Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista oli ulkomaanmatkailu 70- ja 80- luvuilla?

Vierailija
07.11.2019 |

Oletko käynyt ulkomailla esim. 80-luvulla? Millaista oli matkailu keski-euroopassa tuolloin? Oletko käynyt esim. DDR:sä tai Berliinissä kun muuri oli sortumassa? Kerro kokemuksiasi.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa paskaa silloin ja nyt, faija kännissä pilasi joka reissun.

Vierailija
42/45 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaahan se oli.

Maat olivat aidosti erilaisia, oli omat valuutat.

Silloin matkailu oli vähempää.

Reissu suunniteltiin ja valittiin tarkkaan.

Ihmisillä oli vähemmän rahaa.

Ostettiin matkamuistoja itselle ja tuliaisiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustin aika paljon perheeni mukana lapsena ja nuorena. Suurin ero tähän päivään oli se, että silloin eurooppalaiset kaupungit olivat kaikki erilaisia. Neukkumaat olivat järkyttävän harmaita, ei ensimmäistäkään mainosta tai mainosvaloa missään, ei värejä. Nykyään kaikki ovat samanlaisia, samat kaupat, samanlainen pukeutumistyyli jne. Pitää mennä aika kauas, että alkaa tulla jotain ihan erilaista. 

Itse asiassa ei tartte mennä kuin bussiin niin siellä on erilaista ja enemmän kuin tarpeeksi.

Vierailija
44/45 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkustin aika paljon perheeni mukana lapsena ja nuorena. Suurin ero tähän päivään oli se, että silloin eurooppalaiset kaupungit olivat kaikki erilaisia. Neukkumaat olivat järkyttävän harmaita, ei ensimmäistäkään mainosta tai mainosvaloa missään, ei värejä. Nykyään kaikki ovat samanlaisia, samat kaupat, samanlainen pukeutumistyyli jne. Pitää mennä aika kauas, että alkaa tulla jotain ihan erilaista. 

Itse asiassa ei tartte mennä kuin bussiin niin siellä on erilaista ja enemmän kuin tarpeeksi.

Samanlaista se on joka maassa. Sitähän tuo postaaja tarkoitti.

Vierailija
45/45 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eka ulkomaanmatka oli Mallorcalle v. 1973, olin silloin 9 vuotias.

Äiti poltti tupakkaa, joten istuttiin lentokoneessa tupakkapuolella. Mulla oli astma ja oli kyllä ihan sakeena ilma savusta. Myös koneen etuosassa istuvat tulivat hengaileen käytävälle tupakkapuolelle ja vetivät siinä norttia. Kaikilla koneessa oli kunnon känni päällä.

Mallorcalla oli kaikki hyvin ystävällisiä ja tietysti viina halpaa ja sitä todellakin aikuiset joivat. Mun äiti ei tainnut aurinkoa nähdä kun makasi sammuneena Cuba Libren jälkeen huoneessa. Me sisarukset oltiin olin päin rannalla. Kukaan ei ihmetellyt suomalaisten touhuja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän