Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka saada lääkäri uskomaan, että olen ihan oikeasti absolutisti?

Vierailija
05.11.2019 |

Kävin eilen uuden lääkärin luona. Hän alkoi kyselemään elintavoistani. Purskahti nauramaan kun sanoin olleeni koko ikäni absolutisti. En ole edes käyttänyt lääkkeitä, joissa on kolmiomerkintä.

Pitävätkö lääkärit absolutistia tosiaankin valehtelijana automaattisesti?

Toinen kohta oli vatsan tutkiminen kun olin makuullani. Lääkäri painelee ja leipoo. Tuntee varmasti selvästi käsissään kylkiluuni, mutta sitten laittaa vielä vaakaan punnittavaksi varmistaakseen, ettei ole liikaa rasvaa.

Varsinaista käynnin aihetta käsiteltiin alussa viisi minuuttia. Pohdin, että kumpikohan meistä on erikoisempi: minä vaiko lääkäri? Vatsan leipominen kylkiä hinkaten tuntui kyllä oudolta toimitukselta etenkin kun vatsassani ei ole mitään vikaa.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Varsinaista käynnin aihetta käsiteltiin alussa viisi minuuttia. ”

—> Terskasi päässä asuva kukkakaalia muistuttava pahkura on tosiaan pitkälle edennyt, rakkulavaiheessa oleva sukuelin-herpes. Tähänhän sovimme alustavaksi hoidoksi aggressiivista antibioottikuuria.

Emme ehtineet tähän vaivaan tosiaankaan perehtyä kovin syvällisesti, koska noita terveyttäsi uhkaavia, akuutempeja löydöksiä oli niin paljon...

Vierailija
42/46 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sanottiin olevan kaappijuoppo kun sanoin että juon korkeintaan kerran kuukaudessa yhden siiderin kotona yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun sanottiin olevan kaappijuoppo kun sanoin että juon korkeintaan kerran kuukaudessa yhden siiderin kotona yksin.

Olisit sanonut että lyödäänkö vetoa

Vierailija
44/46 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Pitävätkö lääkärit absolutistia tosiaankin valehtelijana automaattisesti?

Pohdin, että kumpikohan meistä on erikoisempi: minä vaiko lääkäri?”

Toivon ettet nyt loukkaannu kun sanon tämän...

Kun vastaanotolleni saapastelee yli 200-kiloinen, vahvasti alkoholilta tuoksahtava, batman-asuun ja viittaan pukeutunut potilas, joka keskustelun aikana luonnehtii itseään ’Hoikkana’ ja ’Absolutistina’ , näen hänellä kehonkuvassaan ja suhteellisuudentajussaan verrattain paljon haasteita...

Vierailija
45/46 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri näkee jo perusverenkuvasta, että et ole ainakaan alkoholin suurkuluttaja.

Mä olen ollut useita vuosia suurkuluttaja, alkoholisti. Veriarvoissa ei ole ollut ihmeempää häikkää, maksa-arvotkin olivat lähes viitearvon sisällä.

Kun arvot lähtevät nousuun, tilanne voi olla jo aika vakava. Siksi kannattaa kyllä ihan vakavasti pohtia syitä.

Vierailija
46/46 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut päihteiden käyttäjät väittävät olevansa absolutisteja. Oisko lääkäri törmännyt sellaisiin useasti ja se saattaa laittaa epäilemään sanojasi?

Suomessa on rikos olla raitis. Taitaa olla vielä adventisteihin kohdistuvaa kulttuurista omimistakin kaiken lisäksi. Ihminen ei ole oikea suomalainen jos ei halua päihtyä ja mieluiten mahdollisimman usein.

Niin tuntuu olevan. Mä oon 25 enkä oo ikinä ollut humalassa. Alkoholia maistoin viimeksi kun olin 19. Lääkäri aivan suoraan väitti et mä valehtelen, kun "kyllähän nyt ton ikäiset bilettää". No niin biletänki mut en mä siihen alkoholia tarvi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän