Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkeekö jostain lapsuutensa terveystietoja?

Vierailija
05.11.2019 |

Näkeekö mistään lapsuutensa terveystietoja? Haluaisin nähdä tietoja 90-luvun alkupuolelta. Tai näkeekö lääkäri mistään noin vanhoja tietoja? Minua tutkittiin lapsena yhden vaivan takia ja haluaisin tietää, onko se voinut liittyä nyt aikuisena saamaani diagnoosiin.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa. Silloinhan ei ollut mitään sähköistä järjestelmää.

Vierailija
2/34 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa, ja myös lapsuuden perheneuvolatiedot 80-luvulta. Löytyyköhän mistään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne jostain järjestelmän uumenista löydy. Siitä vaan kyselemään.

Vierailija
4/34 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittakaa ja kysykää sieltä terveyskeskuksesta, missä ootte lapsena käyneet

Vierailija
5/34 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne jostain järjestelmän uumenista löydy. Siitä vaan kyselemään.

Asia selvä. *sukeltaa järjestelmän uumeniin*

Vierailija
6/34 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi kirjoittamasta lapsuusmuistoja-kirjasta.

Vierailija
7/34 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin kiinnostaa, ja myös lapsuuden perheneuvolatiedot 80-luvulta. Löytyyköhän mistään?

Se oli kasvatusneuvola silloin. Itsekin kävin lapsena siellä.

Vierailija
8/34 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy kyllä kunnan arkistosta voi kysyä (ja ne neuvolat ja terveyskeskuset missä olette olleet asiakkaana...)

Vierailija
9/34 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alottajalle vastaan, että ainakin Espoossa oli hyvin kattava järjestelmä  jo silloin. Kaikki käynnit,  lääkitys , labrat ja röntgenkuvaukset vastauksineen kirjattiin tietokoneelle.  Järjstelmän nimi oli  Finstar, jos nyt muistan oikein. Vanhat rtg-kuvat ovat ihan kuvina arkistoitu. Uudemmat kuvat ovat HUS. arkistossa (  PACS ) :issa. Mitä tietoa lapsuudesta kaipaisit.

Vierailija
10/34 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Vierailija
11/34 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä mistä näkisi omia vanhoja HOJKS-asiakirjoja? Jos koulu jossa ollut oppilaana on purettu aikoja sitten maan tasalle?

Vierailija
12/34 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käynyt lapsena eli -70-90-luvuilla vain yksityisessä terveydenhuollossa. Minulla oli yksityinen sairausvakuutus. Mistä tiedot voi löytää tapauksissa, joissa ko. firmaa ei enää ole? Ei kai niitä papereita roskiinkaan ole voitu heittää.

Vierailija
13/34 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen käynyt lapsena eli -70-90-luvuilla vain yksityisessä terveydenhuollossa. Minulla oli yksityinen sairausvakuutus. Mistä tiedot voi löytää tapauksissa, joissa ko. firmaa ei enää ole? Ei kai niitä papereita roskiinkaan ole voitu heittää.

Etkö käynyt neuvolassa tai koulun terveystarkastuksissa? Niistä on tiedot julkisen terveydenhuollon arkistoissa. 

Vierailija
14/34 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite sain muutamia vuosia sitten kaikki vanhat rokotustietoni neuvolasta alkaen soittelemalla huvinvointialueille. Toki vain niille, joiden alueella olen asunut. Jos en parempaa numeroa löytänyt, soitin vaihteeseen ja selitin asian. Yhdella alueella taisi olla sähköinen yhteydenottolomake, johon selitin tarvitsevani rokotustiedot.

Vierailija
15/34 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö käynyt neuvolassa tai koulun terveystarkastuksissa? Niistä on tiedot julkisen terveydenhuollon arkistoissa. 

Kyllä, mutta esimerkiksi lääkäreissä erinäisten sairausepäilyjen takia. Neuvolassa tai kouluterveydenhuollossa ei tutkittu mitään tuollaisia.

Vierailija
16/34 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Creepyä että vanhojakin tietoja haudotaan arkistoissa, eikä niitä saa pois ikinä. Mitä lie kirjoiteltu 90-luvulla.

Vierailija
17/34 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soittakaa ja kysykää sieltä terveyskeskuksesta, missä ootte lapsena käyneet

Entä kun sitä ei ole enää olemassa?

Vierailija
18/34 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Etkö sinä tiedä miksi neuvolassa käydään?

Vierailija
19/34 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Etkö sinä tiedä miksi neuvolassa käydään?

Tiedän. Mutta en tiedä yleisiä syitä, miksi kasvatusneuvoloissa käydään.

Vierailija
20/34 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilasin lapsuudenaikaiset tietoni n 10-15 vuotta sitten. Kirjoitin sähköpostilla vai oliko jopa kirjeellä vapaamuotoisen tietopyynnön kyseisen alueen potilasasiamiehelle. Asiakirjat tai kopiot niistä tulivat aika pian sen jälkeen postitse kotiin. Sain ihan kaikki merkinnät sekä neuvolasta että myöhemmistä vaiheista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi