekoilu.

Vierailija
16/46 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kokemusta tuollaisesta puolisosta - nimittäin itsestäni. Aikaisemmissa suhteissa, aivan jokaisissa, minua oltiin petetty ja käytöstäni edelsi se, että mieheni mm. valehteli asioista, kuvioon liittyi hänen exänsä, jne. eli epäilykseni olivat joskus aiheellisiakin. Lopulta, kun ei enää ongelmia suhteessa ollut, epäilykseni eivät kuitenkaan jättäneet rauhaan. Kysyin, miksi kaupassa oli edellisenä päivänä mennyt 10 minuuttia ja tänään 15 minuuttia. Kuka laittaa viestiä. Miksi katsoit tuota. Kaivelin salaa työhousujen taskuja ja tarkistin boksereita epämääräisiltä jäljiltä. Nypin hiuksia paidasta ja vertasin niitä omiin hiuksiini. 

En tiedä, mikä oli käännekohtana. Ehkä se, että lopulta myönsin itse itselleni, että voin pahoin, eikä näin voi jatkua. Halusin myös jatkaa suhdetta ja epäilyksilläni ajoin miestä kauemmas. Joka päivä ahdisti valtavasti. 

Nyt viiden vuoden jälkeen voisin sanoa, että ns. parantumiseeni vaikutti aika ja mieheni. Mieheni kärsivällisesti jaksoi kuunnella epäilyjäni ja kyselyitäni. Välillä toki hänelläkin meni hermot ja hän sanoi suoraan, että käytökseni ahdistaa häntä. 

Kerran hän sitten jätti - ja siinä vaiheessa tajusin, kuinka idioottimaisesti olin käyttäytynyt. Jättämällä minut, hän ei enää mahdollistanut käytöstäni. Hän teki selväksi, että käytökseni ei voi, eikä saa, jatkua. Rakkaudesta toisiimme jatkoimme kuitenkin suhdetta. Ymmärsin siinä vaiheessa, että minulla on tasan kaksi vaihtoehtoa; joko alan luottamaan ja suhteella on tulevaisuus, tai en luota ja suhde ei jatku. 

Menin terapiaan, jossa kävin nelisen kertaa. Se oli kallis terapia ja mielelläni olisin sitä jatkanut, mutta sieltä sain pienet eväät siihen, mitä tulisi tehdä. 

En sano, että täysin luottaisin mieheeni tai ylipäänsä keneenkään. En myöskään sano, että "hälytyskello" olisi kokonaan sammunut, koska kyllä se välillä yrittää soida - välillä se pirisee ihan kamalasti. Se, mikä on muuttunut, on minun tapani reagoida siihen hälytyskelloon. Alussa reagoin siihen välittömästi; tuli paniikki ja tunsin fyysisesti ahdistuksen nousevan, kasvavan ja painavan - ja siitä se soppa sitten syntyi. Sitten panikoitiin. Nyt otan itse hallinnan niistä tunteista. 

Vierailija
17/46 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on sairaalloisen mustasukkainen ja niin kauan kuin hän haluaa pitää kiinni "omasta totuudestaan" ei tilanne tule ainakaan paranemaan yhtään. Erittäin suurella todennäköisyydellä se vain pahenee.

Se mitä sinä nyt tarvitset kipeästi on rutkasti tervettä itsesuojeluvaistoa ja voimaa lähteä suhteesta. Jos yksi ero ei tilannetta muuttanut pidemmällä tähtäimellä, on ennuste huono. Miehen pitäisi ymmärtää että hänen mustasukkaisuutensa on sairasta ja se mikä hänestä on "vahva oma totuus" ei oikeasti ole totta vaan hänen sairaalloisen mielensä luomia valheita. Prosessi että sairaalloisen mustasukkainen ihminen noin pitkälle oman päänsä työstämisessä pääsee, on pitkä ja raskas eikä suuri osa siihen koskaan täysin kykene. Moni ei pääse edes siihen, että myöntäisi oman sairautensa puolisonsa syyttelyn sijaan. Sinuna minä en jäisi odottamaan parempia aikoja joita tuskin koskaan tulee. Rikot vain itsesi siinä prosessissa entistäkin enemmän.

Vierailija
18/46 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, psykoosiin auttavat lääkkeet eli kyse on alkaneesta sairaudesta, jolloin esim. käytös alkaa muuttua yhtäkkiä tai vähitellen. Jos on aina ollut tällaista niin todennäkoisempää on persoonallisuushäiriö, jota ei sitten lääkkeillä ja ehkä terapiallakaan pysty parantamaan. Terapia voi tosin auttaa.

Ei ole ollut tälläistä aikaisemmin ja tämäkin alkoi minun sairastuttuani, jolloin mun oma köytös muuttui paljon. On ihan tavallaan ymmärrettävää, että siitä rakentaa muuta, mutta kun ei. Tässä on taustalla myös sellaista, että mua ahdistaa kaupungilla ja joissain sellaisissa paikoissa, joissa mun exmies käy ja tämä ahdistus alkoi vasta kun mun exmies muutti takaisin tänne. Asui siis muualla ja hän on ollut avioerosta alkaen minua kohtaan kontrolloiva ja tullut lankoja pitkin ja jopa uhannut nykyistäni, jos meidät näkee yhdessä. Koittaa lasten asioissa ohjailla, että jos seurustelen, ei näe lapsia yms ja siksi mulla on välillä todella ahdistunut olo ulkona liikkuessa. Nykyinen tietää tämän, nähnyt viestejä ja silti yhdistää, että pelkään "tuttumieheen" törmäämistä.

Miehen puheista olen ymmärtänyt, että aiemmissa suhteissa ei ole ollut epäilyksiä ja exvaimon pettäminenkin tuli puskista, ei ollut osannut odottaa ja sitä oli vielä jatkunut pitkään. Pettäminen johti eroon.

Vierailija
19/46 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä oikein voi elää ihmisen kanssa joka epäilee sua ja sun tekemisiä koko ajan. Mielenterveysongelmat joo, ei ne oo aina syy erolle, mutta jos kohteena on kumppani niin silloin ne on. Suunta ei voi olla muuta kuin huonompaan päin, valitettavasti. Ja jos toinen ei usko sua niin sinä et oikein voi mitään tehdä millekään, kun ei se usko sun sanaas. Toimiva suhde lähtee luottamuksesta.

Vierailija
20/46 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko olette olleet yhdessä? Monesti ensin esitetään normaalia vähän aikaa ja jonkin ajan kuluttua alkaa tämä sekoilu.

Kaksi vuotta vasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän