Keliakia, huijattiin syömään vehnää!!!
"Tää on gluteenitonta" ja syömisen jälkeen "siinä muuten oli tavallista jauhoa, arvasin ettei siitä mitään oireita tule".Suututtaa niin paljon!
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
... samoin kuin että happamat maitotuotteet on laktoosittomia ja käyttää niitä kuten kaikkea muutakin viimeisen käyttöpäivän jälkeen, koska kasvattaa vastustuskykyä... Ja piilottaa pilaantuneita munia, kermaviiliä mitä vain muille tarjoamiinsa ruokiin.
Itse asiassa happamissa maitotuotteissa on vähemmän laktoosia että siten hän on oikeilla jäljillä
"Hapanmaitotuotteet saattavat sopia laktoosi-intoleranteille paremmin kuin tavalliset maitotuotteet, koska maidon sokeri osittain häviää maitohappokäymisessä"Kananmunia ja kermaviiliä voi käyttää parasta ennen päiväyksen jälkeen melko pitkään arvioimalla laadun aistinvaraisesti. En usko että kukaan kykenee käyttämään oikeasti pilaantuneita munia, haju on niin kuvottava.
Mikrobiologi
Näin ohiksena, mutta toikin on yksilöllistä esim. jos on oikein paha laktoosi-intoleranssi, ei voi käyttää välttämättä edes hylaa.
Mut joo laktoosi-intoleranssi ei ole vaarallinen, mut en silti antais ummetuksesta kärsivälle tai kesähelteellä kellekään laktoosia. Mulla ainakin tulee niin jäätävät kivut jo muutamasta ruokalusikallisesta/1dl tavallista maitoa ettei ikinä enää, ei ikinä enää. Hyla-tuotteita en yleensä käytä, vain poikkeuksellisesti. Esim. Hyla-jogurtteja en voisi syödä päivittäin.
Monella keliaakikolla on laktoosi-intoleranssi. Meillä on suvussa kumpaakin.
Ja mulla laktoosin lisäksi ilmeisesti ärtyvän suolen oireyhtymä ja taipumus jatkuvaan ummetukseen vaikka söisi mitenkä kuitua ja vettä ym. On nii pitkä ja mutkikas suoli, ilmeisesti ruoka kulkee vain niin hitaasti. Siihen päälle kun laktoosia niin kylmähiki otsalla vatsankourasujen kanssa. Ovat pahempia kuin missään vatsataudissa, voin sanoa.
Sitten on kiva kun ihmiset puhuu juttuja tyyliin, että a. Joko lehmämaidolla paranee b. He parani spontaanisti c. He voi ainakin syödä hapantuotteita tai uunissa tehtyjä d. Ei se pieni määrä haittaa. Jne. Eniten mua ärsytti Valion se mainos, missä lapsi sanoi että maito pierettää. Kiva. Lisäsi vain ennakkoluuloja entisestään. Tiedoksi: en minä hajuja pelkää vaan housuun paskomista ja jäätäviä vatsakipuja.
Juu kiva. Kuultu on. Edelleen on laktoosi-intoleranssi.
Nojoo.. näin vähän aiheen ohi.
Ap, tuo on kyllä todella lapsellista toimintaa tuttavaltasi, mutta voin kuvitella ett joku tekisi noin............. joskus aikuiset ihmiset on hämmästyttävän lapsellisia, varsinkin nää joiden mielestä oma mielipide on totuus. Tyyliin "mitä siinä nyt vois tapahtua"/"ähh turhaa pelkoa" -tyypit. Niin rasittavia...
Luottamuksen puute siinä syntyy.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan näistä ollut oikeustapauksia? Pitäisi olla, niin ihmiset ei leikkisi asialla.
Veikkaisin että jos tietää toisen sairastavan pahaa esim pähkinäallergiaa ja syöttää tätä vahingoniloisena toiselle johtaen kuolemaan, että siinä voitaisiin syyttää jo m.urhasta tai muusta vastaavasta esim. vähintäänkin vakavasta pahoinpitelystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen valehtelu voi pahimmillaan johtaa uhrin suolistosyöpään. Ei kovin kivaa ”pilailua”. Ei ole verrattavissa siihen, että joku saa lieviä laktoosioireita maitotuotteista tai suun kutinaa omenasta.
Persemäistä käytöstä ja vakavasti otettavaa, mutta tuskin se syöpä yhdestä kerrasta puhkeaa.
Sitten kun niitä yksittäisi kertoja on jatkuvasti, tilanne on aivan toinen. Ensin pikku vahinko ravintolassa, esim. tuodaan vahingossa gluteenillinen annos ja sitä ehtii syödä, sitten joku satunnainen kontaminaatio kotona, ja sokerina pohjalla tahallinen gluteenin syöttäminen, niin johan niitä kertoja tulee.
No olipas nokkelan hauskaa. Huono. Tosi huono.