Kun on köyhän miehen vaimo ja melkein aina kotona
Niin ei tarvitse laittaa itseään. Ainoa mun kauneudenhoitoni on kun käyn kampaajalla ehkä 4 kertaa vuodessa värjäyttämässä ja leikkauttamassa hiukseni. Ei tosin olisi edes varaa ripsienpidennyksiin, hiustenpidennyksiin, kulmien kestovärjäyksiin eikä kynsienlaittoon eikä edes ketään kenen takia tarvitse niitä laittaa.
Kommentit (62)
Olen minäkin köyhän miehen muija ja sille kelpaa ihan luonnonkauniskin, niin että ihan turhaa rahan tuhlausta turhuuksiin joilla ei ole mitään merkitystä. Jos elämä on tyhjää, pinnallista ja oman navan ympärillä pyörimistä niin saahan sitä rahaa törsättyä mielinmäärin turhuuteen. Sitten jälkeenpäin kaduttaa että olisi nekin rahat voinut laittaa johonkin järkevämpään. Ostin vain sakset ja leikkaan paremmin kuin maksaisin satasen ja kaupan hiusväreillä saa ihan saman jos ei paremmankin. Mies leikkaa koneella itse karvansa. Kukaan ei erota onko ammattilainen leikannut vai itse. Harjoitus se mestarin tekee. Kynsitouhuja pidän kaikkein järjettömimpinä ja inhoan pitkiä kynsiä ihmisillä kun niiden alustat ovat täynnä paskaa. Niillä on vaikeeta siivota ja tehdä keittiöhommia ym. eikä niillä tee yhtään mitään. Kuka niitä katselee ja ihailee, niin ei kukaan.
Vaimoväki hankkikoon itse meikki ja vaaterahansa
Kukaan köyhä mies ei raada maksaakseen noita naisten ihan turhia turhuuksia. Joku rikas jollekka tulee tyhjästä rahaa niin ei varmaankaan välitä mihinkä sitä syytää. Köyhän miehen naisen pitää mennä itse turhuutensa tienaamaan.
Purkillinen hiusten kotiväriä voi maksaa 3e tai 13e. Aine ja lopputulos on sama. Kalliimmassa vain on muovipurkkeja enemmän. Halvempaa väriä käyttäessä, voi sekoittaa tyhjään jugurtti tms purkkiin. Myssyksi käy hedelmäpussi, joita voi käyttää myös hanskana.
Lopputulos on sama, vain vähemmän muovijätettä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä rahat riittäisi muutaman kerran vuodessa kampaajaan, mutta en jaksa lähteä kuuntelemaan sitä turhanpäiväistä akkojen kälätystä ja vääntämään jotain smooltolkkia, että kampaaja pysyy tyytyväisenä. On se kumma, kun kampaajalle ei riitä se, että sanon, mitä hiuksille tehdään, vaan pitäisi pälpättää niitä näitä. Jotenka mieluummin kotiparturoin.
Akkojen kälätystä ja smooltolkkia? Minä käyn kampaajalla, jolla on oma liiketila eli siellä ei ole muita työntekijöitå eikä asiakkaita samaan aikaan. Olen myös sanonut hänelle etten halua lukea lehtiä enkä rupatella vaan ihan vain rentoutua (osan aikaa silmät kiinni) pesun ja leikkauksen ajan.
Vierailija kirjoitti:
Miten se köyhä mies tähän liittyy?
Ja miten joku kauneudenhoito on asia jota ”tarvii” tai ”ei tarvi”?
Siten, ettei tarvitse panostaa itseensä, koska tuollaisella miehellä ei ole halukkaita naisia niinkuin rikkaalla miehellä olisi.
Jaaha, tänään ammattivalittajan mies on vaihteeksi köyhä. Sillähän on hemmetti soikoon kaksi taloakin ja yksiö keskustassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hemmettiä. Köyhää miestäkö syytät elämästäsi? Menisit töihin.
Ap ei ole saanut töitä. Ei niihin niin vaan mennä.
Läpäläpä. Sähän olet töissä siinä miehesi firmassa.
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, tänään ammattivalittajan mies on vaihteeksi köyhä. Sillähän on hemmetti soikoon kaksi taloakin ja yksiö keskustassa.
Ei sillä mitään yksiötä ikinä ole ollut. Ja talot on vanhoja plus paljon velkaa yrityksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hemmettiä. Köyhää miestäkö syytät elämästäsi? Menisit töihin.
Läpäläpä. Sähän olet töissä siinä miehesi firmassa.
Niin, mitä sitten? Ei tuo kommentti minun ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuhlaat väriin, jos teet sen vain neljästi vuodessa? Kuljet siis ison osan vuodesta juurikasvu loistaen.
