Kun on köyhän miehen vaimo ja melkein aina kotona
Niin ei tarvitse laittaa itseään. Ainoa mun kauneudenhoitoni on kun käyn kampaajalla ehkä 4 kertaa vuodessa värjäyttämässä ja leikkauttamassa hiukseni. Ei tosin olisi edes varaa ripsienpidennyksiin, hiustenpidennyksiin, kulmien kestovärjäyksiin eikä kynsienlaittoon eikä edes ketään kenen takia tarvitse niitä laittaa.
Kommentit (62)
Oliko tää joku kilpailu? Mä olen käynyt kampaajalla 2 kertaa elämässäni. Leikkaan tukkani itse. En huolisi mitään irtolisäkkeitä vaikka siitä maksettaisiin.
Kaikki ollaan niin erilaisia.
Meillä molemmat aikuiset ihan hyväpalkkaisessa työssä. Käyn kaksi kertaa vuodessa kampaajalla tasottamassa hiuksia, en värjää hiuksia. En myöskään harrasta mitään irtolisäkkeitä hiuksissa/kynsissä/ ripsissä.
En kyllä toisaalla käytä alkoholia tms päihteitä tai ole missään somessa, joten taidan onnekseni olla tavallisuudesta poikkeava tapaus :D
Minäkin olen köyhän miehen vaimo, mutta itse en ole köyhä, joten voin käyttää omia rahojani itseni laittoon niin paljon kuin haluan. Toisinaan ostan miehellekin jotain kivaa.
Ja nää köyhän miehen vaimot täällä palstalla pitää pystyssä esim. tuota ” miten miljonäärien kohukaunottarilla on varaa kalliisiin laukkuihin ja matkoihin”- ketjua ?! ;)
Vierailija kirjoitti:
Ja nää köyhän miehen vaimot täällä palstalla pitää pystyssä esim. tuota ” miten miljonäärien kohukaunottarilla on varaa kalliisiin laukkuihin ja matkoihin”- ketjua ?! ;)
En muista koskaan edes nähneeni tuollaista ketjua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakin alkaahiukset harmaantua, muuten ovat vaaleat. Otan vaaleita raitoja vain kesää vasten kerran vuodessa. Talvellahan olen lähinnä pipo päässä ihmisten ilmoilla.Raidat on mukavampi, kun ne ei heti vaadi uutta väriä niin usein. Tykkään kyllä harmaistani, odotaan vaan saavani lisää niitä.
Mä olen jo alle 50v ihan täysin harmaa hiuksistani, jos en värjää.
Mä olen 18 ja värjään mustia hiuksiani harmaiksi, maksaa aivan älyttömästi. Meidän luokalla kolmella tytöllä on.
Ikinä en ole laittanut geelikynsiä tai irtoripsiä saatika pidennyksiä vaikka rahaa on ollutkin. Eivät ne ole mitään välttämättömyyksiä.
Köyhän miehen vaimo? Onko se ammatti?
Vierailija kirjoitti:
Ikinä en ole laittanut geelikynsiä tai irtoripsiä saatika pidennyksiä vaikka rahaa on ollutkin. Eivät ne ole mitään välttämättömyyksiä.
Totta. Luonnollinen kauneus on parasta. En värjää edes hiuksiani, vaikka ne harmaat onkin. Kyllä ihmisen ikä ja eletty elämä saa näkyä ja pitääkin näkyä.
Vierailija kirjoitti:
Köyhän miehen vaimo? Onko se ammatti?
On se jos vaimokin on ammattivalittaja.
Kyllä rahat riittäisi muutaman kerran vuodessa kampaajaan, mutta en jaksa lähteä kuuntelemaan sitä turhanpäiväistä akkojen kälätystä ja vääntämään jotain smooltolkkia, että kampaaja pysyy tyytyväisenä. On se kumma, kun kampaajalle ei riitä se, että sanon, mitä hiuksille tehdään, vaan pitäisi pälpättää niitä näitä. Jotenka mieluummin kotiparturoin.
Minulla olisi varaa pidennyksiin, värjäyksiin ja laittoihin, mutta en koe niihin pienintäkään tarvetta. Kampaajalla käyn kymmenisen kertaa vuodessa leikkauttamassa hiukset.
"Köyhän miehen vaimosta" tulee mieleen 1920-luku.
Nykyään nainen voi tienata itsekin jos ei köyhyys napostele. Jopa olla perheessä enemmän ansaitseva puolisko.
Mitä hemmettiä. Köyhää miestäkö syytät elämästäsi? Menisit töihin.
Mies tienaa 45 000 vuodessa, minä 55 000. Silti käyn kampaajalla vain 3 kertaa vuodessa, värjään itse hiuksia ja kulmia. Nyt haluaisin kyllä tatuoidut kulmat ja eyeli eritä, koska meikkaaminen on hankalaa ikänäön vuoksi. Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot...
Vierailija kirjoitti:
Taas joku akka tuhlannut miehensä rahat baarissa ja nyt uhriutuu. Joillekin eivät vain mitkään rahat riitä ei omat eikä lainatut.
Asian ydin:
Vakavaraisuus on sitä että saa vähätkin riittämään, ilman että elämä olisi hirveää kärsimystä.
Jos taas on vaikeuksia kontrolloida impulsseja, silloin ei isotkaan tulot riitä.
Ökyilijät voi olla aina pa., kun on tottuneet että muut hoitaa.
Impulssiongelmaisilla on usein muitakin ongelmia, joten lokkeilijoihin ei kannata luottaa. Lokki joka lupaa maksaa muttei maksa, on siten myös varas ja valehtelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Luonnollinen kauneus on parasta. En värjää edes hiuksiani, vaikka ne harmaat onkin. Kyllä ihmisen ikä ja eletty elämä saa näkyä ja pitääkin näkyä.
Saa näkyä jos niin tahtoo, mutta ei missään nimessä pidä näkyä. Ei ole mitään pahaa itsensä laittamisessa. Itse en osaa meikata, enkä ehtisi edes, mutta kun hiukset harmaantuvat lisää, aion värjäyttää.
Miten se köyhä mies tähän liittyy?
Ja miten joku kauneudenhoito on asia jota ”tarvii” tai ”ei tarvi”?
Mä olen jo alle 50v ihan täysin harmaa hiuksistani, jos en värjää.