Onko täällä muita naisia, jotka eivät voi käyttää ehkäisyä?
Hei,
Etsiskelisin kohtalotovereita hieman harvinaisempaan tilanteeseen. Ongelman nimi on se, etten pysty käyttämään mitään ehkäisyä. Siis mitään. Hormonaalista keinoista ongelmana on juuri se hormonipitoisuus, joka ei sovi näin erittäin pahaa migreeniä ja toista aivoverenkiertoon vaikuttavaa sairautta sairastavalle. Hormoonittomat kierukat taas aiheuttivat viimeksi verenmyrkytyksen (olen muutenkin tavallista infektioherkempi). Nyt viimeksi lääkärillä käydessäni sain melkein tapella lääkärin kanssa siitä, että minä en tosiaan suostu käyttämään ehkäisyä (se jää siis miehen kontolle täysin). En ymmärrä miksi toistuvasti olen joutunut tilanteeseen, jossa joudun vakuuttamaan terveydenhuollon ammattilaiselle, etten suostu käyttämään ehkäisyä koska pelkään heittäväni henkeni sen vuoksi. Jos täällä on muita samasta ongelmasta kärsiviä, miten olette tulleet toimeen vuosien mittaan? Pitkässä suhteessa on tietenkin harmi, että homma jää kokonaan miehen kontolle. Hän on kuitenkin suhtautunut tähän asti ymmärryksellä. Viime aikoina on kuitenkin udellut, voisiko ehkäisyn käyttöä vielä miettiä uudelleen. Tuntuu turhauttavalta selittää, miksi omaa terveyttä ei ole valmis riskeeraamaan.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ideologisista syistä en voi käyttää
Tarkenna
Kortsu siis tietenkin käy mutta sitä ap ei laskenut mukaan. En siis halua käyttää mitään naisen vastuulla olevia keinoja, samoista syistä mitä täälläkin on vähän kerrottu /2
Mulle ei käy enää mikään hormonipitoinen, kuparikierukkaa en halua. Mulla oli vaikeat raskaudet ja sektiot, lisäksi ehkäisy oli mulla ennen lapsia joten oli itsestään selvää että mies veti piuhat poikki. Ikää lähes 40v jo molemmilla. Jos mies ei olisi mennyt niin olisin itse teettänyt sterin.
Aloitus on epäaito. Eli epätosi porvoosta.
Vierailija kirjoitti:
Spermisidi ja pessaari/kondomi.
Olet kyllä outo likka harmitellessasi miehen puolesta. Ei se ehkäisyvastuu todellakaan yksin naisen asia ole.
Ukkosi voi hyvin helposti hankkia sterilaation, niin loppuu tuokin ihmettely.
Miksi ukko?
Ei lääkäriä pitäisi kiinnostaa ehkäisysi, paitsi jos raskaaksi tuleminen olisi suuri riski terveydellesi.
Jos tuosta ei ole kyse, kannattaa jatkossa vaan todeta että tarvetta ehkäisylle ei ole. Pääset helpommalla.
Siis en käsitä nyt ollenkaan. Miksi sinä et voi käyttää kondomia? Etkö sinä siis kykene avaamaan sitä ja laittamaan sitä peniksen päälle vai miten se on “kokonaan miehen kontolla”? Hormonaalinen ehkäisy on täysin naisen kontolla (joskin mies voi osallistua kulullisesti), mutta kondomi on ihan yhteinen asia (kulullisesti jokaisen parin itse valittavissa maksaja).
Vierailija kirjoitti:
Miksi et voi käyttää hormonitonta kuparikierukkaa?
Sellaistahan ap jo kertoi kokeilleensa.
Mulla ei edes ole mitään todettuja haittoja ehkäisystä, mutta en vain käytä. Lapsiluku on täynnä ja kondomilla mennään. Mies menee vasektomiaan lähiaikoina (pääsisi jo kyllä lapsiluvun perusteella, mutta pitää pakastaa siittiöitä ensin). Tässä on sekin plussa, että jos päädyttäisiin eroamaan ja perustamaan uusperheet saisi miehen uusi käydä läpi hedelmöityshoidot ja multa onnistuisi luomuna, hehheh.. Ei mutta oikeesti, onhan nuo kumit vähän rasittavia, mutta jos mies on käynyt pissalla eikä tule sisään niin niitä kumeja ei edes tarvita (väittää nainen, jonka raskaudet alkaneet ykkösestä, ei kertaakaan touhutipoista). Jos niitä tarvitsee niin on myös allergikoille sopivia. Selviät kyllä, on sitä ennenkin osattu ehkäistä vaikkei ollut edes "kunnon ehkäisyä".