Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahkerat äidit pystyvät pyörittämään yritystoimintaa vauvojen ja taaperoiden hoidon ohessa

Vierailija
07.11.2019 |

Tiedän muutaman nuoren äidin, jotka hoitavat kotona pieniä lapsia, mutta tekevät silti maatilan työt. Kyseessä on vauvojen ja taaperoiden äitejä.

Joillekin pelkkä vauva-arki on raskasta, mutta toiset pystyvät normaalisti jatkamaan töitänsä.

Kommentit (134)

Vierailija
1/134 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Minä pyöritin käännösfirmaa kotona kaikki ne kuusi vuotta, kun lapset oli kotihoidossa. Ihan tyypillistä akateemisille. Ehdin jopa jatko-opiskella samalla.

Vierailija
2/134 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näkisin, että tämä on viime kädessä arvostuskysymys. On vaikea tehdä töitä ja hoitaa vauvaa/taaperoa hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/134 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tein väitöskirjaa lastenhoidon ohessa. Tuloksena oli se, että uuvuin todella pahasti.

Vierailija
4/134 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minäkin tiedän yhden, jonka vauva 3 vko nukkui vaunussa tallissa, kun äippä äyskäröi hepan kakkaa.

Vierailija
5/134 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatii ainakin ahkeran isän, joka ei jatka elämäänsä niin kuin ennen vauvaa.

Vierailija
6/134 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehdessä onkin uutinen, mitä tällainen urotyö saattaa aiheuttaa.

Vierailija
7/134 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltalehdessä onkin uutinen, mitä tällainen urotyö saattaa aiheuttaa.

Mikä?

Vierailija
8/134 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia täällä maalla että äidit jatkavat maatilan hommia vaikka ois kuinka monta lasta. Mulla on hevostalli ja niin on vauvat nukkuneet vaunuissa kun olen tehnyt tallitöitä. Ja joka aamu piti mennä talliin vaikka olis yön valvonut.

Vierailija
9/134 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan toki hattua ahkerille mutseille, mutta yhtälailla heille jotka hoitavat "vain" lapset. Hekin ovat ahkeria. Hyvä äidit!

Vierailija
10/134 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on siitä onko laiska vai ei. Nykyisin jotkut tuntuvat rasittuvan hyvin vähäisistä ponnistuksista ja pienistä vastoinkäymisestä. Moni tv-stara, sometähti, lätkän pelaaja yms. on sanonut ettei heidän menestys ole tullut helpolla - kyllä on, he vain eivät tiedä minkälaista raskaan vastuun työt on ja mitä tarkoittaa kun on oikeasti kiire.

Vierailija
11/134 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me rakensimme toisen talomme työn ohessa kun kuopus oli 2v. Jompikumpi meistä oli aina lasten kanssa, vain muutaman kerran teini joutui hoitamaan pientä, tietty korvausta vastaan. Tai sitten kuopus pyöri jaloissa, sekin onnistui hyvin. Oli ihan innoissaan kun paistettiin pihalla nuotiomakkaraa samalla kun poltettiin puujätettä:) Edellisen talon raksan aikaan kotona oli 3 lasta harrastuksineen ja koulumatkoineen. Tietty kävimme töissä silloinkin. 

Ei sitä edes ajatellut ettei jaksa, normaalia elämää

Vierailija
12/134 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tein väitöskirjaa lastenhoidon ohessa. Tuloksena oli se, että uuvuin todella pahasti.

Minä tein myös. Minua tuo ei väsyttänyt, oli mukava ajatella muutakin kuin vaipanvaihtoa. Minulla vauva oli kylläkin helppo, 3 h päikkärit jne. Tuon ajan innolla kirjoitti keittiönpöydän ääressä, yöllä imettäessä mietti mitä kirjoittaa jne. Silti vauva kanssa kerkesi seurustelemaan. Toisen lapsen äitiyslomalla mietin valmiiksi rungon akatemian hakemukseen, kirjoitin kun tulin takas lomalta - ja sain rahat! Varmaan tuo rauhassa pohtiminen auttoi, ei voinut sännätä kirjoittamaan vaan pohti ongelmaa eri puolilta, kypsyi hyvin päässä.

Ei se ole lapsilta pois jos äiti välillä tekee muutakin kuin miettii kestovaippoja tai vauvanvaatemerkkejä, jos tuo muu miettiminen ja tekeminen lisää jaksamista vauva-arjessa.

Vierailija
13/134 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia täällä maalla että äidit jatkavat maatilan hommia vaikka ois kuinka monta lasta. Mulla on hevostalli ja niin on vauvat nukkuneet vaunuissa kun olen tehnyt tallitöitä. Ja joka aamu piti mennä talliin vaikka olis yön valvonut.

Mitenkäs syliä vaativa koliikkivauva, joka nukkuu vartin pätkissä?

Vierailija
14/134 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä hoitaa ennen töihin lähtöä.

Vierailija
15/134 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että pitäs luopua lehmistä ja elannosta vauvan takia?

Vierailija
16/134 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vauvat pystytään opettamaan nukkumaan hyvin.

Vierailija
17/134 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi verrata tilanteita ja ihmisiä toisiinsa. Esim. tuttuni kilpailee kahdella hevosella ratsastuksessa työn ja perheen ohessa, vaikka toinen hänen lapsistaan onkin pieni – mutta hänellä on hurjasti apujoukkoja, mies tekee vähintään puolet heppahommasta, naisen vanhemmat hoitavat lapsia ja tekevät koti- ja tallihommia tarvittaessa ja hevosten kanssa on useampi auttaja. 

Vierailija
18/134 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että pitäs luopua lehmistä ja elannosta vauvan takia?

Eikö ole lomittajaa? Jätätkö vauvan huutamaan töiden ajaksi ilman syliä?

Vierailija
19/134 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vauvat pystytään opettamaan nukkumaan hyvin.

Tämä ei kyllä pidä  ollenkaan paikkaansa, mutta asialla provoilu on eittämättä antoisaa, jos ei ole kauheasti muuta sisältöä elämässä.

Vierailija
20/134 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen onneksi omasta kotiäitiydestä onnellinen ja jopa ylpeä että pystymme laittamaan työt pariksi vuodeksi sivuun ja keskittyä vain vauva/taapero -aikaan.

Luojalle kiitos siitä että oma mieleni ei halaja jatkuvaan suorittamiseen vaan minun ei tarvitse kuin olla läsnä.

Jollakin tavalla säälin näitä lapsia jotka ovat toimistoilla mukana rattaissa tai taaperot tabletilla kun äiti puhuu työpuheluita.

Mielestäni tällaista suorituskeskeistä äitiyttä ei pitäisi ihailla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi