Ferritiini 6..
Kommentit (16)
Sillähän se hoidetaan. Mitä ihmett nyt taas??
Sukulaiselleni laitettiin tankkausta suoneen jo isommalla arvolla. Ap
Mitä olisit halunnut? Rautaahan sinä nimenomaan tarvitset.
Vierailija kirjoitti:
Sukulaiselleni laitettiin tankkausta suoneen jo isommalla arvolla. Ap
No kyllä sillekin luultavasti ensin tarjottiin ihan pillerikuuria. Sitten on eri juttu jos sillä ei nouse. Ja prosessi on hidas, varmasti seuraillaan ainakin vuoden verran.
Taas näitä... aina ensin kokeillaan suun kautta.
Mulla oli jotain 5,5 eikä sitä tutkittu sen enempää vaan sisätautilääkäri käski syödä 3kk rautaa. Ihan niin kuin se kolmessa kuukaudessa paljon ehtisi parantua :) Muuten mulla ja monella mun tutulla tulee obsidanista pahat vatsaoireet. Esim ferrodan on sopinut paljon paremmin.
Maltofer on toinen mikä usein sopii. Mutta se on paljon kalliimpi kuin se Obsidan.
6kk on mulla ollut rautakuurin kesto..
Tabletti on turvallisempi vaihtoehto kuin tiputus.
Vierailija kirjoitti:
Maltofer on toinen mikä usein sopii. Mutta se on paljon kalliimpi kuin se Obsidan.
Maltofer ei aina nosta rauta-arvoja juuri ollenkaan! Tästä löytyy paljon kirjoittelua netistä.
Obsidan on hyvä jos se vaan imeytyy ja vatsa kestää. Mulla nousi ferritiini hyvin sillä, jo parissa viikossa olo oli huomattavasti parantunut. Puoli vuotta käski lekuri syödä.
Eikö sitä Kräuterblutsaftia kukaan enää käytä. Toki jos puoli vuottakin käyttää, se on pitkä penni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maltofer ei aina nosta rauta-arvoja juuri ollenkaan! Tästä löytyy paljon kirjoittelua netistä.
Siksi niitä rauta-arvoja pitääkin käydä säännöllisesti mittauttamassa, jos on nostoprojekti käynnissä. Jos ei nouse, kannattaa etsiä tietenkin uusi merkki.
Ennen pillerin popsimista pitäisi ensimmäiseksi kyllä selvittää raudanpuutteen syy. Raudanpuutehan on aina oire jostakin. Jos syynä on esim runsaat kuukautiset eikä niitä hoida, niin se rautahan vain valuu aina kuukautisten mukana pois. Tai sitten jokin raudanpuutetta aiheuttava suolistosairaus jää huomaamatta. Suun kautta kuitenkin kannattaa ensin rautaa syödä, jos ei ole suolistosairautta. Sitten vasta infuusio, jos suun kautta otettava rauta ei onnistu tai on muita syitä saada raudanpuute nopeasti hoidettua.
Mitä sun ois pitäny saada?