Mies ei halua isäinpäiväkakkua eikä lahjaa
Ei tykkää makeasta eikä halua voileipäkakkuakaan. Mitä tekisitte?
Kommentit (20)
Siis tekisitte? En tekisi mitään leipomuksia.
Tilatkaa pizzaa. Kaikkihan sitä rakastaa 😋
No voi ei? En tekisi mitään jos ei kerran halua.
Vierailija kirjoitti:
Tilatkaa pizzaa. Kaikkihan sitä rakastaa 😋
Tuo voisi olla hyvä idea ja lapsi teki koulussa jo kortin.
Kyllä silti ostaisin / tekisin tavallista parempaa ruokaa sunnuntaina, ja myös kakun, jos täytekakuista mies sattuu pitämään.
Pienen lahjankin ostaisin, taas sellaista mistä mies pitää.
Aivan varmasti hän kuitenkin haluaa tulla muistetuksi, luulisin ainakin näin.
Ja vaikka ei haluaisikaan, oletpahan ainakin muistanut ja nähnyt vaivaa isänpäiväksi.
Muistaako miehesi ja lapset sinua äitiennpäivänä?
Me tehdään aamupalaksi hyviä lohileipiä ja kahvia. Joka vuosi on uponnut.
No jos ei halua juhlia isänpäivää niin sitten ei juhlita . Mikä on epäselvää?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä silti ostaisin / tekisin tavallista parempaa ruokaa sunnuntaina, ja myös kakun, jos täytekakuista mies sattuu pitämään.
Ja vaikka ei haluaisikaan, oletpahan ainakin muistanut ja nähnyt vaivaa isänpäiväksi.
Mies ei tykkää makeasta eikä syö kakkua koskaan. Kyllä mies ja lapsi aina muistavat äitienpäivänä.
Miksi pitäisi hyppiä markkinamiesten pellenä? Eikö voi olla vain, ihan kohkaamatta tätäkin keksimällä keksittyä kulutusjuhlaa.
Mulla oli aikoinaan sama linja äitienpäivän suhteen. Sanoin, että vuodessa on 365 päivää, jolloin olen äiti. Muistakaa milloin tahansa, mutta älkää alkako tähän pelleilyyn.
Sitä oli vaikea selittää opettajille, voi helvetti. Ne luuli että lapset vihaa äitiään kun eivät halunneet tehdä kortteja 😂😭😂😭😂😭
Isänpäivänä tehdään tietysti isän lempiruokaa, ellei hän ole makean ja lahjojen ystävä.
Jos ei halua kakkua, tekisin (niin kuin varmaan muutenkin) jotain miehen suosikkiruokaa. Lahjoista ja korteista on tylyä kieltäytyä, isän lahjominen on yleensä lapsille tosi tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
En tajua tata "kakku pitaa olla". Omassakin tuttavapiirissa muutama, joiden mielesta se kakku pitaa aina olla. Sitten ihmetellaan kun jaa syomatta, kun osa ei tykkaa makeasta.
AP, tee sille miehellesi vaikka English Breakfast tai just jotain kivaa aamiaisbrunssia esipaistoleivista sen lempipaallisilla.
Ja sit just pizzaa, wingseja tms paivallisesti, mista sitten tykkaakin.
Ei varmaan halua etta naet hirveasti vaivaa hanen eteensa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi hyppiä markkinamiesten pellenä? Eikö voi olla vain, ihan kohkaamatta tätäkin keksimällä keksittyä kulutusjuhlaa.
Mulla oli aikoinaan sama linja äitienpäivän suhteen. Sanoin, että vuodessa on 365 päivää, jolloin olen äiti. Muistakaa milloin tahansa, mutta älkää alkako tähän pelleilyyn.
Sitä oli vaikea selittää opettajille, voi helvetti. Ne luuli että lapset vihaa äitiään kun eivät halunneet tehdä kortteja 😂😭😂😭😂😭
Pahoititko kovastikin mielesi kun muut halusivat muistaa äitejään?
Mitä se sinulle kuuluu ja miksi tulet tänne kertomaan traumaasi muille. Hoida sitä oman lääkärisi kanssa.
Kunnon pekoni-munakas-papu-aamiainen ja miehen lempiruokaa päivällä. Lisäksi ainakin se timanttisormus mitä mammat vaatii äitienpäivänä
Vierailija kirjoitti:
Kunnon pekoni-munakas-papu-aamiainen ja miehen lempiruokaa päivällä. Lisäksi ainakin se timanttisormus mitä mammat vaatii äitienpäivänä
Mulla ei ole yhtään timanttisormusta, ei sormusta lainkaan. Eikä mieheni mulle mitään koruja osta. Äitienpäivälahja on yleensä ollut joku kukka ja hajuvesi n 10-20€. Ap
Vierailija kirjoitti:
Äitienpäivä(kin) on nykyään tavallaan kulutusjuhla, mutta sellaiseksi sitä ei ole alunperin keksitty. Äitienpäivää on vietetty Suomessakin jo 1920-luvulla, eli aika vanha ja mielestäni kaunis perinne kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Tajusin just etta mulla on joka vkl isanpaiva - toi pekoni-munakas-papuaamiainen ja lempiruokaa!
Ainut vaan etta olen 44-vuotias lapseton nainen :D
Mutta siis kyllahan hyvalla ruualla paasee jo tosi pitkalle. :)
Tuhti brunssi voisi olla kivaa vaihtelua. Pienellä vaivalla saa monenlaista ruokaa, ja kun kaikki syövät, se ei ehkä rasita isää niin paljon.
Pitääkö tästäkin tehdä ongelma? Lapsuudenkodissani isä jyrkästi kielsi kaiken isänpäivähössötyksen sen läpinäkyvän kaupallisuuden takia, emmekä me lapset siitä mitään traumoja saaneet. Samaten mieheni, lasteni isä, kieltäytyi isänpäivän vietosta - ja yllätys, yllätys: meidänkään lapset eivät traumatisoituneet!
Miksi pitää väkisin yrittää keksiä jotain juhlantynkä, jos juhlakalu itse on selväsanaisesti ilmaissut, ettei sellaista halua?
Jos ei halua, niin olkoon ilman. Tee jotain vaikka lounaalle muuta herkkua mistä mies tykkää.