Mulla on aivan harmaat hiukset. Kävisin useammin kampaajalla, jos olisi varaa.
Värjääpä itse! Kysy sävy kampaajaltasi ja harjoittele, Itse tein näin ollessani työttömänä (sain työpaikan, en siis ole lusmu - tiedoksi lukijoille :D) eikä kukaan äimistellyt tai ihmetellyt hiusteni väriä.
Leikkasin myös itse otsista ja kuivia latvoja. Parempi lopputulos kuin kaamea juurikasvu ja hamput latvat.
Iloa syksyysi!
Vierailija kirjoitti:
Ja miten joku kauneudenhoito on asia jota ”tarvii” tai ”ei tarvi”?
Suora syy-yhteys naisen ulkomuotoon on miehen/toisen naisen miehen tulot. Katsokaa vaikka
Maisa Torppa, Sara Sieppi yms. laukku- ja matkaviestejä. Jos olet arkisen näköinen, et kelpaa
rahakkaalle ukolle näytösesineeksi. Ei kummankaan syy, mutta näin se usein näyttää olevan.
Ehkä harmaana on liian myöhäistä vaihtaa parempaan eli rikkaampaan mieheen ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikinä en ole laittanut geelikynsiä tai irtoripsiä saatika pidennyksiä vaikka rahaa on ollutkin. Eivät ne ole mitään välttämättömyyksiä.
Totta. Luonnollinen kauneus on parasta. En värjää edes hiuksiani, vaikka ne harmaat onkin. Kyllä ihmisen ikä ja eletty elämä saa näkyä ja pitääkin näkyä.
Saa näkyä jos niin tahtoo, mutta ei missään nimessä pidä näkyä. Ei ole mitään pahaa itsensä laittamisessa. Itse en osaa meikata, enkä ehtisi edes, mutta kun hiukset harmaantuvat lisää, aion värjäyttää.
Kukin tyylillään. Ei itsensä laittamisessa mitään pahaa olekaan, mutta huoliteltu voi olla ihan ilman kampaajia ja kaiken maailman tekohärpäkkeitä. Tyylitaju on asia, mitä ei voi rahalla ostaa.
En ymmärrä miksi nainen määrittelee itseään miehen kautta. Tärkeämpää on mielestäni se, mitä itse on.
Ja mitä kauneuteen ja itsestään huolehtimiseen tulee niin aina olen tykännyt itsestäni huolehtia. Silloin kun mieheni oli työtön, silloin kun tuli juuri ja juuri toimeen sekä myös nyt kun tulee hyvin toimeen. Enpä ole ajatellut että minun hiusten leikkaukset tai meikkaukset muuttuisivat miehen lompakon paksuuden mukaan.
No elän kyllä ihan uraelämää, mutta kuvailemillasi tavoilla ei tarvitse silti laittaa itseään. Hiuksia käyn lyhentämässä (tasaamassa oikeastaan) kerran vuodessa, se on kaillein kauneudenhoitorutiinini.
Muuten riittää kevyt meikki, puhtaus ja siistit vaatteet, joita ei niitäkään tarvitse koko ajan olla uusimassa, kun ovat laadukkaita.
pihiakka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miten joku kauneudenhoito on asia jota ”tarvii” tai ”ei tarvi”?Suora syy-yhteys naisen ulkomuotoon on miehen/toisen naisen miehen tulot. Katsokaa vaikka
Maisa Torppa, Sara Sieppi yms. laukku- ja matkaviestejä. Jos olet arkisen näköinen, et kelpaa
rahakkaalle ukolle näytösesineeksi. Ei kummankaan syy, mutta näin se usein näyttää olevan.
Ehkä harmaana on liian myöhäistä vaihtaa parempaan eli rikkaampaan mieheen ;)
Köyhän ja rikkaan välillä on tietysti vielä semmoiset erittäin kiinnostavat ja kyvykkäät keskituloiset miehet, jotka eivät halua naista näytösesineeksi, eikä heidän kanssaan itsenäinen, aikuinen, tervepäinen nainen koe tarvetta vaihtaa mihinkään.
Muuta Helsinkiin niin töitä on niin paljon kuin jaksat tehdä. Voit olla 8-16 päiväkodissa. 16-21 kuskata woltin ruokia. 21-04 voit ajaa taksia ja uberia.
Näin sinulla on varaa laittautua jos pidät vaikka yhtenä päivänä viikossa vapaapäivän.
Miksi tässä painotetaan että on köyhän miehen vaimo? Eikö naisilla ole mahdollisuudet rikastua omilla ansioillaan, tarvitseeko siihen aina rikkaan miehen?