Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TÄLLÄ kertaa kaikki toisin. Parisuhteessaan pettynyt vannoo, kun kohtaa uuden rakkauden.

06.11.2019 |

Mielenkiintoinen juttu:
https://www.hs.fi/tiede/art-2000006225793.html
"TÄLLÄ kertaa kaikki on toisin. Näin moni aiemmassa parisuhteessaan pettynyt vannoo, kun kohtaa uuden rakkauden.

Kaikki ei kuitenkaan ole uudessa suhteessa toisin – päinvastoin. Kumppanin vaihtaminen ei nimittäin juuri muuta parisuhteen dynamiikkaa, tuore tutkimus kertoo.

”Pelkästään uuden suhteen aloittaminen ei tarkoita sitä, että asiat muuttuvat”, Matthew Johnson kanadalaisesta Albertan yliopistosta sanoo.

”Välissä on paljon muutoksia, mutta laajemmin tarkasteltuna siinä, miten olemme parisuhteissa, on paljon jatkuvuutta”, kanadalais-saksalaisen tutkimuksen pääkirjoittaja Johnson arvioi yliopiston tiedotteessa."

"Uusi rakkaus alkaa rajattomalla potentiaalilla, ennen kuin todellisuus vetää meidän takaisin maanpinnalle. Emmekä päädy kauas siitä, missä kerran olimme”

"Ihminen luo uuden kumppanin kanssa todennäköisesti monia samoja tapoja kuin edellisenkin, koska hän on yhä sama ihminen."

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kannattaakin olla muuttamatta yhteen toista kertaa ja olla sitoutumatta vain yhteen ihmiseen kerrallaan. Sitten on varmasti toisin asiat.

2/2 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi kannattaakin olla muuttamatta yhteen toista kertaa ja olla sitoutumatta vain yhteen ihmiseen kerrallaan. Sitten on varmasti toisin asiat.

Enneminkin ajattelisin niin ettei suhteesta toiseen kannata rynnätä, aina pitäisi olla ihan itekseen, antaa tilanteen tasoittua.

Itse olen kyllä itsestäni huomannut että tahtoo mennyt määritellä tulevaisuuden, eli tuo on mielestäni faktaa:

"Ihminen luo uuden kumppanin kanssa todennäköisesti monia samoja tapoja kuin edellisenkin, koska hän on yhä sama ihminen."

Vaikka kuinka tuntuu että aloittaisi puhtaalta pöydältä niin itsekseen, huomaamatta ilmenee jotain jo ollutta. Aikoinaan meni aikaa ennekuin hokasin tuon, sittemmin olen ihan tarkoituksella miettinyt omaa käytöstä ja pyrkinyt erilleen niistä tavoista/ominaisuuksista jotka olen kokenut huonoiksi. Kaitpa jonninsortin henkistä kasvua.

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla