Huumetestit ADD-tutkimusten takia? Mitä ihmettä?
Eli minulle sanottiin terveyskeskuksen puolelta että jos aion käydä ADD-tutkimuksissa, niin Huumetestit tulee tehdä virtsasta.
Minulle tämä on ihan ok, koska eihän niissä mitään voi näkyä. Mutta hoitava oli jotenkin tympeä ja mietin kun en ole ikinä kuullut tuollaisesta? Eikö siinä tehdä vaan kyselykaavakkeet? Jäi jotenkin negatiivinen tunne, että epäillään jotakin?
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
B-PEth arvo oli 38, vaikka en omasta mielestäni juo NIIN paljoa. En juo joka päivä saatika edes joka viikko, mutta silloin kun juon, niin todellakin juon. Toi arvo oli silti oudon koholla kulutukseeni nähden ja nyt kuumottelen, aikooko psykiatrini evätä lääkityksen minulta olettaen, että olen juoppo. Surettaa ja ahdistaa jo etukäteen. Uskoisin nimittäin, että lääkitys voisi auttaa impulsiivisuuteen ja myös motivoida lopettaa alkoholin ja pelkään, että jos en saa sitä lääkitystä, niin alkoholista kehittyy mulle ihan todellinen ongelma, koska näiden ADHD-aivojen kanssa eläminen on ihan todellista helvettiä ja alkoholi on niitä rauhoittanut.
Pelkästään jatkuvan alkoholin kittaaminen lisää impulsiivisuutta. ADHD-lääke ei ole mikään ihmepilleri joka korjaa mielen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika outoa, koska se ADHD itsessään voi aiheuttaa päihdeongelmia. Ei ole mikään poissulkeva asia.
Testit tehdään vain ihmisellä joka selvinpäin. Huumeet vaikuttaa vielä pitkään käytön jälkeen aivotoimintaam, siksi seikat on oltava puhtaat.
Tämä on puppua. Huumeet ei ole este ja hoito kannattaa aloittaa rinnan huumevieroituksen kanssa.
Mutta kun nepsy-jutut on synnynnäisiä, ja oireiden on täytynyt kestää koko elämän ajan, niin eihän ne oireet voi johtua päihteistä?
Ja se, miks katupiri ois päihdeongelmaiselle ADHD-ihmiselle lääkettä parempi vaihtoehto, ei ainakaan aukea mulle.